Yup, en aan het huidige tempo gaan we TBC ook nog kunnen meepikkenTotaal off topic maar classic WoW was echt een godsgeschenk om deze periode al te overbruggen tot nu toe![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yup, en aan het huidige tempo gaan we TBC ook nog kunnen meepikkenTotaal off topic maar classic WoW was echt een godsgeschenk om deze periode al te overbruggen tot nu toe![]()

Hier is een bepaalde denkpiste of mogelijke oorzaak uitgelegdI stand corrected, ik heb ze inderdaad door elkaar gehaald: AZ is inderdaad geen mRNA zoals Pfizer en Moderna, maar dsDNA. Het zijn wellen allen antigeencoderende vaccins: of in mensentaal: het vaccin bevat zelf niet de antigenen waartegen het lichaam immuniteit moet verkrijgen, maar wel de instructies voor het lichaam om zelf die antigenen te bouwen en vervolgens immuun te worden. Mooiste cartoon op dat vlak:
Of die instructies nu in DNA of mRNA komen maakt op technisch vlak wel wat verschillen - die ik zelf ook niet ken - maar beiden zijn een nieuw principe, en dus nog steeds geen "stukjes dood virus" zoals bijvoorbeeld een klassiek griepvaccin dat in eieren gekweekt wordt, en gedood/verzwakt geïnjecteerd wordt.
AZ gebruikt wel een virus, maar als vector om het DNA toe te dienen, en dat is dus niet het coronavirus zelf. J&J doet overigens hetzelfde (tenzij ik me opnieuw vergis). Feit blijft dat dus niet alleen AZ, maar alle 4 de op dit moment goedgekeurde vaccins "nieuw" zijn en niet te vergelijken met de klassieke vaccins die we al decennia lang gebruiken. AZ wantrouwen maar tegelijkertijd veel vertrouwen plaatsen in de andere vaccins is dus bizar.
Klein dwaalspoor: het meest boeiende wat ik over vaccins zoals dat van J&J en AZ al gelezen heb is dat hoewel de techniek veel belovend is, en in principe ook voor andere ziektes gebruikt zou kunnen worden, zou het lichaam in principe ook "immuun" kunnen worden tegen de techniek. Dan zou je dus éénmaal een vaccin van dat type kunnen krijgen tegen de ene ziekte, maar niet meer tegen een andere. Ook al zou je op basis van die drager éénmalig een vaccin voor elke ziekte afzonderlijk kunnen ontwikkelen.
Maar om @Sylverscythe 's logica af te maken: de antigenen die door het vaccin geproduceerd worden, zijn dezelfde antigenen als die waar het lichaam bij infectie door het virus op reageert, i.e. de spike proteins uit de eiwitmantel van het virus. Ik ben dus eigenlijk wel oprecht geïnteresseerd in welk mechanisme er zou kunnen zijn waarbij er zware nevenwerkingen zijn van zo'n vaccin, die er niet zijn bij infectie door het virus.
Of bij uitbreiding elk vaccin: want een handvol allergische reacties op een vaccin op zoveel miljoen vaccinaties is normaal.
Zonder vaccinaties zijn ook tromboses helaas iets normaal, want ik heb verhoogd risico daarop in de familie zitten: factor V Leiden (haha, dezelfde stad waar het J&J vaccin ontwikkeld is).
Inderdaad.Allee hop, Benji en co proberen er opnieuw versnelde vaccinatie voor leerkrachten door te duwen. Alsof die wachtrij nog niet lang en complex genoeg is met 65 plussers en risicopatienten die al maanden op hun beurt wachten. Wat voor nut heeft het trouwens? Aan het tempo dat ze nu bezig zijn zullen ze, als ze ondergedeeld worden als prioritaire groep zoals interventiepolitie, rond eind mei, begin juni aan de beurt zijn.
die overheidsjobs krijgen altijd voorrang , sterke lobbygroep allesinds , straks krijgen treinbegeleiders en lijnchauffeurs ook voorrangInderdaad.
Ziekenhuispersoneel en zorgsector als prioriteit, dat is te begrijpen, die hebben we nodig als we in "golf 3" terecht komen.
Maar nu gewoon eerst alle ouderen en mensen met ernstige aandoeningen vaccineren, anders liggen de ziekenhuizen straks opnieuw vol. Nu aub niet meer gaan selecteren op basis van beroep.
Je zit in het medische vak? Je legt het makkelijk en duidelijk uit.
Je zit in het medische vak? Je legt het makkelijk en duidelijk uit.
).Griepvirus = seizoensgebondenVorig jaar in maart was het virus compleet nieuw en waren er geen inzichten (behalve een harde lockdown) om het virus in te perken. Dat het nu weer opleeft in maart/april heeft weinig te zien met dezelfde stijging vorig jaar hoor.![]()
Zet er dan serieuze boetes op bij minste inbreuk en ook voor werknemers!Ja en daar wordt veel tegen gezondigd zonder twijfel, ik merk het al bij mijn eigen collega's. Mensen die meermaals per week naar kantoor gaan, gezellig met 5-6 man dan nog. Maar dat is helaas een pak moeilijker te controleren (plus dat er gewoon veel 'fraude' is met documenten die "bewijzen" dat je niet fully kunt telewerken) dan een school.
Mijn vriendin is bediende bij een lokaal bestuur, sociale dienst, 4,5 dagen per week thuiswerk... halve dag per week op een bureau solo. Contact met externen is achter plexiglas wand...die overheidsjobs krijgen altijd voorrang , sterke lobbygroep allesinds , straks krijgen treinbegeleiders en lijnchauffeurs ook voorrang
Er wordt in eerste instantie naar het onderwijs gekeken. Donderdagnamiddag zaten De Croo en coronacommissaris Pedro Facon samen met de ministers van Onderwijs. Het was een vrij heftige discussie, klonk het achteraf. Facon wilde graag alle opties openhouden, ook een verlengde paasvakantie. Maar Vlaams onderwijsminister Ben Weyts (N-VA) wou niet wijken. Hij had woensdag zelf al beslist dat kinderen van het vijfde en zesde leerjaar voortaan een mondmasker moeten dragen en dat de week voltijds les op school voor de paasvakantie niet doorgaat. Verder wou hij niet gaan.
Na afloop liet Weyts tevreden weten dat de ‘olifant in de kamer’, een sluiting van de scholen, niet aan de orde is. Een verlenging van de paasvakantie is dat evenmin. Vrijdag zal blijken of het Overlegcomité dat ook vindt.
Mijn vriendin is bediende bij een lokaal bestuur, sociale dienst, 4,5 dagen per week thuiswerk... halve dag per week op een bureau solo. Contact met externen is achter plexiglas wand...
Maar heeft deze week haar vaccin gekregen, net zoals al haar collega ambtenaren...
Komt totaal niet in de pers, maar een deel van het probleem van de inefficiente vaccinatiecampagne is zelfbediening van de ambtenarij en lokale besturen
Is gewoon niet capabel als minister, was het eerst van verkeer. Heeft daar ook vanalles liggen veranderen dat op niets trekt.Post is gewist, dus ik post het opnieuw
![]()
Strengere avondklok, winkelcentra sluiten of week afstandsles? Overlegcomité komt vervroegd samen
Het Overlegcomité komt vandaag vervroegd samen. Waar we een week geleden aan versoepelingen dachten, lijkt het beloofde perspectief nu op losse schroeven te staan. Op een bijeenkomst van het kernkabinet werd gisteren afgesproken dat er geen zware maatregelen bijkomen.www.demorgen.be
De houding van Ben gaat mensenlevens kosten. Die man is de slechtste minister van onderwijs ooit. Ik ben benieuwd naar wat de virologen gaan zeggen over opening of sluiting van scholen.
Voor mij is het zo klaar als een klontje. Wanneer virologen zeggen dat we beter scholen sluiten, maar die minister houdt ze toch open, dan haal ik m'n dochter af van school. Als burger vertrouw ik die "minister voor geen haar, zeker de gezondheid van m'n dochter niet. Ik hoop dat in de media de meningen van de experts uitgebreid aan bod komen. Kheb de experten aan de woord dan de politici.
Ik noem dat geen deprimerende en frustrerende titels, maar realistische titels."Coronacijfers gaan helemaal verkeerde richting uit: “Versoepelen? Het wordt verstrengen”
Je zou denken dat de kranten er plezier uithalen zulke deprimerende en frustrerende titels te schrijven, ongelooflijk.
En ja, het werkt nog ook.![]()
![]()
Ja, realistisch is het zeker... Maar dat maakt het niet minder deprimerend en frustrerend. Denk ik.Ik noem dat geen deprimerende en frustrerende titels, maar realistische titels.

En een vroege avondklok in heel België ligt dus blijkbaar echt op tafel, lees ik net op vrtnws. Ongelofelijk...Laat ons eens kijken naar Frankrijk en Nederland waar een strengere avondklok in voege is. Daar moet ongetwijfeld duidelijk uit blijken dat deze schending van basisrechten voor lange tijd gerechtvaardigd is:
![]()
Oei.
Exponentiële groei is zowat de akeligste ding ooit. Het gaat stabiel en plots moet je snel handelen. Ik zou zeggen "be prepared". Je weet namelijk nooit.Soms moet je ook gewoon wat risico durven nemen. Houd gewoon de huidige maatregelen aan, laat de coronacijfers toenemen en vertrouw erop dat de vaccins hun werk tijdig zullen doen. Maar bij de eerste beste stijging van de cijfers weer in volle paniek schieten, nee daar zit ik niet op te wachten.
Of"Coronacijfers gaan helemaal verkeerde richting uit: “Versoepelen? Het wordt verstrengen”
Je zou denken dat de kranten er plezier uithalen zulke deprimerende en frustrerende titels te schrijven, ongelooflijk.
En ja, het werkt nog ook.![]()
![]()
Welke vaccins? Buiten de rusthuizen heeft >90% nog geen enkele prik gekregen.Soms moet je ook gewoon wat risico durven nemen. Houd gewoon de huidige maatregelen aan, laat de coronacijfers toenemen en vertrouw erop dat de vaccins hun werk tijdig zullen doen. Maar bij de eerste beste stijging van de cijfers weer in volle paniek schieten, nee daar zit ik niet op te wachten.
Toch logisch? Jij wilt misschien nog eens een maart 2020 lockdown doen maar ik denk dat 90% van de bevolking daar absoluut tegen is.Van Ranst gaf op VTM Nieuws aan dat we wat hem betreft beter voor de korte pijn gaan met maatregelen in de trend van een jaar geleden. Maar politiek niet verkoopbaar dus krijgen we morgen vermoedelijk een pakketje maatregelen die neerkomen op wat gerommel in de marge ipv echt een rem te zetten op de besmettingen. Dan kunnen we weer lekker lang aanmodderen zoals we nu al vijf maanden doen.