Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah ? Voor mij wel.
De kans dat ik covid oploop is immers immens klein atm. Ik kom niet meer in de winkels, niet meer op mijn werk, niet meer bij vrienden, etc.
Dat toch echt gewoon nattevingerwerk.

Een vaccin heeft een zekere kans op bijwerkingen, dit zien we uit klinische studies. Misschien is het hoger als wat jij post klopt en wordt bevestigd. Kortom, cijfers.

Maar dat cijfer gaan we dan vergelijken met "de kans dat ik covid oploop is klein" x "de kans dat ik daarvan een trombose krijg of sterf is nog kleiner" en zo een beslissing nemen. Niet te begrijpen.

Als het vaccin bij zeldzame gevallen antilichamen produceert die een risico op bloedklonters vormen, dan lijkt het mij eigenlijk niet onaannemelijk dat het coronavirus dat eigenlijk zelf ook zou doen. Zeker aangezien AZ een mRNA DNA-vaccin is dat niet echt iets apart van het gewone virus bevat, in tegenstelling tot klassieke vaccins gebaseerd op andere verkoudheidsvirussen.

Zoals gezegd: de correcte afweging is niet de kans dat je van het vaccin een bloedklonter krijgt versus 0 kans op een bloedklonter, maar de kans van het vaccin versus de kans dat je het virus oploopt en daarvan een bloedklonter krijgt.

Of we gaan moeten akkoord gaan om nog allemaal véél langer in lockdown te gaan en te wachten op een Pfizer vaccin.

EDIT: AZ is dus een DNA-vaccin. My bad.

Laatst bewerkt:
Dat toch echt gewoon nattevingerwerk.

Een vaccin heeft een zekere kans op bijwerkingen, dit zien we uit klinische studies. Misschien is het hoger als wat jij post klopt en wordt bevestigd. Kortom, cijfers.

Maar dat cijfer gaan we dan vergelijken met "de kans dat ik covid oploop is klein" x "de kans dat ik daarvan een trombose krijg of sterf is nog kleiner" en zo een beslissing nemen. Niet te begrijpen.
Ik heb niet gezegd dat ik geen vaccin wil. Ik heb gezegd dat ik die brol van AZ niet wil.

Als het vaccin bij zeldzame gevallen antilichamen produceert die een risico op bloedklonters vormen, dan lijkt het mij eigenlijk niet onaannemelijk dat het coronavirus dat eigenlijk zelf ook zou doen. Zeker aangezien AZ een mRNA vaccin is dat niet echt iets apart van het gewone virus bevat, in tegenstelling tot klassieke vaccins gebaseerd op andere verkoudheidsvirussen.

AstraZeneca is toch geen mRNA vaccin zoals dat van Pfizer en Moderna, maar een eerder tradiotionele prik die een stukje dood virus inspuit?

Ik heb niet gezegd dat ik geen vaccin wil. Ik heb gezegd dat ik die brol van AZ niet wil.
Het is echt mede door dat soort ongeinformeerd gedoe dat deze crisis nog maanden verder gaat blijven aanslepen. Een tiental gevallen waar het misloopt op een paar miljoen gezette spuitjes, maar...ik moet die brol niet hebben hoor!!

Het is echt mede door dat soort ongeinformeerd gedoe dat deze crisis nog maanden verder gaat blijven aanslepen. Een tiental gevallen waar het misloopt op een paar miljoen gezette spuitjes, maar...ik moet die brol niet hebben hoor!!
Ge zult er maar bij zijn. Allez, ik snap de mensen wel hoor, dit zijn geen bijwerkingskes meer zoals jeuk aan de balzak of plaatselijk haarverlies. Hier is uw vaccin, der is wel een kleine kans da je morgen doodvalt.

AstraZeneca is toch geen mRNA vaccin zoals dat van Pfizer en Moderna, maar een eerder tradiotionele prik die een stukje dood virus inspuit?
KoC zal dit als bioloog beter weten, maar ik denk dat de meeste immunologische reacties (allergie) uitgelokt worden door eiwitten, en de mantel van een virus bestaat daaruit.

Als het vaccin bij zeldzame gevallen antilichamen produceert die een risico op bloedklonters vormen, dan lijkt het mij eigenlijk niet onaannemelijk dat het coronavirus dat eigenlijk zelf ook zou doen. Zeker aangezien AZ een mRNA vaccin is dat niet echt iets apart van het gewone virus bevat, in tegenstelling tot klassieke vaccins gebaseerd op andere verkoudheidsvirussen.

Zoals gezegd: de correcte afweging is niet de kans dat je van het vaccin een bloedklonter krijgt versus 0 kans op een bloedklonter, maar de kans van het vaccin versus de kans dat je het virus oploopt en daarvan een bloedklonter krijgt.

Of we gaan moeten akkoord gaan om nog allemaal véél langer in lockdown te gaan en te wachten op een Pfizer vaccin.
Er zijn nog vaccins he buiten dat van Pfizer en AZ

Let op je taalgebruik.
Nee het is door mensen die zich niet aan de regels houden. Iets dat ik al een jaar doe. Als iedereen dat had gedaan waren we er vanaf. Dat + uw jung van t school houden of niet zoveel kweken.

Dus om mijn gelukzaligheden terug te krijgen moet ik iets in mijn arm laten spuiten waarvan er enkele van sterven terwijl het de schuld is van degene die zich niet aan de regels houden en het zo simpel kon zijn. Wel dan heb ik graag nog de keuze wat ik laat inspuiten.

Laatst bewerkt:
Als je bang bent voor nevenwerkingen neem je best geen medicatie meer. De enige manier om geleidelijk aan naar een normaal leve gaan is massa-vaccinatie.

In de jaren '80 gingen enorm veel mensen dood aan de gevolgen van AIDS. Via een spoedprocedure is AZT goedgekeurd (voor HIV behandeling), want het middel bestond al eerder. Het werd toen in veel te grote dosissen geslikt, met zeer ernstige bijwerkingen tot gevolg. In de jaren '90 zijn er dan nieuwe middelen bijgekomen en midden jaren '90 is men begonnen met combinatietherapie. De mortaliteit daalde zienderogen. Anno 2021 is HIV een chronische ziekte geworden die zeer goed te behandelen is.

In nog geen jaar tijd hebben we 4 goedgekeurde vaccins tegen Covid-19 en het Russische wordt nog door de EMA onderzocht. Een huzarenstukje!!! De komende jaren zullen doe vaccins nog bijgesteld worden.

Toen was er nog geen enkele zekerheid voor wat je toen stelde en dat werd toen aangekaart. Dat je nu gelijk krijgt was een 50/50 kans maar toen nog totaal niet te voorspellen.
Achter praten is altijd gemakkelijk hé. Zo van: Voila zie je wel! Dan heb ik ook ALTIJD gelijk :D

Als je bang bent voor nevenwerkingen neem je best geen medicatie meer. De enige manier om geleidelijk aan naar een normaal leve gaan is massa-vaccinatie.

In de jaren '80 gingen enorm veel mensen dood aan de gevolgen van AIDS. Via een spoedprocedure is AZT goedgekeurd (voor HIV behandeling), want het middel bestond al eerder. Het werd toen in veel te grote dosissen geslikt, met zeer ernstige bijwerkingen tot gevolg. In de jaren '90 zijn er dan nieuwe middelen bijgekomen en midden jaren '90 is men begonnen met combinatietherapie. De mortaliteit daalde zienderogen. Anno 2021 is HIV een chronische ziekte geworden die zeer goed te behandelen is.

In nog geen jaar tijd hebben we 4 goedgekeurde vaccins tegen Covid-19 en het Russische wordt nog door de EMA onderzocht. Een huzarenstukje!!! De komende jaren zullen doe vaccins nog bijgesteld worden.
Ik neem geen medicatie. Of toch niet voor een griepje of verkoudheid of weet ik veel. Of nog nooit nodig gehad gelukkig

Hier hebben we het met drie van de vier gezinsleden zitten. Positieve test na inschrijving van de jongsten op de Middelbare school vorige week donderdag. Maandag ben ik nog gaan werken, omdat een nieuwe collega startte. Ik wist toen nog niet van een eventuele besmetting. Rondleiding gegeven. Zij is hoog risico contact.

Zij is nu ook in Quarantaine.

Frappant is dat bij de inschrijving van de kleine alle maatregelen werden gerespecteerd. Raam open, anderhalve meter, mondmasker, handgel.

ik vind dit toch bangelijk. Eens zien of ik mijn collega heb aangestoken, maandag. We hebben ook alle maatregelen gerespecteerd maar wel een uur of 8 samen doorgebracht.

Dat is dikke pech inderdaad. Waarschijnlijk een superspreader dan op die middelbare school... (dus iemand die zonder het zelf te weten superveel virusdeeltjes verspreidt, incl aerosolen...)

In het Nieuwsblad:
Plan B

Daarom wordt het Overlegcomité vervroegd naar morgen, vrijdag. Verstrengingen zullen daar sowieso op tafel komen: de RAG beveelt nu formeel aan om over te schakelen op plan B. Dat is één van de drie scenario’s die op vraag van de regering door de experts werden uitgetekend, en die sindsdien gefinetuned werden. In de laatste versie van dat rapport (uit januari) staat dat Plan B moet worden ingevoerd “als de situatie een beetje verslechtert”, om zo “te vermijden dat we in een volledige lockdown moeten gaan”. Het omvat vijf maatregelen, waarvan er al één werd ingevoerd:

• Voer een vroegere en uniforme avondklok in het hele land in
  • Overweeg een week extra afstandsonderwijs toe te voegen aan de schoolvakantie (met uitzonderingen voor scholen voor kinderen met bijzondere noden)
  • Voer een teststrategie voor kinderen in (specifiek: aangepaste definities van ‘hoog- en laagrisicocontacten’, het screenen van hele klassen na één positief geval)
  • Heroverweeg mondmaskerplicht voor iedereen van 10 jaar en ouder
  • Het sluiten van niet-essentiële winkels moet misschien overwogen worden op drukke plaatsen waar een mensenmassa onvoldoende gestuurd kan worden

Nee het is door mensen die zich niet aan de regels houden. Iets dat ik al een jaar doe. Als iedereen dat had gedaan waren we er vanaf. Dat + uw jung van t school houden of niet zoveel kweken.

Dus om mijn gelukzaligheden terug te krijgen moet ik iets in mijn arm laten spuiten waarvan er enkele van sterven terwijl het de schuld is van degene die zich niet aan de regels houden en het zo simpel kon zijn. Wel dan heb ik graag nog de keuze wat ik laat inspuiten.

Dat is gewoon niet waar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan