the_fox
Well-known member
Maar 54% van de bevolking zit in de leeftijdsgroep 18-60 (74% in de groep 0-60).Slechts 25-30% van de hospitalisaties is jonger dan 60jaar.
Stel nu dat van dit aantal slechts 10% op intensieve belandt en dat deze mensen meestal overgewicht of onderliggende aandoeningen hebben.
Maak zelf eens de rekensom, zou jij de maatregelen nog volgen en jezelf nog een jaar opsluiten en je vrienden niet bezoeken?
De enigste reden dat ze hier niet transparant over zijn kan je ondertussen al raden zeker?![]()
En de transparantie (want een deel van die cijfers zijn wel publiek) heb ik al in mijn vorige post aangekaart.
En ik volg de maatregelen omdat er nog een paar belangrijke factoren zijn buiten kans om in het ziekenhuis/op intensieve te belanden of dood te gaan. De belangrijkste voor mij zijn:
- Dat zijn niet de enige gevolgen. Mensen met lichte/milde symptomen (of zelfs asymptomatisch) die niet in het ziekenhuis beland zijn, hebben veel langdurige complicaties (mogelijks permanente, er is ook al veel permanente orgaanschade vastgesteld).
- Je bent ook besmettelijk, je kan altijd je gezin/knuffelcontact/ander nauw contact aansteken. En dat zijn dan misschien net het "lage percentage" binnen hun leeftijdsgroep die er wel aan sterft. Hoe meer besmettingen hoe hoger dat absolute cijfer ook wordt als het relatieve hetzelfde blijft...
- We doen het nog altijd voornamelijk om ervoor te zorgen dat ons zorgsysteem niet instort, maarja, dat zijn velen blijkbaar al lang vergeten
Want ze kunnen zelf een aantal dingen niet meer doen, en dat is het belangrijkste hé!!!