Het is duidelijk dat
@Sir.Killalot het gewend is om met kleine kinderen om te gaan, anders hebt ge dit soort geduld niet denk ik.
Sorry maar het is niet de taak van iemand hier in dit topic om voor u een synthese te gaan maken van de actualiteit van het afgelopen maand. Het is ook niet alsof ge ook maar enige blijk geeft van verder ook interesse te hebben in de informatie die u aangereikt wordt.
Toont wel hoe verrot dit topic is en dat het ferm nodig is dat er ook andere perspectieven gegeven worden.
Ge moogt gerust andere perspectieven geven, maar gij vlamt hier tegen 200/u een discussie binnen wars van alle nuance en precies alleen maar er op uit om zo veel mogelijk tegen iedereen zijn schenen te schoppen. Ge moogt ook een beetje normaal doen, da's voor iedereen plezanter.
"Nearly three-quarters of Gaza’s 2.3 million people have fled their homes amid the warnings and widespread Israeli airstrikes, according to the United Nations."
The United Nations estimates that 15,000 people used the only route out of the northern part of the enclave on Tuesday, three times the number that passed the day before.
www.nytimes.com
www.nytimes.com
Er woonden 1.1 miljoen mensen in Gaza stad, die van Netanyahu 24u de tijd kregen om hun hebben en houden te verlaten en naar het zuiden te vluchten, waar evenzeer gebombardeerd werd. Er is geen eten, er is geen elektriciteit, en er is geen water, geen brandstof. Het hele aspect van de drooglegging van Gaza is geen fait divers dat ge zo maar naast u kunt neerleggen, het is een belangrijke component van het inhumane optreden van Israël waarvan we nu echt de effecten beginnen te merken nu de werking van de weinige resterende humanitaire hulp begint stil te vallen. Het begint ondertussen zelfs onmogelijk te worden om nog bij te houden hoeveel mensen er precies aan het sterven zijn in Gaza.
Velen kunnen niet eens vluchten, want oud/ziek/gewond. Vele anderen weigeren hun ouden/zieken/gewonden achter te laten, want ja ge weet wel: het zijn mensen en mensen geven nu eenmaal om elkaar. Er is misschien ondertussen wel +- een corridor waarlangs mensen naar het zuiden kunnen vluchten ja, om daar dan te gaan creperen terwijl Israël Gaza stad verder met de grond gelijk maakt. Heel humanitair allemaal.
Veel van die mensen zitten nu in het zuiden. Ik kan u beelden tonen van hoe het is om daar nu te zitten, vrolijk zult ge er niet van worden. Die mensen zijn dus misschien niet dood, maar die zitten nu in geimproviseerde tentenkampen letterlijk te creperen en te verhongeren, en het is nu een kwestie van wachten vooraleer daar epidemieën gaan beginnen uitbreken. Voor het moment is het er hevig aan het regenen.
Ondertussen worden resoluties voor een interventie van de VN worden door de VS en Israël weggestemd.
Maar ja. Hadden ze maar niet op Hamas moeten stemmen in 2006 he.
Naar mijn mening doe je dat wel, onrechtstreeks.
Je hebt hier al 100 keer artikels en beelden gedeeld over dat ziekenhuis, om outrage te schreeuwen richting Israël.
Ik heb hier misschien 3 artikels gedeeld over de maanden heen, maar ik ben inderdaad heel verbolgen ja. Moest ik niet kwaad of verdrietig zijn over wat zich daar nu is aan het afspelen zou ik mij pas serieus zorgen beginnen maken. Het is heel moeilijk om de waarheid te vinden in het conflict maar om nu te gaan doen alsof de NYT de enige partij is die in staat is om correcte verslaggeving te doen over het conflict zegt ook gewoon weer een en ander over hoe diep ge in uw eigen echo chamber zit. Maar geen probleem, voor mijn part moogt ge daar gerust blijven zitten want als ge niet gewoon op een normale manier hier kunt discussiëren ga ik ook echt geen moeite meer doen om op uw posts te reageren.