Hindsight is 20/20. Stalin wist ook van de Duitse inval in 1941 maar deed er niets aan, de Amerikanen wisten ook af van het Tet-offensief maar wisten niet de omvang ervan, 9/11 was ook geweten maar werd niet serieus genoeg genomen.
Of dit een meesterplan was van Bibi om aan de macht te kunnen blijven lijkt me straf.
Trump heeft intussen ook gereageerd (vrt liveblog):
Dat belooft, als Trump zegt dat de volgende aanvallen gepland zijn en nog brutaler gaan worden. Gaat de IAF hetzelfde proberen doen als met Syrië na de val van Assad? Militair castreren?
Ik denk dat Netanyahu stevig inder druk staat. Gisteren was er een mislukte poging in de Knesset om het parlement de ontbinden (en dus verkiezingen uit te lokken). Volgens recente peilingen zou Netanyahu zijn meerderheid kwijtspelen. Deze aanval komt hem dus heel goed uit.
En voor de rest: man man, een paar idioten zijn bezig om de wereld in chaos te storten. Dot voedt alleen maar het anti-westers sentiment. Wat als Rusland of China zich eens roeren? Bv. door het nucleaire programma van Iran te bevorderen of componenten voor ballistische raketten te leveren (maar dat doet China nu al, dacht ik)?
Laatst bewerkt: