Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor iedereen die hier nog eens begint met griep en corona te vergelijken, kunnen we gewoon deze link opnieuw posten. Een studie van de mortaliteit voor alle patiënten die in Frankrijk opgenomen werden voor covid in maart/april 2020 ten opzichte van opnames voor griep tijdens de grieppiek van Dec 2018- Jan 2019


Er staan eigenlijk twee belangrijke resultaten in
- mortaliteit voor mensen die in de kliniek belanden met covid is 3 x hoger dan voor influenza
- over een zelfde timeframe (twee maanden) zijn er dubbel zoveel mensen opgenomen voor COVID dan voor griep. Ondanks de lockdown voor COVID.

Dit is dus gepubliceerd in 'The Lancet', terwijl ik de reputatie van beyond gaming niet wil in twijfel minimaliseren, staat The Lancet voor wat betreft medische publicaties toch wel iets hoger aangeschreven
 
Voor iedereen die hier nog eens begint met griep en corona te vergelijken, kunnen we gewoon deze link opnieuw posten. Een studie van de mortaliteit voor alle patiënten die in Frankrijk opgenomen werden voor covid in maart/april 2020 ten opzichte van opnames voor griep tijdens de grieppiek van Dec 2018- Jan 2019


Er staan eigenlijk twee belangrijke resultaten in
- mortaliteit voor mensen die in de kliniek belanden met covid is 3 x hoger dan voor influenza
- over een zelfde timeframe (twee maanden) zijn er dubbel zoveel mensen opgenomen voor COVID dan voor griep. Ondanks de lockdown voor COVID.

Dit is dus gepubliceerd in 'The Lancet', terwijl ik de reputatie van beyond gaming niet wil in twijfel minimaliseren, staat The Lancet voor wat betreft medische publicaties toch wel iets hoger aangeschreven
Momenteel zou ik nog willen vergelijken met 9lives, aangezien daar vooral nog enkele zelfverklaarde visionairen zitten, maar ja die komen wel over.
Sowieso zijn het altijd de mensen die iets zouden moeten lezen die het niet doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Ik denk dat dit de "corona-moeheid" is ook, of eigenlijk wat je bij elke nieuwe wet of maatregel ziet: mensen zijn geschrokken en passen zich aan, maar na een tijd treedt er gewenning op en worden "kleine" overtredingen gerationaliseerd (want ja de cijfers zijn toch al veel beter)
Jammer genoeg is het net door die houding dat er regels zullen strenger gemaakt worden waardoor er nog meer mensen corona moe worden.
 
Voor iedereen die hier nog eens begint met griep en corona te vergelijken, kunnen we gewoon deze link opnieuw posten. Een studie van de mortaliteit voor alle patiënten die in Frankrijk opgenomen werden voor covid in maart/april 2020 ten opzichte van opnames voor griep tijdens de grieppiek van Dec 2018- Jan 2019


Er staan eigenlijk twee belangrijke resultaten in
- mortaliteit voor mensen die in de kliniek belanden met covid is 3 x hoger dan voor influenza
- over een zelfde timeframe (twee maanden) zijn er dubbel zoveel mensen opgenomen voor COVID dan voor griep. Ondanks de lockdown voor COVID.

Dit is dus gepubliceerd in 'The Lancet', terwijl ik de reputatie van beyond gaming niet wil in twijfel minimaliseren, staat The Lancet voor wat betreft medische publicaties toch wel iets hoger aangeschreven
Ela, de goeie naam van beyond gaming niet besmeuren he, het zit hier vol met de top uit 9 lives dus wetenschappelijk gezien de elite :unsure:
 
De cijfers zouden terug al weer aan het stijgen zijn. Dat beloofd voor de komende weken 🤨
Edit: slechte woordkeuze, ze zijn terug aan het stijgen.
 
Momenteel zou ik nog willen vergelijken met 9lives, aangezien daar vooral nog enkele zelfverklaarde visionairen zitten, maar ja die komen wel over.
Sowieso zijn het altijd de mensen die iets zouden moeten lezen die het niet doen.
Goh, zolang het niveau begrijpend lezen bij die mannen niet spectaculair stijgt, heb ik goede hoop dat ze te lomp zijn om de weg naar hier te vinden voordat het licht uitgaat op 9lives.
 
Goh, zolang het niveau begrijpend lezen bij die mannen niet spectaculair stijgt, heb ik goede hoop dat ze te lomp zijn om de weg naar hier te vinden voordat het licht uitgaat op 9lives.
Ik ging nog zeggen onderschat nooit uw tegenstander maar ik ben te laat 😆
 
Aub volgende keer gewoon eerst de nieuwe maatregelen en dan uw clichés.
"het virus gaat niet op vakantie"
"de meerderheid doet 't goed" 😴
We weten 't!!

Get to the point Alexanderke!
 
Lijken me goede beslissingen van de veiligheidsraad. Geen nieuwe maatregelen voor mensen die de regels en adviezen volgen, wel meer controle op de plekken waar velen de kantjes eraf lopen (thuiswerk, reizen, contacten) door meer controle. En vanaf nu iedereen in quarantaine wanneer hij terugkomt van vakantie, dus sjoemelen met het document helpt niet meer.
We hebben de komende weken het risico van mensen die kerst vieren, maar ik vermoed dat er de komende twee weken weinig mensen zijn die nog gaan werken. Bij ons is hier 70% van de mensen al gewoon thuis vanaf nu. Scholen gaan ook dicht.
Ik vermoed dat over 10 dagen de cijfers terug in dalende lijn zullen gaan.
 
Lijken me goede beslissingen van de veiligheidsraad. Geen nieuwe maatregelen voor mensen die de regels en adviezen volgen, wel meer controle op de plekken waar velen de kantjes eraf lopen (thuiswerk, reizen, contacten) door meer controle. En vanaf nu iedereen in quarantaine wanneer hij terugkomt van vakantie, dus sjoemelen met het document helpt niet meer.
We hebben de komende weken het risico van mensen die kerst vieren, maar ik vermoed dat er de komende twee weken weinig mensen zijn die nog gaan werken. Bij ons is hier 70% van de mensen al gewoon thuis vanaf nu. Scholen gaan ook dicht.
Ik vermoed dat over 10 dagen de cijfers terug in dalende lijn zullen gaan.

Denk ook dat dit 't beste was om te beslissen op dit moment.
Benieuwd hoe ze die extra controles gaan uitrollen.

Die daling ben ik nog niet zo zeker van. Veel zal van Kerst en Nieuwjaar afhangen al zullen de gesloten scholen en het verlof natuurlijk ook wel een gunstig effect hebben.
 
FB_IMG_1608317252568.jpg
 
Lijken me goede beslissingen van de veiligheidsraad. Geen nieuwe maatregelen voor mensen die de regels en adviezen volgen, wel meer controle op de plekken waar velen de kantjes eraf lopen (thuiswerk, reizen, contacten) door meer controle. ...
Ik dacht ook dat het goede beslissingen waren, tot ik hoorde hoe Minister Annelies Verlinden de extra controles zou doen op telewerk:
Ze ging samenzitten met de werkgevers en telewerk nogmaals aanbevelen... (Dat heeft ze klaar en duidelijk verwoord in het vrt-journaal.)
Totaal geen daadkracht dus.

In het MB staat nochtans hét achterpoortje voor werkgevers die het niet te nauw willen nemen met de maatregelen: "continuïteit van de bedrijfsvoering garanderen". Verwoord heel die paragraaf anders zodat dit een waterdichte verplichting is tenzij écht niet anders kan en we zouden geen 20% besmettingsrisico lopen via het werk.

Door mijn werkgever werd alleszins i.v.m. de bedrijfsvoering al geëist dat iedereen 50% van de werktijd op kantoor spendeert. Ook voor functies die 100% van thuis uit kunnen uitgevoerd worden.
 
Lijken me goede beslissingen van de veiligheidsraad. Geen nieuwe maatregelen voor mensen die de regels en adviezen volgen, wel meer controle op de plekken waar velen de kantjes eraf lopen (thuiswerk, reizen, contacten) door meer controle. En vanaf nu iedereen in quarantaine wanneer hij terugkomt van vakantie, dus sjoemelen met het document helpt niet meer.
We hebben de komende weken het risico van mensen die kerst vieren, maar ik vermoed dat er de komende twee weken weinig mensen zijn die nog gaan werken. Bij ons is hier 70% van de mensen al gewoon thuis vanaf nu. Scholen gaan ook dicht.
Ik vermoed dat over 10 dagen de cijfers terug in dalende lijn zullen gaan.
Nu enkel nog de daad bij het woord voegen, iets wat wel meer niet gebeurd is bij de coronamaatregelen.
 
Door mijn werkgever werd alleszins i.v.m. de bedrijfsvoering al geëist dat iedereen 50% van de werktijd op kantoor spendeert. Ook voor functies die 100% van thuis uit kunnen uitgevoerd worden.
Ik snap dat dus allemaal niet. Bij ons kwamen zijn we een maand geleden alle mensen die van thuis uit konden werken, maar het gezelliger vonden om toch naar 't bureel te komen, één voor één gaan aanspreken, en die zijn ook allemaal naar huis gestuurd.
Indien je je mensen vertrouwen geeft, zakt de productiviteit van je team amper. Wanneer je ze als een kleuter controleert, dan dus wel.
 
Waarom vraagt niemand zich af wie dat telewerk gaat controleren? Dat zijn nog altijd diezelfde 100 waarvan volgende week de helft in verlof is voor de kinderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan