Geen idee of dat hier al gepost is, maar 20+ pagina's van enkele uren tijd discussie doorpluizen is net een trapje te hoog gegrepen.
Een interview op CNN, met een Palestijn, die mijn onderliggende gevoel over alles wat er de laatste decennia in Israel enomstreken gebeurt, wel vrij goed kadert.
Hier is het transcript van het interview:
De video op CNN zelf heb ik nog niet gevonden.
Voetnoot: uiteraard is het aanvallen en ontvoeren van burgers complete waanzin en ik veroordeel dat sterk met mijn zwaaiend vingertje. Volgens mij kan je dit beter bekijken als een all-out bloederige burgeroorlog. Dat praat niets goed natuurlijk, en ik vraag me af of dat werkelijk iets verandert aan de situatie. Maar het zo bekijken maakt het eigenlijk alleen maar erger dat dit zo lang en bloederig kan aanslepen, en de uitkomst is dan meestal grootschalige internationale interventie om de twee kampen uiteen te houden (wat in een of andere zin al gebeurt, op de tergend trage "Oekraïnesteun" manier).
Ach, ik ga me hier rustig in de zetel zetten en nog een visje uit de oven eten terwijl de PHEV van de partner rustig oplaad met gasgestookte en nucleaire centrales. Om maar het contrast tussen hier en elders in de verf te zetten.