Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarvoor gaat de coronapass nu dienen?

Kan je me eens duidelijk tonen waarvoor deze pass moet of zal gebruikt worden?

Ik snap echt dat gezaag niet over die pass. Het is een bewijsje om aan te tonen dat je gevaccineerd bent zodat we terug grote evenementen kunnen organiseren. Het is GEEN inbreuk op je privacy, maar een tijdelijke manier om terug stappen vooruit te zetten.

Welk alternatief stel je anders voor?

Dank u
Dus nog geen cafébezoeken noch restaurantbezoeken en dergelijke.
Evenementen waar je zonder niet aan andere maatregelen moet houden moet je een coronapas voor hebben.

Niet algemeen gebruik, eerder beperkt zelfs.
Je kan gerust kiezen om deze evenementen te mijden als je je gegevens niet wilt tonen.
Of je kan naar evenementen gaan waar de andere maatregelen wel gelden en dan hoeven ze geen coronapas te vragen.

edit : ik was eventjes in de war dat ik iets had gemist over de coronapas en dat het overal ging toegepast worden.

edit : ik was eventjes in de war dat ik iets had gemist over de coronapas en dat het overal ging toegepast worden.
Denk dat ge nog altijd in de war zijt want ik herken het aan uw arrogant antwoord.

Ik zeg dat het vorig jaar een "no go was en kijk nu". Nergens heb ik gezegd dat het actief in werking is, maar vorig jaar was het "dat zal er niet komen" en nu zijn er al veel onderhandelingen.

nice try

Ik snap echt dat gezaag niet over die pass. Het is een bewijsje om aan te tonen dat je gevaccineerd bent zodat we terug grote evenementen kunnen organiseren. Het is GEEN inbreuk op je privacy, maar een tijdelijke manier om terug stappen vooruit te zetten.

Welk alternatief stel je anders voor?
Er is ook geen probleem met de corona pass.
Je moet dat gezaag ook niet au serieux nemen.

Zagen over corona is een beetje zoals men vroeger zaagde over het weer. Gewoon zagen om te kunnen zagen.

Eenmaal corona "gedaan" is gaan nog veel mensen het missen omdat ze dan niet meer weten over wat te zagen.

Denk dat ge nog altijd in de war zijt want ik herken het aan uw arrogant antwoord.

Ik zeg dat het vorig jaar een "no go was en kijk nu". Nergens heb ik gezegd dat het actief in werking is, maar vorig jaar was het "dat zal er niet komen" en nu zijn er al veel onderhandelingen.

nice try

yep, een evenement organiseren waarvoor je bepaalde voorwaarden oplegt waaraan voldaan moet worden om ZONDER lees ZONDER coronamaatregelen te kunnen feesten is gelijk als een coronapas om maatschappij onder controle te krijgen.

Tenzij je natuurlijk ook zo tegen toegangsbewijzen was voor corona zie ik niet in welke 'no go en kijk nu' argument je probeert te bewijzen.

yep, een evenement organiseren waarvoor je bepaalde voorwaarden oplegt waaraan voldaan moet worden om ZONDER lees ZONDER coronamaatregelen te kunnen feesten is gelijk als een coronapas om maatschappij onder controle te krijgen.

Tenzij je natuurlijk ook zo tegen toegangsbewijzen was voor corona zie ik niet in welke 'no go en kijk nu' argument je probeert te bewijzen.
Letterlijk NIETS lees NIETS te maken met wat ik heb gezegd

Had "in bochten wringen om u er uit te praten" een sport geweest dan stond gij nu ook in Tokio ze.

einde discussie btw 🥳

Letterlijk NIETS lees NIETS te maken met wat ik heb gezegd

Had "in bochten wringen om u er uit te praten" een sport geweest dan stond gij nu ook in Tokio ze.
Kan je dan eens uitleggen wat vorig jaar dan gezegd is dat er niet ging komen? Want daar zit jij op een héél andere golflengte dan Bassie82. Als je zegt dat bassie82 beweerde dat er geen coronapass ging komen die verplicht ging zijn voor iedereen te gebruiken, dan heeft Bassie82 gelijk.

Als je zegt dat bassie82 beweerde dat er absoluut geen coronapass ging komen, heeft hij ongelijk.
Soeplepel zei:
einde discussie btw 🥳
nog altijd niet aan jou om uit te maken (noch aan mij).

Kan je dan eens uitleggen wat vorig jaar dan gezegd is dat er niet ging komen? Want daar zit jij op een héél andere golflengte dan Bassie82. Als je zegt dat bassie82 beweerde dat er geen coronapass ging komen die verplicht ging zijn voor iedereen te gebruiken, dan heeft Bassie82 gelijk.

Als je zegt dat bassie82 beweerde dat er absoluut geen coronapass ging komen, heeft hij ongelijk.
nog altijd niet aan jou om uit te maken (noch aan mij).

Ik ben ook niet meer mee dus ja einde discussie hierover.

Er is ook geen probleem met de corona pass.
Je moet dat gezaag ook niet au serieux nemen.

Zagen over corona is een beetje zoals men vroeger zaagde over het weer. Gewoon zagen om te kunnen zagen.

Eenmaal corona "gedaan" is gaan nog veel mensen het missen omdat ze dan niet meer weten over wat te zagen.
volgens mij zit hier toch een serieuze waarheid in.

Voor mij persoonlijk, weinig impact. Ik heb er ook geen probleem mee om tegen mensen te zeggen dat ik gevaccineerd ben. Wel problemen mee:
- De precedentswaarde. Voor sommige is "het is fucking Coronatijd" roepen genoeg om alles er door te duwen. Voor Corona zou het ondenkbaar zijn geweest om vaccininformatie te delen met niet-zorgkundigen of niet-overheid. Voor mij is dat niet veranderd. Ik betwijfel ook of een Coronapasje tonen aan de ingang nu plots de grote gamechanger gaat zijn. Het vaccinpercentage is heel hoog, niet-gevaccineerden zien ook nog mensen buiten de pasjes-plaatsen, gevaccineerd wil niet zeggen niet besmettelijk ...
- Er zijn wel mensen waarvoor dit impact heeft. Mensen die met een medische reden niet gevaccineerd worden waar tegen gedscrimineerd zal worden als ze nergens meer binnen mogen. Ook mensen die niet gevaccineerd willen worden, zijn daar voor mij nog altijd vrij toe. Dat zijn heus niet allemaal wetenschapsontkennende nitwits. Ik ben tegen verplichting van vaccinatie en ook tegen de facto verplichting door niet gevaccineerden overal te weigeren.

Maar niemand wordt geweigerd. Gewoon een negatieve test is ook ok om binnen te mogen. Zelfs een besmetting uit het verleden wordt als voldoende veilig beschouwd (ik ken nu wel niet de exacte voorwaarden daarbij).

En mensen die effectief omwille van medische redenen geen vaccin kregen, zouden van mij gerust een "wild card" mogen krijgen ipv altijd getest te moeten worden hoor. Ik weet eigenlijk niet in welke mate dat al ter sprake is gekomen wat er met dié mensen gaat gebeuren?

Maar voor alle duidelijkheid hoéft er van mij heus geen maatschappij te komen waarbij we dat pasje overal voor nodig hebben hoor. Als dat gewoon tijdelijk bij evenementen is maar nergens anders, ook OK hoor.

Maar als er de keuze is "het najaar overbruggen met toch nog enkele maatregelen, maar dan zonder overal een covid pas te moeten hebben" of "vanaf september terug ALLES mogelijk, maar bij veel zaken dan wel een geldige covid pas in het bezit hebben" dan is de keuze voor mij vlug gemaakt hoor. Uiteraard ook enkel tijdelijk dan, tot we zeker zijn dat de "spannende" periode van het najaar goed afloopt, zo'n pas moet en mag uiteraard zeker geen blijver zijn :)

Laatst bewerkt:
Het grootste probleem met de corona pass is volgens mij dat de testen voor de niet gevaccineerden betalend zijn. Ik heb 2 zoons van 16 en 17, die gaan naar optredens willen gaan, willen gevaccineerd worden maar krijgen pas hun 2e spuit ergens eind augustus. De 2 gratis testen van de ene zijn al opgebruikt, dat worden dan dure optredens of thuisblijven.

Het grootste probleem met de corona pass is volgens mij dat de testen voor de niet gevaccineerden betalend zijn. Ik heb 2 zoons van 16 en 17, die gaan naar optredens willen gaan, willen gevaccineerd worden maar krijgen pas hun 2e spuit ergens eind augustus. De 2 gratis testen van de ene zijn al opgebruikt, dat worden dan dure optredens of thuisblijven.
Van mij zouden er gerust uitzonderingsregels mogen komen dat die tests voor mensen die nog in hun vaccinatieperiode zitten (zoals uw zonen die hun 2de spuit nog moeten krijgen) gratis zijn. En voor mensen die zelfstandig een vaccin weigeren gewoon betalend, liefst met minimale of helemaal zonder terugbetaling.

Brits onderzoek: volledig gevaccineerden hebben drie keer minder kans op besmetting​

ik lees toch meer en meer berichten dat de delta besmettelijker is onder gevaccineerden , en ze gaan pleiten voor een derde "boostershot" , ik pas vriendelijk.

Brits onderzoek: volledig gevaccineerden hebben drie keer minder kans op besmetting​

Wat een gezaag over die coronapass en privacy.

Op de trein toont ge toch ook uw treinticket aan de conducteur. Maakt ge dan ook van uwe tak omdat de conducteur uw bestemming kan zien op dat ticket?

Op de trein toont ge toch ook uw treinticket aan de conducteur. Maakt ge dan ook van uwe tak omdat de conducteur uw bestemming kan zien op dat ticket?
Echt hé, ik zou zelfs mijn poepgaatje willen laten zien als dat nodig moest zijn om volgende week toegang te krijgen tot Alcatraz festival :love:

Bon, en de prijs voor de meest van de pot gerukte vergelijking gaat naar...

Newsflash, op uw treinticket staat geen persoonlijke informatie. En al zeker geen medische.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan