Je verwart vaccinatiebereidheid met bereid verplichtingen te accepteren van een regering die niet gedragen wordt. Ouders die hun tieners moeten laten vaccineren bv.Zo verdeeld zijn de meningen toch echt wel niet, hoor. Dat is voor een groot stuk schijn omdat dat de luidere meningen zijn, en omdat er maar één iemand moet komen zeggen dat hij twijfelt. Als er dan 20 uitleggen waarom dat dat niet nodig is, lijkt het nog altijd 50/50. En omdat je waarschijnlijk in bepaalde kringen dezelfde meningen tegenkomt. Jij kent veel vaccintwijfelaars, ik persoonlijk amper tot geen. Dat komt door die kringen.
Wil je echt gaan kijken naar hoe groot die groep is, of hoe erg we verdeeld zijn daarover, moet je naar onderzoeken kijken.
In Nederland is de vaccinatiebereidheid notoir lager dan bij ons. En daar zijn dit de cijfers: 94,3% is gevaccineerd of bereid zich te laten vaccineren, en 3,8% is niet bereid. 3,8% zou het ook niet bepaald halen in een referendum.
Resultaten 21e ronde: Vaccinatie | RIVM
Sinds begin januari 2021 zijn er vaccins tegen het coronavirus beschikbaar in Nederland. Inmiddels heeft iedereen die dat wil de kans gehad om zich te laten vaccineren (ook kinderen vanaf 5 jaar), een boosterprik en eventueel een eerste herhaalprik te halen. De herhaalprik is eerst aangeboden...www.rivm.nl
In andere statistieken komen we als één van de meest bereide landen naar boven om gevaccineerd te worden:
Inloggen
www.knack.be
En dat zie je ook in onze cijfers. Er is een heel hoge vaccinatiegraad bij ons. Dan vind ik het toch vooral maar een schijnverdeeldheid. Ik denk niet dat er veel onderwerpen zijn waarover je meer eensgezindheid zult vinden onder de volledige bevolking dan 90%...
Je hebt geen 50% extra kiezers nodig om het Vlaams Belang onmisbaar te maken.
)