En wat dan met de terreurdaden van Israëlische kolonisten? Gelijk behandelen en ook carte blanche geven om ze uit te roeien?
Dat staat in feite los van dit specifieke conflict. Dit is gericht tegen Hamas en de gazastrook.
Ik zie persoonlijk wel een mogelijkheid om dit conflict te beslechten, met een uiterst dramatische uitkomst laat dat duidelijk zijn.
Om daarna ook een halt te roepen aan wat er gaande is aan de andere kant van het palestijns grondgebied.
Beide zaken sluiten elkaar op dat vlak niet uit. Het is geen volledige vrijbrief.
Vind jij genocide dan een acceptabele oplossing? Sorry, maar ik probeer liefst een schier onmogelijke opdracht tot een goed einde te brengen dan 2 miljoen onschuldige slachtoffers op mijn geweten te hebben.
Allesbehalve een acceptabel, allesbehalve.
Maar als we kijken hoe verder gevorderd dit conflict is en welke daden er gesteld zijn, en welke duidelijke boodschappen er uitgezonden worden dan is elke andere uitkomst niet meer aan de orde.
Nu stoppen en zeggen "oké jongens je hebt je lesje geleerd, nu niet meer doen eh" is gewoon de deur openzetten tot een herhaling van feiten.
Hopen dat beide partijen rond de tafel gaan zitten, en hopen dat Israël toegevingen gaan doen als zij slachtoffer geworden zijn van een zeer zware terroristische en gruwelijke daad. Iets verder laten bestaan waar de terroristische organisatie Hamas de plak zwaait is volledig ondenkbaar geworden.
En dat is gewoon zeer schrijnend. Want de winnaar in deze verdient echt geen stuiver, maar op een gegeven moment moet er de keuze gemaakt worden wie het minst slecht is. En wie nog het meeste van waarde is.
Want laat ons ook eerlijk zijn de waarde van Israël op wereldniveau speelt ook een rol.