Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
166311716_10220183316432781_1218477112552280458_n.jpg

In plaats van al de focus te leggen op dat aprilgrapfestival, kan misschien hier iets aan gedaan worden.
Heeft geen zin om heel de boel te sluiten, als je zo een dingen ziet. Of gaat de politie ook traangas op de trein gebruiken, volgende keer?
Gebruik de volgende keer misschien een afbeelding van een Belgische trein? :unsure:

Toch erg dat er mensen zijn die bewust een foute foto gebruiken omdat ze het ergens niet mee eens zijn (dan doel ik op de maker van dat bericht) en al even erg dat het klakkeloos wordt gekopieerd.

166311716_10220183316432781_1218477112552280458_n.jpg

In plaats van al de focus te leggen op dat aprilgrapfestival, kan misschien hier iets aan gedaan worden.
Heeft geen zin om heel de boel te sluiten, als je zo een dingen ziet. Of gaat de politie ook traangas op de trein gebruiken, volgende keer?
Als je de trein regelmatig neemt weet je dat dat geen Belgische trein is. :unsure:

Als je de trein regelmatig neemt weet je dat dat geen Belgische trein is. :unsure:
Ik neem de trein heel regelmatig, maar ik let eigenlijk niet goed op mijn omgeving wanneer ik rondloop of in de trein zit.

Nuja, aan de zetels te zien... daar had ik het wel aan kunnen zien, ma bon.

Waarom doet de kust niet zoals de ardennen deze winter? Verboden voor bezoekers, dan is het gedaan met die onzin.

Sinds half december zijn bij de controles op het verplicht naleven van telewerk al 2.340 overtredingen vastgesteld. Het gaat om bijna 14 procent van de gecontroleerde werkgevers. De inspecteurs hebben in totaal 1.762 waarschuwingen en 80 pro justitia's of dagvaardingen uitgeschreven.
Al bij al toch een lachertje
14% van de gecontroleerde bedrijven is in fout (9maand! Na het begin van de regels)
En toch blijven ze gewoon waarschuwingen geven.
Stop met controles als er toch niks aan gekoppeld is.

Bron: https://www.hln.be/binnenland/meer-...n-op-verplicht-telewerk-vastgesteld~a833f5d8/

Toch erg dat er mensen zijn die bewust een foute foto gebruiken omdat ze het ergens niet mee eens zijn (dan doel ik op de maker van dat bericht) en al even erg dat het klakkeloos wordt gekopieerd.
Gebeurt hier ook in het openbaar vervoer hoor.

Ik herinner me ook nog zo’n visual van een italiaans ziekenhuis in een reportage over een ziekenhuis in Antwerpen op de tv. Ongelooflijk eigenlijk.

Blijf het zeggen, vaccineer asap 45+ en de risico's en ga dan versoepelen... tGrootste risico is dan wel weg zeker? Ge kunt zo blijven aanmodderen en de boel toehouden.

Blijf het zeggen, vaccineer asap 45+ en de risico's en ga dan versoepelen... tGrootste risico is dan wel weg zeker? Ge kunt zo blijven aanmodderen en de boel toehouden.

Uit Spanje hoor ik van mensen waarvan hun window vaccinatie tussen februari en juni 2022 is. Ten vroegste november / december 2021 is. Ja, sorry maar aan dat tempo... als iedereen nog een jaar zich aan die lockdown moet houden en met al die zomerdagen in het verschiet, zal de boel nog wel ontploffen...

Maar wat jij zegt, klopt wel... echt niet wachten tot 70-80% gevaccineerd is, want dat is niet te doen. Gewoon maatregelen opheffen voor iedereen inderdaad wanneer 45+ en risico's zijn gedaan, maar zelfs dat zal wellicht pas na de zomer zijn. Misschien nog op tijd voor het nieuwe schooljaar, want veel leerlingen zullen een serieuze achterstand hebben door dat scholen constant openen, sluiten, openen, sluiten, paar dagen in de week. Is geen manier natuurlijk voor veel lln die veel opvolging nodig hebben.

Ik vind dat we keihard gefaald hebben, en de jongeren laten zitten hebben en compleet aan hun lot overgelaten hebben zonder enige vorm van toekomstperspectief, en dat vergeef ik de politiek nooit.

Chapeau voor die ambulanciers die daar gewonde jongeren afvoeren. Ik zou enkel gewonde agende helpen en die jongeren op de bladeren laten zitten

Ok, ik kan maar 1 zin van Verlinden onthouden van het VTM nieuws over het festival van gisteren: "wat kunnen we nog meer doen..."

Mja, dan houdt het toch helemaal op.

Ook bleek het meerendeel tieners te zijn. Dan vraag ik me af, waar zijn die ouders???

Laatst bewerkt:
Met het prachtige vaccinatie schema vreesde ik allang voor de zomer... Met al hun beloftes. Ze weten het zelf meestal niet zo goed.
Denk dat je dan beter kunt zwijgen dan beloftes maken en breken, de mensen geloven ze niet meer.

Persoonlijk ben ik vooral benieuw naar juni wanneer de TW stopt (werk in cultuur ). Zou graag mijn job blijven verder doen maar begin er eerlijk gezegd voor te vrezen. Iedereen die hier klaagt dat het moeilijk is corona met werken, wees blij dat je kan werken.
Waarmee ik niet wil zeggen dat thuiswerk alles oplost, heb hier thuis een 2.5 jarige. Thuiswerken met ne kleine is niet haalbaar punt.

Ok, ik kan maar 1 zin van Verlinden onthouden van het VTM nieuws over het festival van gisteren: "wat kunnen we nog meer doen..."

Mja, dan houd het toch helemaal op.

Ook bleek het meerendeel tieners te zijn. Dan vraag ik me af, waar zijn die ouders???

Tieners ja...

Als de scholen gesloten zijn, moet je het al niet ver gaan zoeken... Tuurlijk dat ze zo een massa op de been hebben kunnen brengen. Ze zijn niet allen zoals ik die op een vrije dag een ganse dag achter een scherm staren bij wijze van spreken (maar wel erg coronaproof natuurlijk).

Maar je kan ook niet zeggen "we weten niet hoeveel mensen er achter de maatregelen staan, dus rellen zijn normaal en mag niet tegen opgetreden worden, want er zijn mensen die niet achter de maatregelen staan".
Je kan best kritiek uiten op de maatregelen. 1000-en mensen lijken heel der dagen niks anders te doen. Dat is iets anders dan rellen verdedigen.
Mag je dan ook rellen in Hong Kong niet verdedigen? Die mensen komen toch ook in opstand en zijn ongehoorzaam aan regels die niet gedragen worden door de bevolking? Ik zie het verschil niet.
Niemand weet wat het draagvlak is voor het huidig beleid. Er worden enorme vrijheden afgenomen zonder dat er daar een toetsing is naar de bevolking.
Mij lijkt het logisch dat je dan rellen hebt, net zoals het logisch is dat er rellen in Hong Kong zijn. Beiden hebben een totalitair karakter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan