Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
echt, avondklok om 22u, welke zever is dat nu. wat gaat dat helpen?
waarom heb ik dan nog een knuffelcontact als ik die toch niet kan zien?
Dat helpt om mensen duidelijk te maken dat het terug serieus is. Je zou schrikken hoeveel mensen er reageren op een wake up call als dat. Persoonlijk loop ik niiet warm of koud voor die avondklok, zo lang er buiten niks te beleven is en horeca gesloten is. Dan heb ik nog liever dat ze die nu even verstrengen om rond mei/juni mee te beginnen kappen dan arbitrair aan die 0u vast te blijven houden in Vlaanderen.

Dat helpt om mensen duidelijk te maken dat het terug serieus is. Je zou schrikken hoeveel mensen er reageren op een wake up call als dat. Persoonlijk loop ik niiet warm of koud voor die avondklok, zo lang er buiten niks te beleven is en horeca gesloten is. Dan heb ik nog liever dat ze die nu even verstrengen om rond mei/juni mee te beginnen kappen dan arbitrair aan die 0u vast te blijven houden in Vlaanderen.
in Wallonie en Brussel is het lange tijd al 22u geweest/nog steeds . Dus die wake-up call zal in het Zuiden niet echt aankomen.

echt, avondklok om 22u, welke zever is dat nu. wat gaat dat helpen?
waarom heb ik dan nog een knuffelcontact als ik die toch niet kan zien?
Ik hoop inderdaad ook dat dat er niet gaat doorkomen.
Heel die avondklok heeft totaal geen nut, ik begrijp echt niet dat ze dat niet inzien.

Is er nu al in detail geweten:
- wie in het ziekenhuis belandt
- wie milde symptomen ontwikkelt
- wie er gewoon niet ziek van wordt ?

Zodat we niet weer heel de maatschappij laten lijden?

Is er nu al in detail geweten:
- wie in het ziekenhuis belandt
- wie milde symptomen ontwikkelt
- wie er gewoon niet ziek van wordt ?

Ongeveer, maar het blijft niet in hokjes. Anders was het al lang opgelost. Op deze moment handelt men naar hetgeen ze weten. Er is een buitenproportionele stijging bij oudste leerlingen lagere school , dus maatregel. Er is geen stijging in't secundair, dus geen maatregel.

De maatschappij lijdt, het is een illusie te denken dat er een groep volwassen is die de dans kunnen ontlopen.

Dat is echt pertinent onwaar. Ben zelf ambtenaar en niemand van mijn collega's heeft een vaccin ontvangen noch een oproepingsbrief. Ik ben gevaccineerd met Pfizer omdat ik frequent werk als bar vrijwilliger in een WZC waar dichte familie verblijft.
Geen leugen... Ik kan enkel spreken over de stad waar mijn vriendin werkzaam is... maar daar werden alle bedienden van de sociale dienst mee gevaccineerd in de groep van de zorgverleners. Misschien zijn er andere lokale besturen die geen misbruik maken hiervan... maar de Belgische mentaliteit kennende... ik ga er van uit dat er nog zullen zijn

Van wat ik hoor in mijn omgeving (en online lees) zou dat voor de meeste mensen echt geen wake up call zijn, eerder een soort 'pestmaatregel'. Goed, dat is dan gewoon in mijn omgeving en niet globaal maar ik denk dat iedereen ondertussen ook al wel door heeft (of toch op zijn minst dat gevoel heeft) dat ze bij zo'n maatregel echt maar weinig winst gaan boeken.

Geen leugen... Ik kan enkel spreken over de stad waar mijn vriendin werkzaam is... maar daar werden alle bedienden van de sociale dienst mee gevaccineerd in de groep van de zorgverleners. Misschien zijn er andere lokale besturen die geen misbruik maken hiervan... maar de Belgische mentaliteit kennende... ik ga er van uit dat er nog zullen zijn

Ok. Hier sowieso niet. Al werken wij niet samen met zorgverleners.

Ik ben zelf een stedelijk ambtenaar en bevestig u dat ik niet gevaccineerd ben....was het maar waar eigenlijk.

Waarom zou Wallonië het hardste moeten inleveren 😥
Omdat ze Frans spreken. Dan verdien je het gewoon om gestraft te worden.

Maar op zich heb ik geen affiniteit met die avondklok. Ze moeten mensen die effectief samen komen om lachgasparty's te geven ambeteren, niet iemand die s'avonds laat met zijn hond op straat wandelt of iemand die van zijn knuffelcontact komt. Meeste mensen komen toch niet buiten omdat er nu eenmaal niks te beleven is na 21 u.

Zal nooit openlijk bekend gemaakt worden denk ik.
Ouderen, mensen met onderliggende aandoeningen, mensen met obesitas en gezonde mensen die het ongeluk hebben een dosis virus met sterke virale lading binnen te krijgen of die het ongeluk hebben dat hun immuunsysteem overreageert. Daar komt het op neer toch?

Sommige groepen lopen significant meer risico, maar niemand is echt zeker met dit virus dat hij of zij niet aan een kort strootje trekt. Onze klusjesman...beer van een vent...kerngezond en 38 jaar. Deed vroeger de 10 miles in Antwerpen en kan nu bijna een jaar na een sterke Covid besmetting nog steeds zijn trap niet op. Zijn longen zijn gewoon die van een tachtigjarige.

En ja, dat is anekdotisch en misschien zeldzaam...maar het toont aan dat met dit virus niemand met zekerheid kan zeggen dat hij of zij er zonder kleerscheuren door komt.

De regering is naïef want er wordt amper gecontroleerd op telewerk en of de coronamaatregelen op de werkvloer worden toegepast. Als je eens in de week op de autosnelweg of op een N-weg rijdt, dan weet je al genoeg. Het stond in de sterren geschreven dat de derde golf een kwestie van tijd ging zijn.
er wordt amper gecontroleerd op telewerk? Wij hebben de voorbije weken 3 keer controle gehad. En die verloopt redelijk grondig

Bekijk de cijfers eens van de US, UK en Israel. Eenmaal de vaccinaties op snelheid komen gaat het zeer snel naar beneden hoor, daar zijn niet opeens veel strengere maatregelen genomen en toch zien we dalingen van 50-80% in de cijfers.
OmSX3tO.png

Dat is nu net het probleem. De vaccinaties in België komen te laat.

Ook niet vergeten dat Israël nog verstrengingen doorvoerde op het moment dat ze al een hoger percentage van hun bevolking gevaccineerd hadden dan hier het geval is. Israël begon met versoepelingen op 7 februari... toen waren er 65 prikken per 100 inwoners uitgedeeld.
Als je inderdaad gaat cherry-picken, kan je extremen eruithalen hé. Laat mij hetzelfde doen in de omgekeerde richting:
b7Zeki4.png

Of gewoon EU, onder wie we verenigd zijn voor de vaccins:
aIyDtKQ.png

Daar zijn een paar uitschieters maar in't algemeen zitten die allemaal wat in dezelfde lijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan