Toch even corrigeren:
Je werd 'belachelijk gemaakt' omdat je een verkeerde analyse deed op gegevens. Als je inderdaad een trendlijn tekent van het laagste punt naar het hoogste, zal je een sterke stijging hebben. Maar dat is geen trendlijn dan want een trendlijn is op een hele dataset...
Dus wederom, waar zit de "sterke stijging voor de volledige data"? Er is inderdaad een stijging, maar nog steeds niet wat jij hiervoor probeerde aan te tonen of een voorspelling van maakte.
En het probleem is en blijft dat je een prognose op basis van onvolledige data probeerde af te doen als de waarheid.
En dat je nog steeds geen rekening houdt met volgende verklarende feiten:
Leveringen zijn niet stabiel en hebben een impact; hier is het per week gegroepeerd eens boven elkaar gelegd. Je mag er zelf je conclusies uit trekken indien je wilt.
Dan komt er ook nog bij dat er verschillende shifts geweest zijn in wie te vaccineren. Alsook dingen zoals vaccinatiecentra die tijdelijk gesloten geweest zijn door technische problemen.
En dan op je vraag van of we het aanvaardbaar vinden dat de doorlooptijd zo lang is. Ik heb eerlijk gezegd geen exact zicht op de logistieke stappen die er allemaal bij komen kijken, maar als we enkel nog maar met 1 feit rekening houden ga ik u vragen hoe?
En dat is rekening houden met dit simpel ding:
Men wacht effectief op de leveringen gezien de problemen met voorgaande leveringen. Dit vind ik een goed ding. Net zoals om die reden de 2e dosis achtergehouden wordt. Dit betekent dat het logistiek proces pas kan beginnen op dag van levering. Laat ons 1~2 dagen verwerkingstijd nemen (wat mij al weinig lijkt). Dan pas worden de brieven voor de algemene bevolking die nu gevaccineerd wordt verstuurd. Neem nog 1 dag "sorteertijd" door bpost. Neem daar ook nog het feit bij dat bpost nog maar 2 dagen per week normale briefbedeling doet.
Dus er zit al een volledige week (7 dagen!) tussen de levering en wanneer je relatief zeker bent dat iedereen van die batch de brief gekregen heeft.
Dan moet je mensen nog de tijd geven om informatie in te winnen indien nodig, dit in te plannen en de kans geven tot annulatie. Ik weet niet wat die termijn momenteel is, maar een week lijkt mij toch al de minimum; maar kan zijn dat ze meer rekenen.
Dan zit je al op 14 dagen zonder ook maar rekening te houden met iets van logistiek. Zoals hoeveel naar welk vaccinatiecentrum (wat natuurlijk nodig is om te weten wie/hoeveel volk op te roepen) of stockage...