Waarom worden de maatregelen strenger, terwijl de dodelijkheid van varianten afneemt. Beetje de omgekeerde respons niet?Dat zeg ik ook niet, dat jij dat zegt. Maar jij zegt dat er significante afwijking is tussen de cijfers die men rapporteert en de werkelijkheid, niet? Voor de derde keer : waarom denk je dat? Waarop baseer je je om die uitspraak te doen?
Complicaties zijn complicaties, inderdaad. Maar als je een verhoogde kans hebt op longkanker door te roken en dan zou sterven aan longkanker, ben je nog altijd gestorven aan longkanker. Dan is het niet van 'ja maar hij rookte, dus die mag je niet meetellen'.
En roken is dan nog een heel duidelijk iets waarbij je eventueel nog van 'schuld' kunt spreken.
Voor iemand die zo afgeeft op de 'winst makende machine van de farma industrie' vind ik het precies enorm frappant dat je in plaats van een eenmalige oplossing (vaccin, mogelijks in twee keer) gaat aanraden aan iedereen om dagelijks een berg pilletjes te nemen?
Een gezond leven is belangrijk en een grote meerwaarde voor het individu en de gehele maatschappij. En daar mag de overheid zeker een rol in spelen. Maar tegelijkertijd is vrijheid ook belangrijk. En dan is bv. Een vaccin (eventueel) verplichten veel minder ingrijpend dan te gaan verplichten dagelijks ne berg pillen te pakken, verplichten je bmi (wat an sich al een slechte tool is op persoonlijk niveau) onder de 25 te houden, verbieden meer dan 2 alcoholische dranken per dag te drinken,...
Ik zie wat je zegt, ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt.
Als iemand in zijn laatste dagen van longkanker covid oploopt, is dat geen covid dode in realiteit he, de persoon zou ook kort nadien gestorven zijn aan longkanker. Maar word dan ook een corona dode in de statistieken. En die statistieken zijn dan geen duidelijke indicatie meer van hoe dodelijk het virus zelf is dan. Complicaties verwateren de correctheid , en transparantie van de overheid uit is ver te zoeken.
Ik heb geen probleem met bedrijven die winst maken.
Ik heb niet gezegd van mensen te "verplichten pillen te nemen".
Je kan ook heel clean eten, meer blootstellen aan zonlicht en dergelijke meer.
Verder is een goed slaappatroon, en een goed psychologisch welzijn ook heel belangrijk.
En fitness. Opnieuw: Het is een persoonlijke verantwoordelijkheid om je gezondheid op peil te houden.
Niemand heeft iets gezegd over bmi, dat inderdaad geen maatstaf is.
Een bodybuilder of iemand die jacked is op late leeftijd, is zogezegd ook "zwaar" met bmi als maatstaf.
Je zegt in de laatste paragraaf verschillende keren "verbieden" en "verplichten".
Dat is juist een belangrijk punt. Al van deze maatregelen hebben zo een grote impact, dat deze moeten gekozen worden
dmv referendums. En de maatregelen moeten duidelijk tijdelijk zijn, met een vervaldag die NIET kan verlengt worden zonder nieuw referendum.
Dit is ons leven, laat ons kiezen op een democratische manier.