D
Deleted member 95
Guest
Ik was twee weken geleden in Wenen en ik heb mijn PCR-test moeten tonen om iets te kunnen bestellen in de McDonald's.@zarathustra is het in Kopenhagen (of volledig Denemarken) ook niet al de situatie dat ge een test of vaccin moet gehad hebben voor restaurants en winkels? Een collega van mij, zijn stiefvader is van daar en beweert dat in ieder geval. Blijkbaar kun je ook op elke hoek van de winkelstraat zo'n test doen.
Niet dat ik dit een gezonde situatie vind voor de duidelijkheid.
Geen idee hoe de vaccinatiecampagne ginds georganiseerd wordt (veel reclame in het straatbeeld om u te laten vaccineren dus ik vermoed dat ze daar niet met tekorten zitten), maar als nog niet iedereen de kans heeft gehad is dat toch walgelijk gewoon.
Bij ons zou zoiets pas ingevoerd kunnen worden ergens tegen september zeker (als we 2e prik + 2 weken hanteren dan toch) en dan ga je nog altijd niet iedereen meehebben (+18 wel natuurlijk maar een 16-jarige heeft imo ook recht op een Big Mac). Dat lijkt me straf dat die Oostenrijkers al zo veel verder zouden staan, tenzij het gewoon van niet willen is, dan kunnen ze de boom in.
Laatst bewerkt door een moderator: