Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ibiza 2021
22530822-7816913-image-a-3_1576942735785.jpg

:unsure:
Tsss ageist !!!!

dat is toch niets nieuws !!!

Tsss ageist !!!!

dat is toch niets nieuws !!!
Zou patje al aant oefenen zijn om den tracklist van Ment TV vanbuiten te leren? Kwestie da den mens nog is voor veel publiek plaatjes kan draaien. :unsure:

Hippe Britten. K dacht dat iedereen in Benidorm of Tenerife zat.

Allez morgen gaat iemand uit ons gezin naar de kapper. We kennen die kapster goed en die vrouw heeft nu deze week beslist dat ze geen keuzs meer heeft. Het is dat of onder water gaan.

Alles morgen gaat iemand uit ons gezin naar de kapper. We kennen die kapster goed en die vrouw heeft nu deze week beslist dat ze geen keuzs meer heeft. Het is dat of onder water gaan.
Ze krijgt toch financiële steun?

edit: ik weet niet hoeveel en of da genoeg is dus don't shoot me. 'k Weet dat mijn kapster daar genoeg aan had alleszins en zij draait nochtans goed en heeft net een nieuwe zaak

Volgens mij begrijp je toch niet helemaal hoe bevolkingsdichtheid werkt. Een land als Rusland heeft een heel lage bevolkingsdichtheid, maar in Moskou alleen woont al wel meer dan 10% van de bevolking. Het is daar waar het virus een feestje houdt.
Hier zitten de clusters ook vooral in de steden, niet ergens in teutterewettere bij boer Jozef.
Hoewel ik 100% akkoord ben dat bevolkingsdichtheid niet alles zegt en slecht 1 factor is, toch even hierop doorgaan:

In de USA woont, volgens dit (https://ourworldindata.org/grapher/urbanization-last-500-years), 81,86% in stedelijk gebied. In België is dat 97,92%.
(definities van stedelijk gebied zijn wel moeilijk te vergelijken tussen landen)

In België zijn 1988,42 corona-doden geteld per 1 miljoen inwoners. In de USA 1671,09. België scoort dus een stuk slechter op dat cijfer.

STEL dat die cijfers vergelijkbaar zouden zijn (zelfde methodiek van telling) en STEL dat het feit of je stedelijk woont dé enige bepalende factor is op kans op corona (wat natuurlijk niet zo is), dan zou België eigenlijk 2030 doden per 1 miljoen stedelijke inwoners hebben en de USA 2041 doden. USA scoort dus, door te corrigeren op deze factor alleen, nét slechter ipv 16% beter.

Daarmee is niet bewezen dat België het beter of slechter doet, wel dat het aartsmoeilijk is om op basis van cijfers te zeggen dat land A/B het beter doet.

(wat anderen hier dus ook gezegd hebben, maar niet met cijfers :p)

Na Duitsland schrapt nu ook Nederland AstraZeneca onder de 60 jaar . Heb de indruk dat men hier liever niet over schrijft in Belgie.
Heb de indruk dat je graag dingen schrijft die komplete nonsens zijn. Ik hoop dat je na de berichten van hierboven beseft dat je best eens enkele minuten nadenkt voor je een post schrijft.

Hoewel ik 100% akkoord ben dat bevolkingsdichtheid niet alles zegt en slecht 1 factor is, toch even hierop doorgaan:

In de USA woont, volgens dit (https://ourworldindata.org/grapher/urbanization-last-500-years), 81,86% in stedelijk gebied. In België is dat 97,92%.
(definities van stedelijk gebied zijn wel moeilijk te vergelijken tussen landen)

In België zijn 1988,42 corona-doden geteld per 1 miljoen inwoners. In de USA 1671,09. België scoort dus een stuk slechter op dat cijfer.

STEL dat die cijfers vergelijkbaar zouden zijn (zelfde methodiek van telling) en STEL dat het feit of je stedelijk woont dé enige bepalende factor is op kans op corona (wat natuurlijk niet zo is), dan zou België eigenlijk 2030 doden per 1 miljoen stedelijke inwoners hebben en de USA 2041 doden. USA scoort dus, door te corrigeren op deze factor alleen, nét slechter ipv 16% beter.

Daarmee is niet bewezen dat België het beter of slechter doet, wel dat het aartsmoeilijk is om op basis van cijfers te zeggen dat land A/B het beter doet.

(wat anderen hier dus ook gezegd hebben, maar niet met cijfers :p)

Met als verschil dat de VS nooit geen echte lockdowns heeft gekend zoals wij, terwijl ze gecorrigeerd dan quasi even veel doden hebben gehad.
Ik zou wel weten welke situatie dan beter was.

Met als verschil dat de VS nooit geen echte lockdowns heeft gekend zoals wij, terwijl ze gecorrigeerd dan quasi even veel doden hebben gehad.

Europa heeft ook geen 1 dezelfde lockdown gehad.
Waarom vergelijk je dan België als land als in de VS de staten zelf bepalen hoe ze de coronacrisis aanpakken.

Schrap het dan enkel voor vrouwen onder de 60 en laat dit gewoon toe voor mannen. Zijn bijna altijd vrouwen die slachtoffer zijn van die tromboses

Dus wij zouden evenveel of zelfs minder doden hebben gehad zonder lockdown of wat wilt ge zeggen?

Wel over alle getalletjes. Wie heeft het beste een pandemie aangepakt? Zonder te moeten gaan rekenen, opzoeken en dergelijke. Soms zijn de getallen nu eenmaal wat ze zijn en heb je gewoon bad luck, zoals Italië.

Diegene die met de oscar prijzen mogen gaan lopen voor mijn part zijn zij die organisatorisch het meeste gedaan krijgen. En dan spreken we over mensen vaccineren eenmaal als er vaccins zijn, mondmasker voorraden, niet overladen ziekenhuizen, etc.

166311716_10220183316432781_1218477112552280458_n.jpg

In plaats van al de focus te leggen op dat aprilgrapfestival, kan misschien hier iets aan gedaan worden.
Heeft geen zin om heel de boel te sluiten, als je zo een dingen ziet. Of gaat de politie ook traangas op de trein gebruiken, volgende keer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan