Conflict Israel-Palestina laait weer op

  • Onderwerp starter Deleted member 1888
  • Startdatum
Neen, het ging over spugen op een vlag van een land/groep mensen waar je het niet mee eens bent.


Dat is vrije meningsuiting, je kan zelf kiezen hoe je daarmee omgaat. Gaan spugen (of je kinderen aanmoedigen) op een vlag of op een groep mensen omdat je niet akkoord bent met hun politiek beleid of hun geloof is nog iets heel anders. Dat heb ik het VB hier nog nooit weten doen, laat staan dat ze dat zouden aanmoedigen of begrip voor zouden opbrengen.
Maar DVL daarentegen wel en die hebben ze erna wel met open armen ontvangen. Niet dat ik wil goedpraten dat een kind op een vlag gaat spuwen. Dat slaat nergens op.
 
Maar DVL daarentegen wel en die hebben ze erna wel met open armen ontvangen. Niet dat ik wil goedpraten dat een kind op een vlag gaat spuwen. Dat slaat nergens op.
Die heeft ook nergens staan spugen op mensen of vlaggen van hele geloofsgroepen. Je moet hier wel onderscheid maken tussen het uiten van een mening (wat onder vrije meningsuiting valt) en een klein kind aansporen om te gaan spuwen op een vlag (dat is een daad) die niet past in je politieke/religieuze beeld.
 
Die heeft ook nergens staan spugen op mensen of vlaggen van hele geloofsgroepen. Je moet hier wel onderscheid maken tussen het uiten van een mening (wat onder vrije meningsuiting valt) en een klein kind aansporen om te gaan spuwen op een vlag (dat is een daad) die niet past in je politieke/religieuze beeld.

Dit past toch ook in dat rijtje lijkt me. En nogmaals, ik wil zeker niet goedpraten wat dat kind heeft gedaan.
 

Dit past toch ook in dat rijtje lijkt me. En nogmaals, ik wil zeker niet goedpraten wat dat kind heeft gedaan.
2min20, ik ga echt volledig kapot xD
Dat je die vlaggen gaat kapotmaken is waardeloos natuurlijk, maar dat doet Dries niet zelf for what it’s worth.
 
Die heeft ook nergens staan spugen op mensen of vlaggen van hele geloofsgroepen. Je moet hier wel onderscheid maken tussen het uiten van een mening (wat onder vrije meningsuiting valt) en een klein kind aansporen om te gaan spuwen op een vlag (dat is een daad) die niet past in je politieke/religieuze beeld.
Wat voor definitie is dat nu? Je kan enkel een mening uiten door woorden en niet door daden?
 
Dit past toch ook in dat rijtje lijkt me. En nogmaals, ik wil zeker niet goedpraten wat dat kind heeft gedaan.
Ik ben daar gaan voorstander van, maar je ziet nu toch ook wel het verschil tussen die niet-officiële, custom-made, Europese vlag naar beneden trekken versus een klein kind opjutten om op de vlag van een land te gaan spuwen. Mochten ze in uw clip nu zijn geen spuwen op een moskee dan had het nog dichter in de buurt gezeten.
 
Ik ben daar gaan voorstander van, maar je ziet nu toch ook wel het verschil tussen die niet-officiële, custom-made, Europese vlag naar beneden trekken versus een klein kind opjutten om op de vlag van een land te gaan spuwen. Mochten ze in uw clip nu zijn geen spuwen op een moskee dan had het nog dichter in de buurt gezeten.
Sorry, maar dat is nu echt een waardeloos argument. Dat maakt toch helemaal niks uit of die vlag zelf gemaakt is of "officieel" is. Het ging over een vlag "bespuwen" wegens een andere (politieke/religieuze) mening. Dit is toch hetzelfde resultaat? We kunnen alleen muggenziften dat er niet letterlijk een vlag "bespuwd" wordt.
 
Gelukkig niet, al woonden er ook geen moslims in ons dorp ;)
dat is nu toch ook geen argument natuurlijk…
Hetgeen jij komt te vertellen heet opvoeding en omgeving waar je bent opgegroeid. Als je in een rijk gezin geboren bent en naar een eliteschool geweest bent dan heb je misschien nooit armoede gezien.

Stel u voor dat uw opvoeding anders was geweest en je altijd in een stad midden in concentratiebuurten gewoond had en altijd naar donkere scholen was gegaan, had dat een betere basis geweest denk je?
Het romantiseren van bepaalde fenomenen is gewoon kwalijk. Als je ziet dat kinderen midden in de multicultuur zitten en een eigen taal spreken en handelen volgens de regels van de straat dan is dat iets wat we niet mogen laten gebeuren. Dat zijn reëele problemen. En ook dat is niet wenselijk voor onze samenleving.
 
dat is nu toch ook geen argument natuurlijk…
Hetgeen jij komt te vertellen heet opvoeding en omgeving waar je bent opgegroeid. Als je in een rijk gezin geboren bent en naar een eliteschool geweest bent dan heb je misschien nooit armoede gezien.

Stel u voor dat uw opvoeding anders was geweest en je altijd in een stad midden in concentratiebuurten gewoond had en altijd naar donkere scholen was gegaan, had dat een betere basis geweest denk je?
Het romantiseren van bepaalde fenomenen is gewoon kwalijk. Als je ziet dat kinderen midden in de multicultuur zitten en een eigen taal spreken en handelen volgens de regels van de straat dan is dat iets wat we niet mogen laten gebeuren. Dat zijn reëele problemen. En ook dat is niet wenselijk voor onze samenleving.
Mooi, dan zijn we het toch gewoon eens met elkaar? Je kan perfect kritiek hebben op de Islam en de gebrekkige integratie van bepaalde gemeenschappen in de samenleving zonder daarbij in racistische leuzes te vervallen en hele bevolkingsgroepen te schofferen. Misschien vinden jullie dat Vlaams Belang in dat debat wel aan de juiste kant van de streep staat, ik vind alleszins van niet. Je kan niet enerzijds eisen dat mensen zich beter integreren en tegelijkertijd deze mensen uitmaken voor het vuil van de straat.
 
Mooi, dan zijn we het toch gewoon eens met elkaar? Je kan perfect kritiek hebben op de Islam en de gebrekkige integratie van bepaalde gemeenschappen in de samenleving zonder daarbij in racistische leuzes te vervallen en hele bevolkingsgroepen te schofferen. Misschien vinden jullie dat Vlaams Belang in dat debat wel aan de juiste kant van de streep staat, ik vind alleszins van niet. Je kan niet enerzijds eisen dat mensen zich beter integreren en tegelijkertijd deze mensen uitmaken voor het vuil van de straat.
Ik denk we het vaker in de basis collectief eens zijn op dit forum dan je zou denken hoor :p

Volgens mij heeft VB wel gelijk in de basis, alleen stellen ze het te eng voor. Maar goed als je kijkt naar de uitslag van de verkiezingen en peilingen dan kan je toch enkel maar concluderen dat ze wel mensen aanspreken. En dat zijn niet allemaal mensen die geen moslim in hun dorp hebben wonen of niet geconfronteerd worden met de andere dingen waar zijn voor staan. Zij vertalen veel bezorgdheden en frustraties van veel mensen.
Hun standpunten zijn ook wel heel sociaal, maar wel alleen voor eigen volk natuurlijk.

Mijn partij zal het nooit zijn aangezien zijn, maar ik snap wel dat het veel mensen aanspreekt. Net zoals ik bijvoorbeeld snap dat er mensen aangetrokken worden door PVDA. Beide zijn ze heel gelijk door heel hun discours en programma af te stemmen op één groep mensen, de niet Vlamingen en de rijke.
 
Terug
Bovenaan