Neemt ge uzelf eigenlijk serieus? Ik zeg letterlijk dat ik wat Israël doet verachterlijk en ranzig vind.
Maar het Iraanse regime is gewoon van een andere grootorde. Al is het maar omdat het gewoon een textbook dictatuur is: Geen verkiezingen, geen democratie, onderdrukking, folteren en vermoorden van dissidenten,... Er is geen enkele reden om niet blij te zijn dat zo'n regime zou verdwijnen.
Volgens mij ben je gewoon aan het trollen. Iemand die expliciet heeft aangegeven niet achter het Iraanse regime te staan, beschuldigen van "simpen" ervoor - en vervolgens zelf komen aanzetten met exact hetzelfde verweer: "Ik simp niet voor Israël, ik heb toch gezegd dat wat ze doen ranzig is…"
En dan de rest van je betoog: "Maar ze zijn veel minder ranzig." Dit, ondanks dat ze met veel minder zijn, aantoonbaar meer onschuldige burgers doden, stelselmatig andere landen aanvallen en platbombarderen, en een genocide plegen. En waarom zouden ze minder ranzig zijn? Omdat — en ik vermoed dat de eerlijke gedachte iets is wat je niet hardop kunt zeggen — je uiteindelijk uitkomt bij: "Ze zijn geen democratie." Alsof dat het ergste is wat er bestaat. Een grotere zonde dan ...genocide, blijkbaar.
De rest van je bericht ga ik niet citeren, want het is niet meer dan op de man spelen en doet er inhoudelijk niet toe.
Maar de westerse wereld i
s nu eenmaal hypocriet (Net zoals elk werelddeel dat is, alleen willen wij geloven dat wij een uitzondering zijn.)
Mensen hier worden door de media geconditioneerd als het over Israël gaat. Wil je de volgende keer een objectief oordeel vellen? Draai de rollen dan eens om. Stel je voor dat Iran vandaag Israël had aangevallen en daarbij honderden onschuldige Joodse burgers had gedood, waaronder veel jonge meisjes. Je zou uiteraard dan volstrekt anders reageren hier.
Breid die oefening gerust uit. Ga terug naar het begin en stel je voor dat moslims over de hele wereld op basis van de Koran aanspraak hadden gemaakt op Vlaanderen, en hier hadden gedaan wat Israël daar is begonnen te doen en nog steeds doet. Doe die denkoefening consequent, en je zult merken dat je de feiten telkens door een gekleurde bril bekijkt.