Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hm. De mensen hebben nu al meerdere malen aangegeven waarom het niet zozeer een berekening is, maar wel een schatting die duidelijk ingegeven is door het punt dat je uiteindelijk wilt maken. Er is zo veel waar je geen rekening mee houdt in je "berekening", dat het niet veel meer is dan je punt met wat cijfertjes erbij die evenveel verzwijgen als dat ze zeggen.

Los van het feit dat jij in een puur libertaire staat wilt wonen, want dat is wat het is. Dat is een stelling en een visie op de samenleving als een andere. Natuurlijk een iets makkelijkere om te maken als je gebruik kunt maken van alle voorzieningen die je in zo'n libertaire staat niet zou hebben. Zoals het feit dat iedereen de keuze moet kunnen maken en moet opdraaien voor de gevolgen van zijn keuze, maar ziekenhuiskosten zouden ook wel een pakje hoger liggen in die wereld. Waardoor de keuze weer wat troebeler wordt. Of als de capaciteit van de ziekenhuizen in het gedrang komt, dat de keuzes van het volk plots wel eens zouden kunnen verschuiven als ze zien dat er geen IC-bedden meer vrij zijn voor andere ingrepen, en mensen op thuis moeten sterven die anders behandeld hadden kunnen worden. Of dat je nog altijd 5 miljoen mensen de keuze geeft om zich volledig af te zonderen, waardoor de druk op het sociale vangnet enorm wordt en de economie alsnog mogelijk niet fatsoenlijk kan draaien. Of dat mensen wel eens ervoor kunnen kiezen om thuis te blijven, ook al zijn ze geen risicopatiënten, en de economie weer niet gestart raakt.
Ik zou dan graag een andere schatting en berekening zien van mortaliteit bij -65. Ik heb nergens concreet gelezen waar ik dan de mist zou ingaan.
De gelijkmatige verdeling van besmettingen bij de bevolking is een zwakker punt van mijn berekening dat ik zelf zie bv.

Je hebt een goed punt dat libertarisme ook nadelen heeft. Er is het wegvallen van bescherming voor zwakkeren bv.
Of ziekenhuizen duurder zouden zijn weet ik niet, ik vind dat daar veel te weinig vrije markt speelt. Er zijn veel landen waar ze erin slagen om medicatie goedkoper te maken/verkopen dan hier. Ik refereer hier bv naar Teno-Em in vergelijking met Truvada of cosmetische chirurgie.
Er is nog nooit een echt voorbeeld van libertarisme geweest. De US voor 1930 komt er het dichtst bij maar is geen goed ijkpunt doordat er zoveel andere variabelen speelden.

In tegenstelling to wat de meesten misschien denken ben ik eerder center libertarian dan rechts. Ik zou met bepaalde beschermingsmaatregelen voor zwakkeren wel kunnen leven zolang er consequenties zijn voor slechte keuzes zoals roken, overmatig drinken, gokken etc etc.

Dat is toch de puurste vorm van democratie?
Nu zitten we in een particratie.

In Zwitserland zijn er meerdere keren per jaar bindende referenda. Dat werkt.

Dat gebeurt toch in het Hof van Assisen? :p

Probeer eens ItsMe, dat heeft hier nog nooit gehaperd. :p

Er is nog steeds een rechter he, zelfs in assissen (wat trouwens zwaar onder druk staat ook).
Die gast (Rafik1994, geweldig figuur) wou rechters echt afschaffen.
Je hebt een goed punt dat libertarisme ook nadelen heeft. Er is het wegvallen van bescherming voor zwakkeren bv.
Of ziekenhuizen duurder zouden zijn weet ik niet, ik vind dat daar veel te weinig vrije markt speelt. Er zijn veel landen waar ze erin slagen om medicatie goedkoper te maken/verkopen dan hier. Ik refereer hier bv naar Teno-Em in vergelijking met Truvada of cosmetische chirurgie.
Er is nog nooit een echt voorbeeld van libertarisme geweest. De US voor 1930 komt er het dichtst bij maar is geen goed ijkpunt doordat er zoveel andere variabelen speelden.

In tegenstelling to wat de meesten misschien denken ben ik eerder center libertarian dan rechts. Ik zou met bepaalde beschermingsmaatregelen voor zwakkeren wel kunnen leven zolang er consequenties zijn voor slechte keuzes zoals roken, overmatig drinken, gokken etc etc.
Ik pik de laatste 3 berichten er even uit om de quotes niet te lang te maken: boeiende discussie, maar niet meer on topic genoeg om ze hier te houden.

Geen idee of het hier al besproken is, maar dit is goed nieuws. Het gaat over of mensen die gevaccineerd zijn het virus kunnen overdragen.

Iemand zei een paar pagina's eerder dat die oproep OVERduidelijk een grap en dat je behoorlijk naïef moet zijn om zoiets te geloven en zo zie je maar hoe snel alles kan omslaan.
Je moet al behoorlijk naïef zijn om te denken dat die mensen die daar aanwezig waren allemaal gewoon beetgenomen zijn geweest.

Dus nu als die Sam bokken zegt dat het mogelijks niet tegen transmissie beschermt mogen ze hem ontslaan? :unsure:
Dat is een zaak tussen hem, de school, en het arbeidscontract in kwestie.

Ik kan alleen maar herhalen wat ik gisteren heb gezegd: voor een lector en onderzoeker heeft hij zich niet zo bijster goed geïnformeerd en al zeker niet goed uitgedrukt. Jij vond (of wie weet zelfs vindt?) zijn argumentatie hout snijden, ik niet. En dit was een mooie aanleiding voor mij om nog eens mijn gelijk te onderstrepen, dat kan ik niet laten passeren he.

Dat is een zaak tussen hem, de school, en het arbeidscontract in kwestie.

Ik kan alleen maar herhalen wat ik gisteren heb gezegd, voor een lector en onderzoeker heeft hij zich niet zo bijster goed ingelezen en al zeker niet goed uitgedrukt. Jij vond zijn argumentatie hout snijden, ik niet. En dit was een mooie aanleiding voor mij om nog eens mijn gelijk te onderstrepen, dat kan ik niet laten passeren he.
Nee inderdaad.. Daarvoor zie je jezelf net iets te graag :D
Maar sta me toe om het toch maar een arm excuus te vinden om iemand te ontslaan.
Wie weet speelden er andere zaken mee en was dit de gemakkelijke stok om mee te slaan.

Zolang we dan ook de leeftijdspiramide in rekening brengen
Als je dat in rekening brengt, het grote aantal babyboomers + de 1,2 - 1,5 miljoen risicopatiënten die voorrang krijgen bij vaccinatie dan ziet het er maar triestig uit voor de zomer van jonge mensen...

En nog maar eens een geval dat bekend raakt van voorkruipen: link

Als je dat in rekening brengt, het grote aantal babyboomers + de 1,2 - 1,5 miljoen risicopatiënten die voorrang krijgen bij vaccinatie dan ziet het er maar triestig uit voor de zomer van jonge mensen...

Zou echt wraakroepend zijn. Als jongeren niet met evenveel vrijheid kunnen reizen deze zomer dan tante José en nonkel Jos, hoop ik vurig dat ze een héél groot feestje bouwen in verschillende steden. Wellicht laat ik mij dan zelf ook wel verleiden tot een dansje met enkele ladies in blue.

En nog maar eens een geval dat bekend raakt van voorkruipen: link
Ik zal gezien mijn leeftijd ingeënt zijn voor de zomer. Indien jongeren minder vrijheid zouden krijgen dan de mensen die wel al ingeënt zijn, zou ik dat crimineel vinden.
Ik zou bij wijze van spreken de benzine financieren die ze nodig hebben om alles in brand te steken.

Ik ben al niet meer van de jongste en bij mij staat er 'vanaf mei'.
Volgend jaar is ook 'vanaf mei'... :)

Van Trump en Johnson kunnen veel negatieve dingen gezegd worden, maar de vaccinatiecampagne loopt daar wel als een trein.
Enorme gemiste kans voor Europa om te tonen dat ze wél zinvol zijn... :unsure:

Ik ben al niet meer van de jongste en bij mij staat er 'vanaf mei'.
Volgend jaar is ook 'vanaf mei'... :)

Van Trump en Johnson kunnen veel negatieve dingen gezegd worden, maar de vaccinatiecampagne loopt daar wel als een trein.
Enorme gemiste kans voor Europa om te tonen dat ze wél zinvol zijn... :unsure:

maar als EU spreekt over tegenhouden van vaccins is de wereld te klein en een grote schande.
UK en VS verbieden uitvoer vaccins volledig.

maar als EU spreekt over tegenhouden van vaccins is de wereld te klein en een grote schande.
UK en VS verbieden uitvoer vaccins volledig.
Ik heb in deze thread opgeroepen om vaccins te blokkeren nog voor de EU het effectief deed.
Werd toen afgedaan als onnozelaar.
(Ben dat nu feitelijk wel, maar dan zijn er blijkbaar nog. :) )

Zou echt wraakroepend zijn. Als jongeren niet met evenveel vrijheid kunnen reizen deze zomer dan tante José en nonkel Jos, hoop ik vurig dat ze een héél groot feestje bouwen in verschillende steden. Wellicht laat ik mij dan zelf ook wel verleiden tot een dansje met enkele ladies in blue.

Ibiza 2021
22530822-7816913-image-a-3_1576942735785.jpg

:unsure:

Twee luiken.
Maatregelen: die zijn gebaseerd op de cijfers. Dus als de hospitalisaties dalen door vaccinatie gaat er meer open. Dus dat zou nog oké zitten.

Reizen: vaccinatie paspoort maakt enkel zin als mensen de kans hebben om gevaccineerd te geraken. In dat geval, mijn tankkaart laat enkel diesel toe maar ik zal wel mijn bijdrage leveren in de naft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan