Ik denk dat er een misverstand is tussen u en @|nfectedkhad toch al in mijn zakdoekberekeningetje gezegd dat ze 4 uur met die 300l doen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat er een misverstand is tussen u en @|nfectedkhad toch al in mijn zakdoekberekeningetje gezegd dat ze 4 uur met die 300l doen?
Op basis van het feit dat hier langs de andere kant full zwart-wit gebashed wordt tegen Israël, en dat ik mij geroepen voel om tegengas te geven door oa. mogelijke alternatieve verklaringen te geven.Maar jij gaat nu toch gewoon uit van het het feit dat die (veel te kleine) levering een 'probeersel' was? Op basis van wat? Het feit dat jij de kant van Israël kiest in dit debat?
Dikwijls ligt de waarheid in de wereld nochtans helemaal niet in het midden.Enfin, de waarheid ligt wellicht wederom ergens in het midden
ad hominem.Voor een trol die achter een pc zit
Wat bedoel je, soldaten?is het gemakkelijk praten om ff verschillende soldaten hun leven te laten riskeren voor paar jerrycans
Ze kunnen gerust 1 km verder paar tankers achterlaten met de sleutel erin. Dan hoeven ze niet zoveel riskeren.
Hoe je tot die conclusie kunt komen als je deze thread goed volgt is mij echt een raadsel. Er zijn hier voor beide kampen voor- en tegenstanders te vinden, en heel veel mensen zijn ook gewoon vrij neutraal. Maar full zwart-wit bashen, dat klopt gewoonweg niet.Op basis van het feit dat hier langs de andere kant full zwart-wit gebashed wordt tegen Israël, en dat ik mij geroepen voel om tegengas te geven door oa. mogelijke alternatieve verklaringen te geven.
Wanneer het gaat over berichtgeving in tijden van oorlog wel. Jij zit hier even hard assumpties te maken als die 'full zwart-wit bashers' en gelooft vrij overtuigd de ene kant. Dat mag, maar dan moet je vind ik niet komen doen alsof jouw verklaring de enige logische is. Maar toch bedankt voor de wijze levensles.Dikwijls ligt de waarheid in de wereld nochtans helemaal niet in het midden.
Holy crap man.
- Openlijk etnische zuivering
- Westen moet Palestijnen ontvangen
- Westen moet betalen
Israël is oneindig veel machtiger en knijpt hen langzaam dood terwijl ze als ratten in de val zitten. Al jàren. Sorry maar er bestaat wel zoiets als oorzaak en gevolg in de wereld. Het beest van Hamas is groot gebracht aan de borst van Israël. Dat is gewoon zo, punt andere lijn.In het hoofdziekenhuis van de stad, tussen de couveuses.
Daar moeten ze gaan zitten.
Omdat ze werkelijk niet anders kunnen.
Dat is niet zo?Jij zit hier even hard assumpties te maken als die 'full zwart-wit bashers' en gelooft vrij overtuigd de ene kant.
Ik heb helemaal geen kant gekozen.Goed, je doet maar hoor. Het viel me gewoon op dat je hier nog niet zo heel lang geleden een bericht kwam posten waarin je zei dat je je had ingelezen en de conclusie was dat het 'complicated' was en nu plotseling toch heel hard een kant blijkt te hebben gekozen.
Dat zeg ik toch niet in dit geval?Mag hoor, maar opnieuw: dan moet je niet gaan doen alsof de mensen 'aan de andere kant' sowieso fout zitten vind ik.
Die op burgers gerichte Isis slachting van 7 oktober op 1 of andere manier goedpraten als zijnde 'gevolg', daar verschillen we van mening.Sorry maar er bestaat wel zoiets als oorzaak en gevolg in de wereld.
Naar mijn mening doe je dat wel, onrechtstreeks.En ik spreek dat niet goed he, dat die mafketels van Hamas daar in dat ziekenhuis zitten, noch spreek ik goed dat ze de Palestijnen als levend schild gebruiken.
Dat zegt niemand.alsof Hamas met hun hele santenkraam uit de lucht is komen vallen
Ik heb uw alternatieve oplossing nog niet in dit topic mogen ontwaren.het wordt al helemaal tijd dat er gedaan wordt precies alsof Israël dan maar geen andere keus heeft
Hij zit dat toch helemaal niet goed te praten? Waarom wordt dat toch telkens boven gehaald? We gaan toch niet opnieuw in rondjes beginnen gaan met die discussie? Zeggen dat die aanval niet uit de lucht kwam vallen is helemaal niet hetzelfde als dat goedpraten. En voor de goede orde: ik vond die aanval onmenselijk, gortig tot in het oneindige, en ik keur dat 100% af want er is geen enkele geldige reden om zo tekeer te gaan tegen burgers.Die op burgers gerichte Isis slachting van 7 oktober op 1 of andere manier goedpraten als zijnde 'gevolg', daar verschillen we van mening.
Ok, maar dat is dan hetzelfde als tegen een carnivoor zeggen "je moet stoppen met vlees eten, nu, want arme dieren".We zitten hier op een internetforum, het is hier toch geen conclaaf van wereldleiders zeker? En dan nog: die echte wereldleiders hebben er heel duidelijk zelf ook geen oplossing voor, dus waarom je dat dan verwacht van IT'ers en consultants op een gaming forum zie ik toch ook niet.
Dan... mag je pol&actua sluiten, want was is het nut als we uiteindelijk toch "maar op een gaming forum zitten waar we te weinig kennis hebben over politiek"?We zitten hier op een internetforum, het is hier toch geen conclaaf van wereldleiders zeker?
Ze hebben wel een oplossing, ze is bezig.En dan nog: die echte wereldleiders hebben er heel duidelijk zelf ook geen oplossing voor, dus waarom je dat dan verwacht van IT'ers en consultants op een gaming forum zie ik toch ook niet.
Daarom dat Israël zijn gang mag gaan met zijn oplossing, terwijl Europa en de US wat persberichten uitsturen genre "we roepen op tot terughoudendheid" zodat hun lokale bevolking gepaaid is.Ik heb veel liever iemand die zegt 'het is heel ingewikkeld en ik weet eerlijk gezegd ook niet helemaal hoe we dit moeten oplossen op dit moment'
Dat het niet veilig zou zijn, was geen argument, noch van Hamas noch van Israël.De 2 kanten betrouwen elkaar ook voor geen meter. M.a.w. wie zou er wel zo'n groot risico nemen om zo'n kleine hoeveelheid brandstof naar dat ziekenhuis te brengen...
Wat als het gewoon een initiële hoeveelheid was om te zien of Hamas betrouwbaar is op dit punt, om daarna meerdere leveringen op dezelfde manier te doen?Ik denk dat Hamas zo'n bericht over 300l brandstof zelfs gewoon ziet als pure pesterij, zuiver cynisme.
En gezien het feit dat je met die 300l echt niks bereikt voor dat ziekenhuis zou ik ze (enkel daarin) gelijk durven geven.
Wat bedoel je, soldaten?
De afspraak was met het ziekenhuis, zij zouden de brandstof ophalen.
In de eerste plaats mag het eigenlijk wel eens gedaan zijn met wat Israël aan het doen is in Gaza voor te stellen als een oplossing voor de terreurdreiging van Hamas. Dat is het niet. Zowel het leiderschap als het geld van Hamas zitten niet in Gaza, en blijven ook buiten schot. De haat tegen Israël en de steun voor de Palestijnse zaak, en zo ook de voedingsbodem voor terroristische bewegingen als Hamas, neemt alleen maar exponentieel toe. Zowel in de Palestijnse gebieden als in de Arabische wereld. En bij uitbreiding ook nog veel verder. Wat we nu zien in Gaza is een oplossing voor het trauma van de Israëliërs, een uiting van wraak. En daar heb ik, ook al ben ik het er niet mee eens, volledig begrip voor. Maar doe niet alsof dit een oplossing is tegen de terreurdreiging, want Israël is zich net aan het garanderen van een permanente, en nog fel verhoogde dreiging.Ik heb uw alternatieve oplossing nog niet in dit topic mogen ontwaren.
Israël is oneindig veel machtiger en knijpt hen langzaam dood terwijl ze als ratten in de val zitten. Al jàren. Sorry maar er bestaat wel zoiets als oorzaak en gevolg in de wereld. Het beest van Hamas is groot gebracht aan de borst van Israël. Dat is gewoon zo, punt andere lijn.
En ik spreek dat niet goed he, dat die mafketels van Hamas daar in dat ziekenhuis zitten, noch spreek ik goed dat ze de Palestijnen als levend schild gebruiken. Ik vind dat vreselijk, echt waar, maar het wordt wel echt eens tijd dat mensen stoppen met te doen alsof Hamas met hun hele santenkraam uit de lucht is komen vallen met een kromzwaard tussen de tanden en met een missie om zo veel mogelijk joden in stukken te kappen in de naam van Allah, en het wordt al helemaal tijd dat er gedaan wordt precies alsof Israël dan maar geen andere keus heeft om met het probleem dat ze zelf mee gecreëerd hebben op te lossen door zo maar honderdduizenden mensen door de hel te jagen, want dat is wat ze daar nu effectief aan het doen zijn.
That evening, the Israeli military admitted carrying out the strike, telling the Times of Israel it “struck a vehicle in Lebanese territory that was identified as a suspicious vehicle containing several terrorists
The girls—Rimas, 14, Taline, 12, and Liane, 10, Chour—their mother, Hoda Hijazi Chour, who was driving the car, and their grandmother, Samira Ayoub, were the only people in the car, Ayoub and the civil defense official said. The head of the Salah Ghandour Hospital in Bint Jbeil was quoted as saying that the bodies of the girls and their grandmother were completely burned, while the mother was injured but in stable condition.