phate_13
Well-known member
Amai, wat een enorme vedraaiing van de feiten.
Daarnaast, ook een foutief statement, de bevolking daar koos er niet voor om meer gebied te veroveren. (Hoewel ze inderdaad niet tevreden waren met het voorstel). Het zijn de omringende landen geweest die binnen vielen :
TLDR : Ik kies niet één specifiek punt uit de geschiedenis er uit om een bepaalde bewuste framing te creëeren in het voor of nadeel van één van de partijen. Ik probeer te kijken naar de langere geschiedenis en wat er zich heeft afgespeeld.
Neen. Ik stel het zo cru, omdat ge gewoon negeert wat ik zeg en langs de kwestie reageert. Jij kiest een tijdspunt. Ik zeg dat het daarvoor anders is, en jij begint opnieuw over het door door jouw gekozen tijdstip. Ik stoor me enorm dat je de feiten verdraait door enkel naar één tijdstip te kijken. Ik tracht het over een langere periode heen te beschouwen.Misschien is het u opgevallen, maar we zijn ondertussen 2023. Dat het stuk u geen hol uitmaakt, geeft gewoon aan dat je feiten negeert omdat ze niet in uw kraam passen.
Wie woonde er dan eerder? Wie woonde er in de periode er voor?je kan evengoed zeggen dat de Arabische inwoners het gebied dat zij niet bezitten wilden toe-eigenen.
Oké, maar waarom zouden de joden dan dat grote "niet bezitte" gebied mogen hebben, waar slaat dat op? De joden die, ter herinnering, slechts enkele procentpunten van de bevolking voorstellen enkele jaren eerder. Hoe is het logisch dat je het stuk waarbij er een gigantische migratie van Joden is naar dat gebied volledig negeert?Die argumentatie gaat voor beide kampen dan op, want zoals ik al zei en het te zien was op "mijn" kaartje, was het gebied van de joden en het gebied van de Arabische inwoners nog niet eens de helft van het hele gebied.
De bevolking van enkele jaren eerder 6% krijgt van een bezetter 50% van de grond. Hoe is het logisch als vlak ervoor 94% zijnde dit te aanvaarden? Wat zou je er logisch aan vinden dat een Turkse minderheid hier 50% van de grond zich zou toe-eigenen in België? Ongeacht van hoeveel migratie er naar hier komt.maar goed, geen probleem dat ge feiten niet aanvaard, maar moei u dan niet in een discussie waar die zaken wel degelijk relevant zijn.
of om het simpelweg te zeggen: "Als je dus zelf je feiten gaat kiezen, is het altijd gemakkelijk"
Ik ben voorstander van feiten. Acties hebben gevolgen... Die bevolking kreeg de kans om een eigen staat uit te roepen, maar kozen ervoor om meer gebied te veroveren. Dat pakt anders uit en ze verloren grond. Rationele feiten.
Daarnaast, ook een foutief statement, de bevolking daar koos er niet voor om meer gebied te veroveren. (Hoewel ze inderdaad niet tevreden waren met het voorstel). Het zijn de omringende landen geweest die binnen vielen :
Behalve als ik ergens iets mis, heeft de bevolking die er woonde dat vooral ondergaan.Over the next few days, approximately 700 Lebanese, 1,876 Syrian, 4,000 Iraqi, and 2,800 Egyptian troops crossed over the borders into Palestine, starting the 1948 Arab–Israeli War.
The war, which was to last until 1949, would see Israel expand to encompass about 78% of the territory of the former British Mandate, with Jordan seizing and subsequently annexing the West Bank and Egypt seizing the Gaza Strip.
Ja, exact. Die mensen kozen misschien niet om tot bij België te behoren, maar ze mogen er wel nog wonen. Het is dat laatste stukje wat ik al een paar keer heb benadrukt, maar wat jij volledig lijkt te negeren. Belangrijk stuk thans. We hebben de mensen die in de Oostkantons niet verdreven om eigen nederzettingen neer te gaan zetten.En mijn eigen ruiten inslaan? Kijk eens goed tot welk land de Oostkantons behoren? ik geef u een tip.. het is niet Duitsland. Die mensen daar hebben niet gekozen om tot België te horen. België kreeg die grond ter compensatie van een oorlog die Duitsland had verloren. Net zoals Israël dat gebied verkreeg van Jordanië nadat die de oorlog hadden verloren. Je mag die feiten naast u neerleggen omdat ze niet in uw emotioneel betoog passen, maar lijnen op een kaart worden nu eenmaal harteloos getrokken vaak zonder rekening te houden met wie er woont.
TLDR : Ik kies niet één specifiek punt uit de geschiedenis er uit om een bepaalde bewuste framing te creëeren in het voor of nadeel van één van de partijen. Ik probeer te kijken naar de langere geschiedenis en wat er zich heeft afgespeeld.
Laatst bewerkt: