Je spreekt over de legitimiteit die Israël heeft over dat gebied. De legimiteit is Israëlisch = de legimiteit van Israël. Ik leg geen woorden in uw mond, de Nederlandse taal maakt het verwarrend.
Het zoniënwoud is dan ook grondgebied van de soevereine staat België.
En ja, op "mijn" kaartje werd de Westbank bewoond door Arabische Palestijnen. Misschien heb je een deel van de geschiedenis gemist, dus ik herhaal even. Het land werd opgedeeld in 1947 door de VN. De meeste Joodse nederzettingen in een Joods gebied, de Arabische in hun eigen gebied. In 1948 riepen de Joodse Palestijnen in het gedeelte dat hun werd toebedeeld de staat Israël uit. De Arabische inwoners waren niet akkoord met de verdeling en begonnen een oorlog tegen de nieuwe staat. die oorlog wordt verloren. Israël krijgt ter compensatie meer grondgebied dan het aanvankelijke VN-plan had voorzien. gaza naar Egypte, Westbank naar Jordanië.
Westbank wordt nadien verovert op Jordanië en Israël krijgt dat land toegewezen door een vredesakkoord in 1994.
Volgens uw stelling zijn de Oostkantons Duitsland. Kalinigrad? Duitsland. Wroclaw? Duitsland ! Brest? Polen voor de verandering.
Neen, omdat de VN het Brits mandaat opdeelde in twee delen. Lijkt me een duidelijk argument.
Als ik van mijn ouders een taart krijg en ze delen die in 2 stukken. 1 voor mij en 1 voor mijn zus.. dan roep ik geen dips, ik krijg dat. Als ik dan begin te mokken dat ik meer wil, dan is de kans gewoon groot dat ik helemaal niks heb