Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet ook niet wat ze hier gaan doen met de komende eindejaarsperiode. Mensen beginnen publiekelijk al toe te geven dat ze hun voeten der aan gaan vegen. Cijfers die niet meer doen wat ze moeten doen (dalen dus).
 
Anderzijds geeft het ook meer krediet aan het idee van verstrengen natuurlijk. Onze cijfers dalen niet echt meer, mensen lopen er terug wat meer de kantjes af (of zijn dat van plan tijdens de feesten).
Zolang de cijfers in Nederland bijna 5x zo hoog liggen zie ik niet meteen hoe dit meer krediet kan geven aan een eventuele verstrenging in België. Ik denk dat we op dat vlak gewoon best onze eigen cijfers volgen, we hebben tijdens deze crisis al vaak genoeg landen zoals Frankrijk blind gevolgd.
 
Imo is verstrengen snijden in het draagvlak. Niks doen is ook geen optie want dan lijkt het de verkeerde kant op te gaan. De huidige situatie is wel klote voor iedereen die goed de regels probeert te volgen. Wederom gestraft voor het gedrag van anderen.
 
Van Gucht: “Nederlanders, kom niet naar België om te winkelen”

Nadat de Belgen niet anders deden dan over de grens shoppen, eten, drinken en op kappersbezoek gaan, zal zoiets vooral opgevolgd worden..
 
Ik vrees er voor. Het aantal besmettingen is vandaag weer lichtjes gestegen, terwijl het nog verder zou moeten dalen. Ik verwacht nog wat strictere maatregelen hoor. Misschien geen harde lockdown, maar gewoon de vijs aanspannen.
FWIW, het aantal besmettingen stijgt bij ons omdat het aantal tests stijgt. Het aantal positieve tests is met 3% gestegen de voorbije zeven dagen, het aantal afgenomen tests met 8%, dus in de praktijk is er nog steeds een daling aan de gang. Ook de positiviteitsratio daalt nog steeds.

Het enige problematische is dat de ziekenhuisopnames stagneren, maar ik heb een vaag vermoeden dat dat vooral te wijten is aan die continue uitbraken in WZC.
 
eigenlijk moet BE ook volgen he , anders komen de NL + DE inwoners weer over de grens shoppen en blijft het spelletje duren . ik verwacht eigenlijk dat FR morgen ook weer dichtgaat en zo de druk op BE te groot zal worden waardoor de winkels ook weer te sluiten
 
eigenlijk moet BE ook volgen he , anders komen de NL + DE inwoners weer over de grens shoppen en blijft het spelletje duren . ik verwacht eigenlijk dat FR morgen ook weer dichtgaat en zo de druk op BE te groot zal worden waardoor de winkels ook weer te sluiten
Als ze willen dat mensen hoe langer hoe meer de maatregelen naast zich neerleggen, dan moeten ze inderdaad alle buurlanden weer blind gaan volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Bron-artikel: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201209_97788088

Mooi alternatief pleidooi om niet per se alles in lockdown, lockdown-light of hoe je het ook wilt noemen houden om ten alle prijzen het aantal doden te willen minimaliseren...Zoals ik op het legacy-forum ook al schreef, er zijn alternatieve vaccinatieschema's denkbaar als je optimaliseert op andere factoren: bijvoorbeeld wél ervoor zorgen dat ziekenhuizen niet overbelast geraken, maar niet per se op het absolute dodental, want zo'n absoluut cijfer vertelt weinig wanneer de gemiddelde dode een 85-jarige is die sowieso nog maar weinig kwaliteitsvolle, resterende levensjaren te gaan had.

We zouden kunnen accepteren dat er uiteindelijk alsnog corona-doden vallen bij de jongere bevolking die op dat moment nog niet gevaccineerd is (of die zelfs niet vaccineren). We aanvaarden doden omwille van griep of meningokokken immers ook, net zoals we ook niet medische doodsoorzaken als verkeersdoden wel trachten te vermijden maar niet ten alle prijzen tot nul willen brengen.
Nu goed, met de huidige cijfers kan je ook niet meteen versoepelen, maar zeker iets om over na te denken wanneer de eerste fase van het vaccinatieschema voltooid is.
Als het hele zorgsysteem het aankan, doen. Fuck die paar enkele extra doden tbh.
 
Het is hier wel veel aangenamer dan op naajnlaajfs zo zonder al die forumtrollen moet ik zeggen!
 
Boetes voor lockdownfeestvierders stijgen tot 750 euro, die voor organisatoren tot 4.000 euro

Da's toch echt niet min. Ik zou persoonlijk toch twee keer nadenken alvorens toch maar dat ene contact te veel uit te nodigen.

Ik denk dat dat een goede stap is. De mensen die bewust de regels overtreden harden straffen, zodat die misschien toch eens twee keer gaan nadenken.
Dus geen extra regels waarmee je de rest van de bevolking nog meer straft, maar gewoon dat klootjesvolk harder bestrijden.
 
Jep, de omzendbrief definieert lockdownfeestje als:
In afwijking van punt 2.1 kan de procureur des Konings lokale richtlijnen uitvaardigen met betrekking tot de deelnemers en organisatoren
van verboden samenscholingen
(bedoeld in artikel 15 van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020), waarbij, onder meer, de aard van de samenscholing (bijvoorbeeld vooral gericht op alcoholgebruik en muziek of met een gepland en georganiseerd karakter), het groot aantal deelnemers en de ingesteldheid van de deelnemers, blijk geeft van een manifeste wil tot het negeren van de coronamaatregelen
Waarbij samenscholing gewoon +4 personen is.
Dus de mondelinge uitleg, een groot aantal personen, is nog voor interpretatie vatbaar.
 
Boetes voor lockdownfeestvierders stijgen tot 750 euro, die voor organisatoren tot 4.000 euro

Da's toch echt niet min. Ik zou persoonlijk toch twee keer nadenken alvorens toch maar dat ene contact te veel uit te nodigen.
Ik volg ugar toch wel wat, iedereen heeft altijd de mond vol over de "echte schuldigen" straffen. Ik denk dat mensen die naar zo'n feestjes trekken van 100 man zoals in Laken onlangs daar wel onder vallen, en de organisatoren zeker.

Het is hier wel veel aangenamer dan op naajnlaajfs zo zonder al die forumtrollen moet ik zeggen!
Goh het is niet goed voor mijn tikker maar het is natuurlijk wel een van de redenen dat die thread daar zo actief is. Ook al verlies ik geregeld eens mijn vertrouwen in de mensheid, of toch vooral in het onderwijssysteem, zo'n mensen moeten er ook zijn zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Ik volg ugar toch wel wat, iedereen heeft altijd de mond vol over de "echte schuldigen" straffen. Ik denk dat mensen die naar zo'n feestjes trekken van 100 man zoals in Laken onlangs daar wel onder vallen, en de organisatoren zeker.
Dat kan allemaal wel zijn, en met die kerngedachte ben ik het helemaal eens, maar de hele praktische uitwerking en communicatie is (naar goede gewoonte) weer zeer warrig en ik ben er zeker van dat er uiteindelijk heel wat mensen met een boete van 750 of zelfs 4000 Euro gaan opgezadeld worden omdat ze hun partner hebben meegenomen naar de bomma met Kerstmis terwijl dat niet mocht.

Mij niet gelaten, ik heb zelf geen plannen, maar ik vind het - althans naar de letter - ronduit draconisch.
 
Dat kan allemaal wel zijn, en met die kerngedachte ben ik het helemaal eens, maar de hele praktische uitwerking en communicatie is (naar goede gewoonte) weer zeer warrig en ik ben er zeker van dat er uiteindelijk heel wat mensen met een boete van 750 of zelfs 4000 Euro gaan opgezadeld worden omdat ze hun partner hebben meegenomen naar de bomma met Kerstmis terwijl dat niet mocht.

Mij niet gelaten, ik heb zelf geen plannen, maar ik vind het - althans naar de letter - ronduit draconisch.
Blijkbaar dus niet. Er is in de thread op het andere forum al gepost over de duiding van het College van de Procureurs-generaal en de afspraak is dat het moet gaan over "grote aantallen" mensen. Dan worden ze beboet met deze boete, en niet de "normale" coronaboete van 250€pp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan