Wallfish
Member
Er is inderdaad een verschil tussen dingen zeggen en wat tot uitwerking komt. Bij een president is dat verschil relatief klein, en het verschil dat er is is er omwille van checks & balances. Maar je zit nu met een president die deze checks & balances langs alle kanten probeert af te breken, te ondermijnen of zelfs gewoon negeert. Een president die zich omringt met ja-knikkers. Een president die allerhande scheten van gedachten naar buiten brengt als zijnde het rozengeur. Een president in bezit van ongeziene niveaus van narcisme en die zichzelf acht expert te zijn in elk onderwerp.Er is wel een groot verschil tussen shockerende zaken zeggen gewoon om ze te zeggen en effectief acties ondernemen.
Dat is het hele punt tussen iets zeggen en iets effect doen zit nog wel een verschil. Het is een clown die allerlei dingen zegt maar waar zeker niet alles tot uitwerking komt.
Het is poepsimpel om zaken te roepen zonder deftig weerwoord te krijgen, of de realiteitstoets te doorstaan.
Trouwens ook niet vergeten dat tussen experts ook geen eensgezindheid kan heersen, en bepaalde experts hem zaken influisteren of hem erin steunen.
Maar als het over militaire aangelegenheden gaat zal hij niet solo slim kunnen spelen en zal het de realiteitstoets moeten doorstaan.
Sta me toe om niet overtuigt te zijn van jou stelling dat wat Trump onderneemt onderbouwd is door ECHTE experts.
Waarom voel je je aangevallen?En hoezo los van je politieke voorkeur? Denk je dat ik een aanhanger ben ofzo?
Ronduit hilarisch, maar neen dat ben ik niet. Waarom zou ik zelfs, als Belg zijnde? Wat heb ik nu te maken politiek gezien met de president van Amerika?
Ik zei 'los van politieke voorkeur', omdat ik bedoel: 'onafhankelijk van wat jou politieke voorkeur ook moge zijn'. Omdat alle zijden van het politieke spectrum toch moeten kunnen toegeven dat zijn beleid dikwijls draait. Meest obvious voorbeeld is de tarieven.