Voor mij persoonlijk, weinig impact. Ik heb er ook geen probleem mee om tegen mensen te zeggen dat ik gevaccineerd ben. Wel problemen mee:
- De precedentswaarde. Voor sommige is "het is fucking Coronatijd" roepen genoeg om alles er door te duwen. Voor Corona zou het ondenkbaar zijn geweest om vaccininformatie te delen met niet-zorgkundigen of niet-overheid. Voor mij is dat niet veranderd. Ik betwijfel ook of een Coronapasje tonen aan de ingang nu plots de grote gamechanger gaat zijn. Het vaccinpercentage is heel hoog, niet-gevaccineerden zien ook nog mensen buiten de pasjes-plaatsen, gevaccineerd wil niet zeggen niet besmettelijk ...
- Er zijn wel mensen waarvoor dit impact heeft. Mensen die met een medische reden niet gevaccineerd worden waar tegen gedscrimineerd zal worden als ze nergens meer binnen mogen. Ook mensen die niet gevaccineerd willen worden, zijn daar voor mij nog altijd vrij toe. Dat zijn heus niet allemaal wetenschapsontkennende nitwits. Ik ben tegen verplichting van vaccinatie en ook tegen de facto verplichting door niet gevaccineerden overal te weigeren.