Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je verwart vaccinatiebereidheid met bereid verplichtingen te accepteren van een regering die niet gedragen wordt. Ouders die hun tieners moeten laten vaccineren bv.
Je hebt geen 50% extra kiezers nodig om het Vlaams Belang onmisbaar te maken.
In Vlaanderen moet het Vlaams Belang méér dan 100% extra kiezers hebben om onmisbaar te zijn.

Jongeren voorrang bij vaccinatie?

Er is zowat wereldwijde consensus voor de gekozen volgorde van ouderen naar jongeren
En deze consensus is gebaseerd op rationele overwegingen op basis van de data.
Niet goed opgelet, er was hier wel degelijk zware discussie over wat de beste strategie was. ofwel ouderen eerst (wegens meer kans op ziekenhuisopname/overlijden na besmetting), ofwel de jongeren en de actieve bevolking eerst (wegens meer circulatie van het virus). Er is gekozen voor de ouderen, onder het motto "samen uit, samen thuis". Dit laatste blijkt een ordinaire leugen, mede mogelijk gemaakt door Europa, en alhoewel ik die bui ook al veel langer dan vandaag heb voelen hangen mag en moet daar verontwaardigd op gereageerd worden.

Je bent gewoon letterlijk beter af als je als jongere naar La Boom geweest bent en daar besmet bent geraakt, dan kan je de hele zomer zorgeloos gaan en staan waar je wilt samen met de bomma's en bompa's.

Daarbij: ook bij het 'samen uit, samen thuis' principe, zouden zij die geboekte reis zogezegd in het water zien vallen toch?
Die reis zou simpelweg niet geboekt zijn of toch zeker niet onder de valse voorwendselen zoals nu gewoon het geval is. Van mij was de boel x aantal weken langer gesloten houden een serieuze optie, zeker als dat zou betekenen dat je daarna duurzaam en voor iedereen kan opengooien. Het kernprincipe, en ik blijf het herhalen, is dat er geen énkel onderscheid mag gemaakt worden tussen zij die al een vaccin hebben kunnen krijgen en zij die die kans nog niet hebben gehad.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik had gehoopt op een uitgebreide "Sorry Nahrtent je had gelijk over de hele lijn en ik ben een naïeve kloot geweest" toen ik uw naam zag verschijnen, maar daar kom ik alweer bedrogen uit zeg. :S

Welke dan? Want dat praat wel makkelijker.

O.a. Zwitserland (en blijkbaar Oostenrijk) waar iedereen zowat zijn eigen afspraak kan maken ipv te moeten wachten tot ze "mogen" gaan bij de gratie van God, de overheid of Veerle Heeren. In de VS gaat het ook, herinner u die kwal van Clint die maanden terug twee keer naar Vegas gevlogen is om zich te laten vaccineren. Er zullen er nog wel zijn. Keerzijde is dat dat vaak enkel mogelijk is omdat er niet genoeg bereidheid is bij de ouderen en zwakkeren en ze dus maar iedereen die dat wil een spuit zetten, ik heb geen weet van landen waar vanaf dag 1 iedereen zomaar een prikje kon gaan halen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die vergelijking gaat wel op, hè. Om deel te nemen aan de samenleving is het ook verplicht om je voorzorgen te nemen. Hoe, dat hangt van jou af: Een test, een vaccin of een herstelcertificaat.

Het probleem is nu nog dat er heel veel zijn die nog geen keuze hebben. Er is een dure optie en een gratis optie. Zolang niet iedereen de kans op de gratis optie heeft gehad kan je in mijn ogen niet de betalende optie opdringen.

Men gebruikt het vaccin gewoon verkeerd.
Een vaccin dient om de zwakkeren te beschermen tegen erg ziek worden of erger.
Nu wil men het vaccin gebruiken om besmettingen tegen te gaan, dat is de paniek van vandaag, terwijl we toch weten dat gevaccineerden nog steeds besmet kunnen worden.
Dit gaat de selectiedruk op het virus opdrijven omdat er veel vaccinimmuniteit is.

Ik vrees dat vooral omdat het vaccin al zwakker begint te worden: het helpt wel nog veel tegen zware ziekte, maar het begint hoe langer hoe lekker te worden. Een de situatie waar de kans groot is dat varianten die nog een tandje bijsteken aan ontsnapping, perfect gekozen worden. Vandaar dat men over boosters bezig is, maar das een straatje zonder einde. Das zoals een coke snuiver die meer neemt om de high te bereiken maar de dopamine productie niet meer kan volgen.

Het is hetgene ik vrees: dat we het vaccin aan het verspillen zijn, en dat er niks meer overblijft binnenkort voor de golf die we dan zullen krijgen en het virus er totaal erdoor breekt, OOK tegen zwaar ziek zijn.

Hadden we nu voornamelijk enkel de zwakkere personen gevaccineerd, die vaak geen grote "doorgevers" zijn ipv te streven naar de hoogst mogelijke vaccinatiegraad, dan zou het virus niet vaak voor zijn doorgeven "een gevecht met het vaccin" moeten leveren, en zou het gewoon door de jeugd gaan, zonder selectie tegen het vaccin. De zwakkeren die besmet worden, zouden beschermd zijn, maar zij zouden zelf weinig bijdragen bij het genereren van typisch vaccin resistentie.

Maar gaat men het vaccin gebruiken om propagatie te remmen, ja, dan dwing je het virus om daar "een oplossing" voor te vinden he, en ik denk dat het virus die oplossing zal vinden. En als dat het geval is, dan gaat het lossendoor het vaccin, en zijn die zwakkeren ook hun bescherming kwijt.
En zijn we terug bij af.

Nu gaan voor vaccinatieplicht is heel gevaarlijk, met opgehokte veestapels kan men dat doen, maar met mensen...

Kijk naar India nu, vaccinatiegraad 5% (2x), in hoeverre zal daar natuurlijke immuniteit tegen de laatste variant spelen?

attachment.php

Tel daarbij het negeren van Ivermectine :

https://www.ivermectine.nu/ivermectine-wetenschappelijk-onderzoek

https://www.ox.ac.uk/news/2021-06-2...e-treatment-covid-19-oxford-s-principle-trial

Mja ook Macron is ook niet ongevoelig voor massavorming.

E6K_NifWQAEg5yF

Ik had gehoopt op een uitgebreide "Sorry Nahrtent je had gelijk over de hele lijn" toen ik uw naam zag verschijnen, maar daar kom ik alweer bedrogen uit zeg. :S

Ik heb het toen misschien 10x geschreven, ik ga dat niet blijven herhalen: ALS er een moment komt dat je beperkt wordt in het reizen EN de testen worden niet terugbetaald EN je hebt nog niet de kans gehad om je te laten vaccineren, dan is het discriminatoir en zou ik dat heel erg vinden.

Tot nu toe is dat echter nog altijd niet het geval. In theorie kun je al eens gaan en nog eens willen gaan, waardoor die derde en vierde test betalend worden. De kans dat je dat echter gaat doen voor je eerste vaccin +5w (3w wachten + 2w), is niet heel groot, hè. Ik ken alvast nog niemand. En dan zal het juridisch nog niet zo eenvoudig zijn, omdat de discriminatie wel heel beperkt blijft. En daar kan ik me wel in vinden.

Maar nogmaals: ALS ze er dingen als horeca aan gaan koppelen EN de tests worden niet terugbetaald EN je hebt nog geen kans gehad om je te laten vaccineren, dan ben ik het helemaal met je eens. Als ze er dagelijkse dingen als horeca aan gaan koppelen, vind ik zelfs dat terugbetaling van de test niet volstaat. Dan moet er gewerkt worden met gratis zelftesten, anders is het het ongemak dat voor discriminatie zorgt.

O.a. Zwitserland (en blijkbaar Oostenrijk) waar iedereen zowat zijn eigen afspraak kan maken ipv te moeten wachten tot ze "mogen" gaan bij de gratie van God en de overheid. In de VS gaat het ook, herinner u die kwal van Clint die twee keer naar Vegas gevlogen is om zich te laten vaccineren. Keerzijde is dat dat vaak enkel mogelijk is omdat er niet genoeg bereidheid is bij de ouderen en zwakkeren en ze dus maar iedereen die dat wil een spuit zetten, ik heb geen weet van landen waar vanaf dag 1 iedereen zomaar een prikje kon gaan halen.
Van Zwitserland en Oostenrijk weet ik het niet. Maar bij de VS is de vaccinatiestrategie precies hetzelfde als hier. Alleen hebben zij er veel te veel aangekocht, en is de vaccinatiebereidheid er enorm laag, waardoor zij al snel aan het eind van hun leeftijden zaten, en al zijn begonnen aan de tweede fase: kom maar halen als je wilt. Da's wel iets anders dan niet op basis van leeftijd vaccineren.

Het probleem is nu nog dat er heel veel zijn die nog geen keuze hebben. Er is een dure optie en een gratis optie. Zolang niet iedereen de kans op de gratis optie heeft gehad kan je in mijn ogen niet de betalende optie opdringen.
Omdat de andere optie gepaard gaat met de economie nog 2 maand langer toe houden, wat miljarden kost.

Het zijn geen pro forma beslissingen om 'anderen te pesten'.

Ik heb het toen misschien 10x geschreven, ik ga dat niet blijven herhalen: ALS er een moment komt dat je beperkt wordt in het reizen EN de testen worden niet terugbetaald EN je hebt nog niet de kans gehad om je te laten vaccineren, dan is het discriminatoir en zou ik dat heel erg vinden.

Tot nu toe is dat echter nog altijd niet het geval. In theorie kun je al eens gaan en nog eens willen gaan, waardoor die derde en vierde test betalend worden. De kans dat je dat echter gaat doen voor je eerste vaccin +5w (3w wachten + 2w), is niet heel groot, hè. Ik ken alvast nog niemand. En dan zal het juridisch nog niet zo eenvoudig zijn, omdat de discriminatie wel heel beperkt blijft. En daar kan ik me wel in vinden.

Maar nogmaals: ALS ze er dingen als horeca aan gaan koppelen EN de tests worden niet terugbetaald EN je hebt nog geen kans gehad om je te laten vaccineren, dan ben ik het helemaal met je eens. Als ze er dagelijkse dingen als horeca aan gaan koppelen, vind ik zelfs dat terugbetaling van de test niet volstaat. Dan moet er gewerkt worden met gratis zelftesten, anders is het het ongemak dat voor discriminatie zorgt.
Ongelofelijk, het is alsof jij 3 maanden achterstand hebt met de actualiteit.

Was jij het niet die zei dat Europa expliciet had gezegd dat er van discriminatie geen sprake kon zijn toen het coronacerticaat met zo veel misplaatste trots werd aangekondigd? Ja of nee? (Terwijl ik nota bene met een richtlijn van het Europees centrum tegen ziektebestrijding en nog iets zwart op wit het tegendeel heb aangetoond destijds, maar goed, dat was dan weer "slechts een richtlijn en geen beleid", of zoiets).
En word je, als Vlaming die nog geen vaccinatiepaspoort heeft tegen 1 augustus, gediscrimineerd doordat je om de twee dagen moet getest worden aan prijzen tussen 25 en 47 Euro als je godbetert een koffie wil gaan drinken tijdens je reis in Frankrijk? Ja of nee?
Of word je, als Vlaming die een ticket moet kopen voor een reis zonder zeker te weten dat je wel gaat mogen vertrekken aangezien één positieve test alles kan verknallen, gediscrimineerd ten opzichte van een gevaccineerde die geen enkele onzekerheid heeft en dus goedkoop tickets kan boeken? Ja of nee?

Trek vooral zelf je conclusies hoor. Ik voel me genaaid door Europa én door België, en ik heb geeneens een reis geboekt.

Dat is waar, 100% mee akkoord.
Maar is er die verplichting al in België?

Omdat de andere optie gepaard gaat met de economie nog 2 maand langer toe houden, wat miljarden kost.

Het zijn geen pro forma beslissingen om 'anderen te pesten'.

Het is niet zozeer over het anderen pesten, het gaat hem over geld uit de zakken kloppen. Zie naar Frankrijk, eerst maken ze test voor buitenlanders betalend (vanaf 7 juli) en dan verplichten ze testen voor alles.

Ook zonder die pass te gebruiken voor dagelijkse dingen zoals horeca, gaan er toch wel een deel mensen (vooral jongvolwassenen) in de problemen komen qua gratis testen in augustus aangezien ze pas eerder tegen eind augustus hun vaccinatiecertificaat gaan kunnen hebben.

Het waren twee gratis testen per persoon. Als ge als twintiger dus al op reis zijt geweest in juli waarbij ge uw testen nodig had, dan kunt ge in augustus dus eigenlijk al geen andere zaken zoals een evenement meer doen zonder betalende testen te laten doen. En dat hoeft daarom niet om meerdaagse festivals à la PKP te gaan, maar kan evengoed een voetbalwedstrijd zijn (waarvoor er bijvoorbeeld ook al een duur jaarabonnement werd betaald). Ik begrijp volkomen dat evenementen van die pass gebruik maken en ik sta daar ook achter, maar ik vind ook wel dat er een gratis oplossing qua testen voorzien moet worden voor wie zich laat vaccineren maar in augustus nog niet het punt van tweede vaccinatie + 2 weken heeft bereikt. Zelfs ik als 34-jarige ga pas vanaf 14 augustus mijn vaccinatiecertificaat hebben aangezien mijn tweede vaccinatie op 31/7 gepland staat.

Die
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Welke dan? Want dat praat wel makkelijker.
Die heb ik gisteren gepost in mijn antwoord op fox. Ik ga mijzelf niet blijven herhalen en dat ook niet opnieuw opzoeken omdat gij mij niet wilt geloven, het staat u vrij om zelf wat moeite te doen. ;)

Een vraagje aan al diegene die "tegen" onze vaccinatie strategie zijn waarbij de jongeren helaas vanachter kwamen. Ik vind dat zelf persoonlijk ook wel jammer, maar wat was het alternatief?

In Belgie wordt bijna de volledige leveringen van vaccins elke week gezet, tis niet dat we er miljoenen in stock laten liggen.
Stel dat de situatie is zoals nu met Frankrijk die vanaf volgende week een paspoort vragen voor van alles en nog wat.

Bij de huidige strategie klagen vooral de jongeren omdat ze nog niet dubbel gevaccineerd zijn.
Welke andere strategie zou minder klachten opleveren volgens jullie?

Iedereen gelijk vanaf -45 en je moet maar zelf een afspraak maken?
-->
Er zullen inderdaad meer jongeren en iets minder 30's er 40's gevaccineerd zijn, maar het blijft vechten om een zo vroeg mogelijk plekje, want er zijn gewoon geen voorraden vaccins.
--> Nog steeds zul je mensen horen klagen dat ze niet snel genoeg dubbel gevaccineerd zijn voor hun zomervakantie, enkel zullen dit meer iets oudere personen kunnen zijn

Zo snel en zo veel mogelijk 1e prikken zetten voor iedereen zoals UK doet?
--> Er zullen inderdaad meer jongeren en iets minder 30's er 40's gevaccineerd zijn, maar het blijft vechten om een zo vroeg mogelijk plekje, want er zijn gewoon geen voorraden vaccins.
--> Nog steeds zul je mensen horen klagen dat ze niet snel genoeg dubbel gevaccineerd zijn voor hun zomervakantie, enkel zullen dit meer iets oudere personen kunnen zijn

Jongeren eerst en daarna pas de 40 plussers?
--> Er zullen inderdaad meer jongeren gevaccineerd zijn.
--> Nog steeds zul je mensen horen klagen dat ze niet snel genoeg dubbel gevaccineerd zijn voor hun zomervakantie, enkel zullen dit nu de 40 plussers zijn ipv de jongeren.

--
Ik zie helemaal niet in op welke manier dan ook, dat een andere strategie voor een meer ge-accepteerde situatie gaat leiden?
Het enigste wat ik kan bedenken is dat zie de verplichting van het paspoort voor horeca etc achteruit schuiven tot midden augustus, dan zijn er weeral meer mensen dubbel gevaccineerd, maar is je vakantie periode wel bijna om.

Blijkbaar moet je in Griekenland als je wil reizen tussen ieder eiland ook telkens een negatieve test hebben. Wij gaan drie eilanden aandoen en mijn vriendin is dan nog niet volledig gevaccineerd. Dit heel kluwen is de grootste pesterij vanwege overheden sinds mensenheugenis.

Je kan zeggen dat je nog geen reis moet boeken, maar sommigen kunnen nu eenmaal enkel verlof nemen in een bepaalde periode en dan heb je weinig andere keuze dan op dat moment te gaan.

Ongelofelijk, het is alsof jij 3 maanden achterstand hebt met de actualiteit.

Was jij het niet die zei dat Europa expliciet had gezegd dat er van discriminatie geen sprake kon zijn toen het coronacerticaat met zo veel misplaatste trots werd aangekondigd? Ja of nee? (Terwijl ik nota bene met een richtlijn van het Europees centrum tegen ziektebestrijding en nog iets zwart op wit het tegendeel heb aangetoond destijds, maar goed, dat was dan weer "slechts een richtlijn en geen beleid", of zoiets).
En word je, als Vlaming die nog geen vaccinatiepaspoort heeft tegen 1 augustus, gediscrimineerd doordat je om de twee dagen moet getest worden aan prijzen tussen 25 en 47 Euro als je godbetert een koffie wil gaan drinken tijdens je reis in Frankrijk? Ja of nee?
Of word je, als Vlaming die een ticket moet kopen voor een reis zonder zeker te weten dat je wel gaat mogen vertrekken aangezien één positieve test alles kan verknallen, gediscrimineerd ten opzichte van een gevaccineerde die geen enkele onzekerheid heeft en dus goedkoop tickets kan boeken? Ja of nee?

Trek vooral zelf je conclusies hoor. Ik voel me genaaid door Europa én door België, en ik heb geeneens een reis geboekt.
Maar je zegt toch hetzelfde als wat ik zeg? Ja, als je in Frankrijk op 1 augustus daar op vakantie bent en je voor je een koffie kunt gaan drinken 50€ moet betalen, dan voldoe je aan de voorwaarden die daar vanboven staan, en dan is het discriminerend. Ja, dan word je als Vlaming gediscrimineerd. En ja, als ze dat hier ook invoeren, dan zou ik dat erg vinden. Dat zeg ik letterlijk.

Die tweede vind ik lastiger, om de redenen die ik ook in mijn post heb gezet. Dat is een... minimale discriminatie? De grootte van de schade speelt juridisch ook mee, en dat is hier wel beperkt.

Trouwens, helemaal terzijde, en niet om iets goed te praten (voor me dat weer wordt toegedicht), maar in De Standaard stond een goed stuk dat een reden geeft waarom het gegaan is van "samen uit, samen thuis" naar iets anders. Dat ligt vooral aan de aard van het virus. Met de deltavariant en de herbesmettingen, is 80% of zelfs 90% vaccinatie niet genoeg om de niet-gevaccineerden te beschermen. De herd immunity die sowieso al maar theoretisch was, kan met dit virus niet. Je zult antilichamen krijgen, je kunt alleen kiezen hoe: Vaccin of besmetting. En daardoor is het niet meer "laat je vaccineren om iedereen te beschermen", maar "laat je vaccineren om jezelf te beschermen". Dat kan ook wel leiden tot zo'n shift natuurlijk.

Trouwens, helemaal terzijde, en niet om iets goed te praten (voor me dat weer wordt toegedicht), maar in De Standaard stond een goed stuk dat een reden geeft waarom het gegaan is van "samen uit, samen thuis" naar iets anders. Dat ligt vooral aan de aard van het virus. Met de deltavariant en de herbesmettingen, is 80% of zelfs 90% vaccinatie niet genoeg om de niet-gevaccineerden te beschermen.
Moest de delta-variant nu de eerste zijn, ik zou nog zeggen, maar na de Britse en de Zuid-Afrikaanse en de Braziliaanse gaat dit niet meer op. Men kende het gevaar. Dit is dus inderdaad gewoon pure goedpraterij - vanwege De Standaard dan - achteraf om niet te moeten toegeven dat ze de boel belazerd hebben (met voorbedachte rade of niet, dat laat ik buiten beschouwing).

Aangezien je jezelf er zo uitdrukkelijk van distantieert, geef je dus toe dat de afspraak "samen uit, samen thuis" gewoon in de vuilbak is gesmeten van zodra het een beetje goed uitkwam, waarvoor dank.

Ik zie helemaal niet in op welke manier dan ook, dat een andere strategie voor een meer ge-accepteerde situatie gaat leiden?
Het enigste wat ik kan bedenken is dat zie de verplichting van het paspoort voor horeca etc achteruit schuiven tot midden augustus, dan zijn er weeral meer mensen dubbel gevaccineerd, maar is je vakantie periode wel bijna om.
Het gaat niet over de vaccinatiestrategie an sich maar over de randvoorwaarden. Elke strategie is verdedigbaar als je voor de rest je maatschappij zo inricht dat degenen die achteraan de rij komen daar geen nadeel van ondervinden. Eigenlijk dus min of meer wat men beloofd had maar waar men ook al zeer vlug weer is van afgestapt (ondanks de bizarre moeite die sommigen hebben om dit ook gewoon zo toe te geven :crazy: ).

Mogelijke alternatieven waren trager versoepelen, meer testen eisen (van iedereen), of de extra ziekenhuisopnames er gewoon bij nemen. Liefst vooraf te kiezen en te communiceren en van toepassing op iedereen - gevaccineerd of niet - en niet zomaar even à l'improviste al je beloftes in de vuilbak gooien en mensen beginnen pesten omdat ze in een land wonen dat hen achteraan de lijst heeft gezet omdat ze jong zijn.

Moest de delta-variant nu de eerste zijn, ik zou nog zeggen, maar na de Britse en de Zuid-Afrikaanse en de Braziliaanse gaat dit niet meer op. Men kende het gevaar. Dit is dus inderdaad gewoon pure goedpraterij achteraf om niet te moeten toegeven dat ze de boel belazerd hebben (met voorbedachte rade of niet, dat laat ik buiten beschouwing).

Je geeft dus toe dat de afspraak "samen uit, samen thuis" gewoon in de vuilbak is gesmeten van zodra het een beetje goed uitkwam, waarvoor dank.
Nee, dat zeg ik helemaal niet :D Je bent een beetje de nuance verloren, en je gooit alles op een hoopje...
Het is geen goedpraterij achteraf omdat "ze" de boel belazerd hebben, want het zijn gewoon andere mensen die het zeggen.
Dit was het artikel: https://www.standaard.be/cnt/dmf202...m_medium=social&utm_campaign=send-to-a-friend

De kop is een beetje blah, maar de rest is wel erg goed. De deltavariant is wel degelijk niet de eerste, en de rest heeft ook wat bijgebracht, maar het is wel degelijk een nieuwe virusvariant met nieuwe eigenschappen, hè.
‘Het virus zal blijven circuleren, vooral bij jonge kinderen die nog niet gevaccineerd zijn’, zegt Sciensano-viroloog Steven Van Gucht. ‘Vroeg of laat komt het terecht bij iedereen die onbeschermd is. Dat zien we ook bij andere, oudere, coronavirussen: iederéén heeft er antistoffen tegen.’

Dat zijn dus andere inzichten omdat we al veel verder staan. En nee, "samen uit, samen thuis" is niet in de vuilnisbak gesmeten. Hier gelden al de dingen die je opsomt nog altijd niet. Op 1 augustus moet je hier nog altijd niet een papiertje hebben om een koffie te gaan drinken, dus er nog geen discriminatie. En ik vind het nog altijd heel terecht maatregelen. Maar van die maatregelen voor pakweg vijf weken nadat iedereen z'n eerste spuitje heeft kunnen krijgen, dat zou inderdaad het in de vuilnisbak smijten zijn.

Blijkbaar moet je in Griekenland als je wil reizen tussen ieder eiland ook telkens een negatieve test hebben. Wij gaan drie eilanden aandoen en mijn vriendin is dan nog niet volledig gevaccineerd. Dit heel kluwen is de grootste pesterij vanwege overheden sinds mensenheugenis.

Je kan zeggen dat je nog geen reis moet boeken, maar sommigen kunnen nu eenmaal enkel verlof nemen in een bepaalde periode en dan heb je weinig andere keuze dan op dat moment te gaan.

Ik ga niet zeggen dat ge maar géén reis had moeten boeken, maar ergens is het nu toch ook geen verrassing dat het deze zomer problemen zou opleveren om vliegvakanties te boeken waarbij ge tijdens uw reis ook nog eens paar keer van locatie naar locatie doorreist?

Nee, dat zeg ik helemaal niet :D Je bent een beetje de nuance verloren, en je gooit alles op een hoopje...
Het is geen goedpraterij achteraf omdat "ze" de boel belazerd hebben, want het zijn gewoon andere mensen die het zeggen.
Dit was het artikel: https://www.standaard.be/cnt/dmf202...m_medium=social&utm_campaign=send-to-a-friend

De kop is een beetje blah, maar de rest is wel erg goed. De deltavariant is wel degelijk niet de eerste, en de rest heeft ook wat bijgebracht, maar het is wel degelijk een nieuwe virusvariant met nieuwe eigenschappen, hè.
Van Gucht is tevens degene die zei dat hij niet verwachtte dat de deltavariant voor een enorme toevloed aan ziekenhuisopnames zou zorgen.
Dus als dat het probleem niet is, wat dan wel?

"Het zijn andere mensen" is ook zo gemakkelijk hé. Zie hieronder. Europa zegt A, Frankrijk zegt B, Van Gucht zegt C maar je mag van niemand zeggen dat ze je bedrogen hebben want het is altijd een ander geweest. Bah bah bah.

Dat zijn dus andere inzichten omdat we al veel verder staan. En nee, "samen uit, samen thuis" is niet in de vuilnisbak gesmeten. Hier gelden al de dingen die je opsomt nog altijd niet. Op 1 augustus moet je hier nog altijd niet een papiertje hebben om een koffie te gaan drinken, dus er nog geen discriminatie. En ik vind het nog altijd heel terecht maatregelen. Maar van die maatregelen voor pakweg vijf weken nadat iedereen z'n eerste spuitje heeft kunnen krijgen, dat zou inderdaad het in de vuilnisbak smijten zijn.
Hopeloos. De ene keer verwijs je naar beloftes van Europa, de andere keer is het enkel "hier" dat telt wanneer die beloftes door Frankrijk gebroken worden. Ook hier wordt er gewoon schaamteloos gediscrimineerd, overigens, en al langer dan vandaag, maar daar maak jij je dan vanaf door het een "minimale" discriminatie te noemen. Okay then, daar kan ik niet tegenop.

Ik zal mij maar getroosten met het feit dat ik al maanden aan een stuk gewoon gelijk heb, en dat gelijk krijgen nu eenmaal veel moeilijker is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan