Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daar waren wel aanwijzingen voor, maar de rode lichten werden niet (voldoende) serieus genomen: https://www.nytimes.com/2023/11/30/world/middleeast/israel-hamas-attack-intelligence.htmlToont nog eens de kracht van Mossad. Is het dan niet raar dat ze niks wisten van de aanval van Hamas op al die burgers? Daar kan ik niet bij.
En dat moeten we dan maar toejuichen of wat?Als je nog denkt dat Israël inzit met collateral damage, dan heb je de laatste weken niet opgelet.
Het gaat niet om het aantal gewonden, maar op de boodschap dat je overal geraakt kan worden
Daar op volgend, wat betekent dat, 'terecht komen bij Hezbollah'.a) Israël bestelt een batch van ontploffende beepers.
b) Die moeten terecht komen bij Hezbollah (wat sowieso een soort van 'best effort' oefening is)
c) Vervolgens drukken ze op de 'detonate' knop, zonder eigenlijk te weten wie of wat er in de buurt van die beeper is. Kinderen, vrouwen, winkeliers, ander onschuldige bystanders.
d) 'meesterzet'
Vreemde wereld waar we in leven hoor. Voor mij neigt dat meer naar terrorisme dan naar iets anders, en iedereen die met zekerheid het tegendeel beweert is wat mij betreft ver van het pad af.
Tja, als de lat ligt bij wat ze in Gaza zijn aan het doen, dan valt alles 'relatief' goed mee natuurlijk.Hiermee treft ge natuurlijk wel vooral Hezbollah leden en relatief weinig gewone burgers in verhouding. Lijkt me een meer 'humane' aanval dan hun random bombardementen op Gaza dan toch.
Al zullen er ook wel onschuldigen het slachtoffer zijn, stel dat die beeper in de buurt van een Hezbollah lid zijn vrouw of kind ligt, maar minder dan wanneer ze gewoon bommen gooien. In het laatste geval sterven er misschien 10 onschuldige burgers per Hezbollah lid.
Ik weet niet hoe ver de range is van zo'n pager maar dat lijkt mij vrij beperkt tot die persoon die het toestel vast heeft. Of moet zijn dat er echt een echt explosief in dat toestel zit.
Ik stel mij ook wel de vraag welk effect dit dan heeft op de gewone burgers daar. Die gaan daar toch al zeker niet pro-Israël door worden. Dus nog meer volk dat naar Hezbollah wordt gedreven op die manier.Daar op volgend, wat betekent dat, 'terecht komen bij Hezbollah'.
Is dat iemand die raketlanceerinstallaties bemant, of is dat iemand die watermeloenen levert aan militanten?
Betekent dat laatste dat Israël een vrijgeleide heeft om u te verminken of te doden?
Ik stel de doelgerichtheid van zo'n operatie ten zeerste in twijfel.
De beepers zouden ook gebruikt zijn door dokters en verplegers.Ik stel mij ook wel de vraag welk effect dit dan heeft op de gewone burgers daar. Die gaan daar toch al zeker niet pro-Israël door worden. Dus nog meer volk dat naar Hezbollah wordt gedreven op die manier.

Hezbollah heeft ook een politieke wing he. Ze zitten letterlijk in het parlement. In Libanon is het veel meer dan louter een militaire organisatie.Die beelden die je ziet zijn niet min, zat toch wel wat kracht achter die explosies. Gaan we ooit de specifieke mechaniek erachter te weten komen? Ik neem aan dat zulke tactieken nog zullen kunnen voortkomen, en dat de breinen achter dit plan dit geheim zullen willen houden, om het eventueel nog eens te kunnen inzetten als wapen... Shockerend eigenlijk toch... Maar als je dan ziet dat er een parlementslid, of familie van, mee als slachtoffer betrokken is, is het toch overduidelijk dat die hezbollah echt wijd verspreid is, en tot in Syrië toe...
Okay ben er niet zo vertrouwd mee, wist ik dus niet meteenHezbollah heeft ook een politieke wing he. Ze zitten letterlijk in het parlement. In Libanon is het veel meer dan louter een militaire organisatie.
Vooral het verrassingseffect speelt hier een sterke rol, die militairen die thuis aan tafel zitten of met hun kinderen naar school wandelen droegen onwetend een explosief op zich. Tijdens de diensturen of je legerdienst zullen ze zich wel verwachten aan risico's van oorlogsvoering, maar niet dat ze letterlijk een explosief op zich dragen. En dan nog op zo'n grote schaal, het gaat over tientallen wijdverspreide locaties en duizenden mensen.Hiermee treft ge natuurlijk wel vooral Hezbollah leden en relatief weinig gewone burgers in verhouding. Lijkt me een meer 'humane' aanval dan hun random bombardementen op Gaza dan toch.
Al zullen er ook wel onschuldigen het slachtoffer zijn, stel dat die beeper in de buurt van een Hezbollah lid zijn vrouw of kind ligt, maar minder dan wanneer ze gewoon bommen gooien. In het laatste geval sterven er misschien 10 onschuldige burgers per Hezbollah lid.
Ik weet niet hoe ver de range is van zo'n pager maar dat lijkt mij vrij beperkt tot die persoon die het toestel vast heeft. Of moet zijn dat er echt een echt explosief in dat toestel zit.
Wel inderdaad beangstigend als zoiets kan, stel dat men zo elke telefoon op afstand zou kunnen laten ontploffen ...
Dit is net gecorrigeerd, de cijfers op Reuters bleken een overschatting:Update: 4000 gewonden, 400 in kritieke toestand en 11 doden.
En ik denk dat mensen hier niet per se toejuichen wat er gebeurd is, maar eerder verrast zijn door de aard van de aanval? Ongezien, tenzij in scifi films of James Bond achtige actiefilms...
Het is wel doelgericht want het gaat veel Hezbollah leden achterdochtig maken.Daar op volgend, wat betekent dat, 'terecht komen bij Hezbollah'.
Is dat iemand die raketlanceerinstallaties bemant, of is dat iemand die watermeloenen levert aan militanten?
Betekent dat laatste dat Israël een vrijgeleide heeft om u te verminken of te doden?
Ik trek de doelgerichtheid van zo'n operatie ten zeerste in twijfel.
)