Citytrip Istanboel

Als je vooral het historisch centrum wil bezoeken, is Sultanahmet wel de beste uitvalsbasis. Hotels zijn er - zeker vergeleken met andere grootsteden - vrij betaalbaar.

De Hagia Sophia moet je zeker bezoeken, maar dat kan je misschien best 's avonds doen als er wat minder volk staat. Dat hangt natuurlijk ook wel af van de gebedstijden. Op Guruwalk heb ik gekeken naar een stadswandeling. Dat is altijd een interessante manier om alle bezienswaardigheden te ontdekken. Het Topkapipaleis vond ik wel de moeite, maar is natuurlijk wel druk. 's Ochtends viel het echter nog enigszins mee.

Je kan küfene eten (een soort van gebak) in een restaurant dat... Küfene heet. Dat bevindt zich wel in het Aziatisch gedeelte van Istanbul, maar is misschien een goede gelegenheid om die kant van Istanbul te ontdekken.
 
Bedankt voor de info al!

Heb een hotel geboekt in Sultanethem of zoiet, leek mij het centrum.

Nu, om van de luchthaven naar het hotel te geraken... Blijkbaar wordt het openbaar vervoer afgeraden. Een taxi dus, moet je daar, zoals in sommige andere landen, op voorhand de prijs afspreken of is dat daar ietwat officieel geregeld zoals bij ons?
 
Openbaar vervoer afgeraden ... tja, ik heb meestal het gevoel als je zo'n dingen leest dat het veelal geschreven is door mensen die ook in eigen land nooit het openbaar vervoer nemen.

Zeker als het gaat om grootsteden, streken waar er wat meer zichtbare armoede is, ... wordt er al heel snel gezegd: openbaar vervoer vermijden, alsof je geen 5 meter kan stappen zonder beroofd of vermoord te worden. Terwijl honderdduizenden inwoners dagelijks die treinen, bussen en metro's nemen.
 
Ik ben vorig jaar naar Istanbul geweest. Ik verbleef in de buurt van de Agora guesthouse, dichtbij de Sultan Moskee.
Ideale locatie, in het oude centrum. Op wandelafstand van de Galata brug, maar je kan ook de tram nemen. Dat is echt uitstekend geregeld daar. Tram komt om de 5min.

Aanraders om te eten qua prijs/kwaliteit zijn in het aziatische gedeelte. De boot kost geen geld en op een half uurtje ben je er.
Hier moet je zijn: https://goo.gl/maps/y3p26NBZaPVdhuGu8
In heel die straat vind je de beste eetgelegenheden. Het barst er van de locals, dan weet je dat het meestal goed is.
 
Laatst bewerkt:
Je kan küfene eten (een soort van gebak) in een restaurant dat... Küfene heet. Dat bevindt zich wel in het Aziatisch gedeelte van Istanbul, maar is misschien een goede gelegenheid om die kant van Istanbul te ontdekken.
Kan? Dat moet je eten! Ik heb het ergens gegeten in de oude 'medina' en dat was geweldig. Ik zou het eens terug moeten opzoeken.
 
Bedankt voor de info al!

Heb een hotel geboekt in Sultanethem of zoiet, leek mij het centrum.

Nu, om van de luchthaven naar het hotel te geraken... Blijkbaar wordt het openbaar vervoer afgeraden. Een taxi dus, moet je daar, zoals in sommige andere landen, op voorhand de prijs afspreken of is dat daar ietwat officieel geregeld zoals bij ons?
Openbaar vervoer is super goed geregeld in Istanbul. Ik vond het ook gewoon veilig. Je kan ook bussen nemen van de luchthaven naar Centrum voor geen geld.
 
Kan? Dat moet je eten! Ik heb het ergens gegeten in de oude 'medina' en dat was geweldig. Ik zou het eens terug moeten opzoeken.
Found it:

Lezzet-i Şark Antep Sofrası​

Rüstem Paşa, Hasırcılar Cd. No:38, 34116 Fatih/İstanbul, Turkije

Enjoy! Ik wil er terug eentje eten. Kan je dat in België krijgen? :p
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan