Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze waren te druk bezig op de Westbank met kolonisten helpen Palestijnen weg te pesten. En de intel die uit Egypte kwam dat er op heel korte termijn iets op gang ging komen werd straal genegeerd. Laksheid en arrogantie dus.Hoe is het mogelijk dat Israël met hun bekwaamheid van intel te vergaren als geen ander dit niet zag aankomen? Daar draagt de Israelische regering toch een verpletterende verantwoordelijkheid?
Mja, als ik lees dat IDF 300000 reservisten mobiliseert en ik weet dat Gaza 365km² is dan zegt simpele wiskunde mij dat dat neerkomt op net geen 1 soldaat per m²....Als ze Hamas effectief willen neutraliseren is een grondoffensief met een huis-aan-huis verovering noodzakelijk.
Meer opletten in wiskundeMja, als ik lees dat IDF 300000 reservisten mobiliseert en ik weet dat Gaza 365km² is dan zegt simpele wiskunde mij dat dat neerkomt op net geen 1 soldaat per m²....

was te denken dat Israel all-out gaan nu , moest Hamas toch geweten hebben dat het een suicide mission is ? Met nog meer Palestijnen als slachtoffer.Daaamn het gaat er stevig aan toe nu, verschrikkelijk:
Wat restte er nog voor de Palestijnen?was te denken dat Israel all-out gaan nu , moest Hamas toch geweten hebben dat het een suicide mission is ? Met nog meer Palestijnen als slachtoffer.
Woops, inderdaad. 1km² is natuurlijk geen 1000m², iets te snel gerekend.Meer opletten in wiskunde
Maar idd 300.000 is echt immens veel.
De korte pijnlijke dood of de stille lange (pijnlijke) dood?Wat restte er nog voor de Palestijnen?

Ja , nog meer radicaliseren en meer geweld is zeker niet de oplossing. Hamas moet sowieso weg uit Gaza als je nog maar aan een oplossing wil denken. Ze zijn sterk militair , maar Israël zal altijd nog sterker zijn(dankzij USA).Wat restte er nog voor de Palestijnen?
Je zou nog eerlijker kunnen zijn moest je die eerste zin niet geschreven hebben. Mogelijke oplossingen zijn door de jaren heen door beide partijen (soms letterlijk) afgeschoten geweest.Er zijn al pogingen gedaan voor een oplossing , dat is altijd geweigerd geweest door de Palestijnen. De eerlijkheid biedt me te zeggen dat ze zich toch zullen onderdanig moeten gedragen of verhuizen zolang de USA de handen boven Israël houdt. Dat is dan de wet van de sterkste.
De Israelische 1ste minister Rabin werd letterlijk vermoord door een Zionistische extremist na het sluiten van het Oslo II akkoord.Ja , nog meer radicaliseren en meer geweld is zeker niet de oplossing. Hamas moet sowieso weg uit Gaza als je nog maar aan een oplossing wil denken. Ze zijn sterk militair , maar Israël zal altijd nog sterker zijn(dankzij USA).
Er zijn al pogingen gedaan voor een oplossing , dat is altijd geweigerd geweest door de Palestijnen. De eerlijkheid biedt me te zeggen dat ze zich toch zullen onderdanig moeten gedragen of verhuizen zolang de USA de handen boven Israël houdt. Dat is dan de wet van de sterkste.
In July 1995, Netanyahu led a mock funeral procession featuring a coffin and hangman's noose at an anti-Rabin rally where protesters chanted, "Death to Rabin".
Misschien ga ik mijn woorden kunnen opeten maar ik zie een grondoffensief momenteel niet gebeuren. Dat wordt Israëls tweede slag om Fallujah. Alle technologie ten spijt een stadsgevecht blijft een stadsgevecht en de verdediger heeft daar altijd een voordeel.
Deur tot deur gevechten tussen twee groeperingen die elkaar haten tot in de kern van hun bestaan in een stad met twee miljoen inwoners. Als er nu iets is waarvoor de VN-veiligheidsraad dient dan is het dit toch, verdomme?
Maar dit kunnen ze niet laten liggen he. Goed gedaan Hamas... nu business as usual en doen of er niets gebeurd is?Zo denk ik er ook over.
Hamas lijkt voorbereid, een stuk beter getraind dan het enkele jaren terug was, beschikt over beter materiaal dan voorheen (ATGMs, SAMs, drones).
Ik zie niet in wat Israël kan winnen door de doos van pandora te openen, laat staan dat je een populatie van 2,2 miljoen onder controle kan houden en hopen dode Israëlis zal het imago van Netanyahu geen goed doen. Enkel idioten prediken oorlog.
Ik veronderstel dat Israël het eerste zorgenkindje is van de VN?Misschien ga ik mijn woorden kunnen opeten maar ik zie een grondoffensief momenteel niet gebeuren. Dat wordt Israëls tweede slag om Fallujah. Alle technologie ten spijt een stadsgevecht blijft een stadsgevecht en de verdediger heeft daar altijd een voordeel.
Deur tot deur gevechten tussen twee groeperingen die elkaar haten tot in de kern van hun bestaan in een stad met twee miljoen inwoners. Als er nu iets is waarvoor de VN-veiligheidsraad dient dan is het dit toch, verdomme?
Maar dit kunnen ze niet laten liggen he. Goed gedaan Hamas... nu business as usual en doen of er niets gebeurd is?
Tis echt wel Israël hun 9/11.