Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

In het MAGA-kamp is het business/idolatrie zoals gewoonlijk:

Bekijk bijlage 49335

Of ze zich hebben ingelezen denk ik niet, maar het doet me heel hard denken aan de manier waarop de propaganda-afdelingen van Hitler (Goebbels!) en Stalin ervoor hebben gezorgd dat alleen hun Waarheid zegevierde. Je kan met zo'n mensen niet argumenteren, ook al hebben ze de intelligentie om te beseffen dat ze de werkelijkheid stevig aan het boetseren zijn tot het past in hun kraam. Dat is ook al tal van keren bewezen bij onlinediscussies: eens mensen vastzitten in hun echokamer, krijg je ze er niet meer uit.

Mega benieuwd naar zijn populariteit bij een eventuele poll in de VS 😅. Dit is gewoon een Rusland-Oekraïne verhaal. 1 op 1.
We zijn al de oorspronkelijke "deadline" voor het eind vd oorlog verstreken. En Iran speelt het spel nu echt schoon om het zo lang mogelijk te laten rekken. Laten we eerlijk zijn, ook zij hebben er alle baat bij dat Trump slecht overkomt bij zn bevolking.
Het ziet er niet goed uit:

Het ziet er niet goed uit:

Allemaal fake media volgens Trump.

Hij heeft gisteren op Truth Social nog maar gepost hoe het staat :cool: :

trrr.jpg

Allemaal fake media volgens Trump.

Hij heeft gisteren op Truth Social nog maar gepost hoe het staat :cool: :

trrr.jpg
Ja dat had ik ook gezien. Dat hij die polls deelt verklaart volgens mij voor een deel waarom hij doet wat hij doet, hij zit zodanig in zijn eigen echokamer dat hij denkt dat de Amerikanen hem steunen en dat hij allemaal goeie beslissingen neemt en elk tegengeluid is van de Democraten en dat zijn praktisch geen mensen meer dus daar moet je niet naar luisteren. Al zijn beslissingen zijn goed en worden gesteund, dus waarom veranderen van koers?

Maar ik vind dat ook wel erg beangstigend, want dan kom je effectief in een "mad king" verhaal waarin Trump loskomt van de realiteit.

En wat met de uiteindelijke realiteit van een waarschijnlijk negatieve stembusgang in de midterms? Ontkennen dat het gebeurd is, dat de verkiezingen vals zijn, want hoe kan je nu slecht scoren in de midterms als in je eigen polls die je ziet 96% van de bevolking pro-Trump is? Dat komt niet goed. De eigen polls zijn waar, dat ziet toch iedereen, dus de verkiezingen moeten vervalst zijn. Dat kan niet anders!

En wat met de uiteindelijke realiteit van een waarschijnlijk negatieve stembusgang in de midterms? Ontkennen dat het gebeurd is, dat de verkiezingen vals zijn, want hoe kan je nu slecht scoren in de midterms als in je eigen polls die je ziet 96% van de bevolking pro-Trump is? Dat komt niet goed. De eigen polls zijn waar, dat ziet toch iedereen, dus de verkiezingen moeten vervalst zijn. Dat kan niet anders!
Dan krijg je worst case mogelijks een scenario zoals in Brazilië. Bolsonaro won in 2022 de verkiezingen niet, hij erkende het resultaat niet en hij dacht oprecht dat het leger hem zou steunen. Hij pleegde een staatsgreep maar deze mislukte (logischerwijze). Het gevolg? Hij zit een lange celstraf uit.

Er is al eens een capitoolbestorming geweest, worst case kan het dus nog erger. Maar of een staatsgreep van Trump zou lukken? Neen, maar misschien gelooft hij zelf van wel en gaat hij het wél proberen? Met zo'n mannen weet je het nooit hé vermits ze soms de voeling met de realiteit kwijt zijn.

Laatst bewerkt:
Stevig prijskaartje voor die redding dan...
vanop nieuwsblad... :crazy:

Trump: "155 vliegtuigen tijdens tweede reddingsoperatie"​

Trump houdt maandag een persconferentie over de reddingsoperatie in Iran. Trump legt uit dat het tweede bemanningslid van de crash, een wapensysteemofficier, op een "aanzienlijke afstand" van de piloot was geland. De man was "zwaargewond en strandde in een gebied vol terroristen van de Islamitische Revolutionaire Garde."

"We mobiliseerden onmiddellijk een grootschalige operatie om hem uit de berg te halen. Hij klom steeds hoger de berg op, maar het terrein werd steeds ruiger en moeilijker te vinden. De tweede reddingsmissie omvatte 155 vliegtuigen, waaronder vier bommenwerpers, 64 jachtvliegtuigen, 48 tankvliegtuigen, 13 reddingsvliegtuigen en meer."

"Sir, unlike the American markets, the European markets are closed Monday."

Maar zou me verbazen dat het daarmee te maken heeft, mss dat hij morgen nog wat probeert de Amerikaanse beurs naar boven of beneden te praten om de beste posities te plaatsen voor dinsdag.
Het lijkt er toch op dat je zr niet naast zat:

Trump: "Ze hebben tot morgen en anders ... steentijd"
"Dit is een kritieke periode", zei Trump maandag tijdens een persconferentie. "Ze hebben tot morgen 20.00 uur de tijd. Ik heb ze uitstel gegeven. Ze vroegen om zeven dagen uitstel. Ik zei: 'Steve (Witkoff,red.), geef ze tien dagen.' Die tien dagen zijn vandaag alweer voorbij, dus ik heb ze er elf gegeven. Ik vond het ongepast de dag na Pasen. Ik wil aardig zijn. Ze hebben tot morgen de tijd en we zullen zien wat er gebeurt."

"Ik kan je vertellen dat ze aan het onderhandelen zijn. We denken te goeder trouw", zei hij. "Maar we geven ze tot morgen 20.00 uur (woensdag 2 uur 's ochtends in België) de tijd en daarna zullen ze geen bruggen meer en geen elektriciteitscentrales meer hebben. Steentijd!"

Dan krijg je worst case mogelijks een scenario zoals in Brazilië. Bolsonaro won in 2022 de verkiezingen niet, hij erkende het resultaat niet en hij dacht oprecht dat het leger hem zou steunen. Hij pleegde een staatsgreep maar deze mislukte (logischerwijze). Het gevolg? Hij zit een lange celstraf uit.

Er is al eens een capitoolbestorming geweest, worst case kan het dus nog erger. Maar of een staatsgreep van Trump zou lukken? Neen, maar misschien gelooft hij zelf van wel en gaat hij het wél proberen? Met zo'n mannen weet je het nooit hé vermits ze soms de voeling met de realiteit kwijt zijn.
Zo vanzelfsprekend is dat allemaal niet meer. Er zijn al een pak hoge officiers ontslaan en ze doen rustig verder, vorige week heeft Hegseth nog een paar top generaals ontslaan, tijdens een oorlog. Loyaliteit is hun hoogste prioriteit.

Zo vanzelfsprekend is dat allemaal niet meer. Er zijn al een pak hoge officiers ontslaan en ze doen rustig verder, vorige week heeft Hegseth nog een paar top generaals ontslaan, tijdens een oorlog. Loyaliteit is hun hoogste prioriteit.
Kijk eens aan, regime change.

Er gaan slechts 4 aardbewoners overblijven.
Die draaien de komende uren rond de maan.
Bij het terugdraaien zien ze misschien een gans andere Aarde of iets wat ervan overblijft.

Er gaan slechts 4 aardbewoners overblijven.
Die draaien de komende uren rond de maan.
Bij het terugdraaien zien ze misschien een gans andere Aarde of iets wat ervan overblijft.
De mensheid is misschien in staat om zichzelf en bepaalde ecosystemen te vernietigen, maar de Aarde dat zal niet lukken.

Is onderstaand filmpje correct?

Dus de prijzen gaan verder toenemen binnen een weekje? Ziet er toch maar somber uit zonder einde in zicht.
Filmpje is weg. Ging het over de discrepantie tussen actuele prijzen voor olie en de futures? Indien ja, misschien niet binnen een week maar het is alleszins een hele grote tweespalt die impliceert dat de markt verwacht dat Hormuz binnenkort terug open gaat. En als dat niet gebeurt, volgt er volgens mij echt wel nog een stevige piek, ja.

ik begin de complottheorie toch wel een beetje te geloven dat dit een misgelopen operatie was om uranium uit Iran te smokkelen.

Zoveel troepen om 2 piloten te redden maar er word niets gezegd over de mensen die zijn omgekomen tijdens de missie....

Zoveel vliegtuigen neergehaald voor 2 piloten en er wordt geen woord gerept over de overleden soldaten....

Terug
Bovenaan