Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

60min = platgooien en klaar, mogelijk, maar geen optie - Iran veroveren is ook niet realistisch.
Dat hebben ze geprobeerd maar voor een land zo uitgestrekt en zo goed ingegraven als iran hebben ze veel te weinig wapens en zou het ook gewoon veel te veel kosten. Of doel je dan op platgooien met atoombommen? Dan spreek je niet meer van overnemen of regime change en dat is inderdaad geen realistische optie omdat ze dan het risico lopen zelf van de kaart geveegd te worden en China en Rusland sowieso vrij spel geven om zelf atoomwapens in te zetten waar ze maar willen. Ook landen als pakistan en noord korea zouden zo maar eens kunnen beslissen om ze "ter verdediging" te gaan gebruiken.

who run the world? jews

ongelooflijk hoe een land als amerika naar de pijpen van israel blijft dansen.

in dat opzicht heeft vance wel gelijk dat het eens moet stoppen met israel
Allemaal de invloed van AIPAC.
Die steunen alle kandidaten, democratisch of republikeins, zo lang er maar steun naar Israël vloeit.

Ze beginnen door te krijgen dat de mensen dat beu beginnen te worden, dus doen ze het nu via andere PACs: https://www.aljazeera.com/news/2026...is-trying-to-conceal-spending-in-us-elections

Maar Vance heeft ook geld gekregen van Israël en wordt gesteund door Peter Thiel, die pro-Israel is:
Ik denk dat Vance eerder de bui ziet hangen en dagelijks ziet hoe slecht Trump er aan toe is, en zich begint te distantiëren.

Het gezicht van Marco Rubio wanneer Trump zei dat amerika droog ging staan als het nog 4 weken had aangeslepen was prijsloos.

Ik weet dat libanon voor iran belangrijk is maar ze hebben het goed gespeeld door het heel duidelijk in het akkoord te zetten.

Als de bombardementen niet stoppen dan zie ik ze zonder pardon de straat terug sluiten en kan het feest opnieuw beginnen.

Iedereen weet goed genoeg dat het amerika zal zijn die israël zal moeten verplichten om te stoppen. Aangezien dat land de schaduw overheid is van amerika.

Dan kan amerika nog zeggen van wij houden ons aan de afspraken, zolang israël dwarspeeld gaat hier niets veranderen
profetische woorden.

Imo gaat de staat van hormuz pas open wanneer de wig gedreven is tussen Israel en de VS. (Wat ik deels wel snap want wat Israel voor het moment uitspookt is toch ook niet koosjer en niet echt de belichaming van de westerse waarden. Maar dat is Trump ook niet.)

Terug
Bovenaan