Waar denk ik extreem? Er gaan besmettingen zijn onder gevaccineerden en ongevaccineerden, op evenementen met een pasje en op die zonder. Dat lijkt me allesbehalve extreem. Het is extreem om te denken dat de vaccinatiepas de silver bullet gaat zijn die er voor gaat zorgen dat er geen uitbraken zijn op evenementen.
Voor de termijn, wat is dan de verwachting dat er binnen 2-3 jaar veranderd is dat de afschaffing van de regel gaat triggeren? De verwachting, die allesbehalve extreem is, is dat COVID is er is om te blijven. Waarom is het voor jou binnen 2-3 jaar wel een probleem en nu niet? Verwacht je dat COVID gaat weg gaan tegen dan, dat lijkt me extreem.
Je wil 2-3 jaar mensen discrimineren op basis van vaccinatiestatus en mensen verplichten om gegevens te delen die ze normaal niet zouden moeten delen om doodnormale zaken te doen. Dat is voor mij een probleem.
De logica waaronder de regel permanent gaat worden is dat COVID er is om te blijven. Aangezien het niet kan uitgeroeid worden, zal binnen 2-3 jaar exact dezelfde redering gemaakt worden en zal nog harder geroepen worden dat we het nu toch al hebben dus wat maakt het uit dat het verlengd wordt. Waarom ook geen pasje voor de griep, voor SOAs ... ? De impact van Corona zou volgens, niet extreme, vooruitzichten hopelijk niet hoger mogen zijn dan die van een seizoensgriep de komende 2-3 jaar.