Citytrip Londen

Naast Travelodge is ook Premier Inn een goedkopere hotelketen:

Voor mei zijn dat prijzen vanaf £90, niet supergoedkoop maar voor Londense normen te doen. In echt laag seizoen zakt het zelfs naar £50 per nacht maar met het groeiende massatoerisme voor een reeds druk bezocht Londen is het laagseizoen quasi verdwenen.

Er zijn ook opties in Canary Wharf (Accor hotels Ibis etc) maar tegenwoordig gaan de prijzen daar ook al over de £100 per nacht.
 
Wel..het is official. De kogel is door de kerk. Ik ga naar Londen eind augustus met de plusdochter op ons jaarlijkse trip. Na Parijs, Rome, Stockholm en New York gaan we dus de hoofdstad van de UK 4 nachten en 5 dagen onveilig maken.

Het gaat hetzelfde idee worden als in andere steden die we bezocht hebben..een mix van alle cliché's en wat afwijken van het geijkte pad wanneer ze alle toeristy stuff even beu is.

Juffer is alvast voorbereid. Ze heeft een 4 sterren hotel gekozen in Pimlico dat iets duurder is dan gebudgetteerd ( "het is niet omdat ik fan ben van Harry Potter, dat ik in een kruipkast wil slapen), heeft een Jack the Ripper walk geboekt ("Want niks geeft je een beter vakantiegevoel dan dode h*****"), en heeft haar eerste musical op de West End al geboekt. De tweede show die ze wil zien moet ze nog kiezen.

Ik ging het dit jaar eens goedkoop houden omdat we in 2025 normaal Japan gingen doen. 😆😅

Tegen dat haar afternoon tea in The Shard (of maakt niet uit), haar tweede show en ingangen in The Tower en Kew's en waar dan ook er bij komen gaat het toch een stevige rekening worden.

Ik ben al happy dat ze niet meer, zelfs als Harry Potter fan, naar de Studios wil omdat het te lang op de bus en trein zitten is en ze geen volle dag er wil aan hangen op haar eerste Londentrip. 😅

londen is pricey, maar de ervaringen en indrukken die het gaat opleveren lijken sowieso de moeite waard.
 
Londen valt goed mee als je naar de lokale buurten gaat ipv toeristische hoor.

Bvb je kan gewoon savonds een cocktail drinken in 1 van de "aziatische" restaurants. Is goedkoper dan afternoon tea en savonds leuker view dan overdag.

Als je bvb een leuk view wilt hebben en niets wilt betalen. Kan je naar walkie talkie tower gaan en gewoon free access ticket online nemen voor de public sky gardens. Free en ook leuke views.
 
Het moet idd niet allemaal duur zijn.
Shakespeare Globe vind ge staantickets voor 5 of 10£ en als het niet uitverkocht is kunt ge wel een zitje inpalmen. Hoogseizoen is dat vermoedelijk wel niet zo evident.
Zo King Lear nog meegepikt onder regie van Nancy Meckler(Sister My Sister).
 
Vorig weekend dus geweest. Was gezellig en ni té druk vond ik. Deftig weer gehad ook, enkel wat regen van’t restaurant tot aan de cocktailbar ‘s avonds laat.

Over paar maandjes nog wel s terug gaan. De vriendin die mee ging was ziek de eerste dag dus heeft r maar de helft aan gehad 😒
 
Het moet idd niet allemaal duur zijn.
Shakespeare Globe vind ge staantickets voor 5 of 10£ en als het niet uitverkocht is kunt ge wel een zitje inpalmen. Hoogseizoen is dat vermoedelijk wel niet zo evident.
Zo King Lear nog meegepikt onder regie van Nancy Meckler(Sister My Sister).

Voor de eerste avond hebben we staanplaatsen in The Globe gekocht al. We gaan gezellig naar A Comedy of Errors gaan kijken. Lijkt me een fijn begin van de trip. Dag erop is er die Jack the Ripper walking tour, dag 4 Frozen op Drury Lane. Nu nog iets plezant op woensdag ( waarschijnlijk Book of Mormon) en elke avond is ingevuld met een activiteit.
 
Ik wil mijn vrouw verassen met een trip naar London ik zit te denken aan een klein weekje, willen zeker toch 2 musicals mee pikken ze is een enorme Disney fan dacht aan Wicked en dan ms doubtfire.

Voor de rest zijn er hotels die jullie kunnen aanraden en andere plaatsen die het waard zijn te bezichtigen alvast bedankt voor de info.
 
Voor de rest zijn er hotels die jullie kunnen aanraden en andere plaatsen die het waard zijn te bezichtigen alvast bedankt voor de info.

Ik ben sinds zondagavond terug van vier daagjes Londen. Wij hadden een goedkoop hotel (voor Londen) vlak bij King 's Cross en St Pancras. Het Angus hotel op Argyle square 32. Heel centraal gelegen en voor ons was het perfect want we hadden alleen een bed en een douche nodig. Er werd geen ontbijt geserveerd in het hotel. Wij konden onze koffers ook achterlaten na het uitchecken tot we naar de trein gingen. Groot voordeel aan een hotel dicht bij het station: niet veel sleuren met bagage. Terug naar huis woog mijn bagage namelijk veel door te shoppen 😬
Als je wat meer luxe wil, of een ruime kamer, is dit wel geen aanrader.

Bij King's Cross is er een super leuke cocktail bar. Hocus Pokos - Alchemy Lab onder he Megaro Hotel op 1 Belgrove Street. Experimentele cocktails die super lekker zijn. De eigenaar van de zaak is heel vriendelijk en gepassioneerd over zijn vak. Heel veel wordt zelf on site gemaakt. Ik had bv een cocktail gedronken waar een beetje aardbei wijn aan de pas kwam, en die was ter plaatsen gemaakt.
Wij hadden niet gereserveerd maar er was (vrij vroeg op een vrijdag avond) nog plaats.

Verder hangt het een beetje af wat je interesses zijn wat je wil zien. Wij zijn naar het Natural History museum geweest en hoewel het gebouw en de geschiedenis van het museum zeer indrukwekkend is, vindt ik het natuur museum in Brussel een beter collectie heeft. Wat wel de moeite was in dit museum was bij de stenen en mineralen de 'vault'. Hier werden waardevolle minerale en stenen met hun verhaal uitgesteld. Heel boeiend als dit soort dingen je aanspreekt.

De meeste musea in Londen zijn gratis, best wel een ticket reserven zodat je zeker binnen raakt.

Als het goed weer is, zijn de parken ook wel een aanrader. Ik hou niet zo van drukte dus even de natuur in gaan was hielp mij wel om weer wat tot rust te komen.

Ik wil mijn vrouw verassen met een trip naar London ik zit te denken aan een klein weekje, willen zeker toch 2 musicals mee pikken ze is een enorme Disney fan dacht aan Wicked en dan ms doubtfire.

Je hebt ook The Lion King en Frozen als Disney echt haar ding is. Zeker op tijd kaartjes kopen. Goede plaatsen zijn niet goedkoop. Je kan ook een gokje wagen en op Leicester Square aan de box office een gokje wagen om goedkopere tickets te pakken te krijgen voor die avond. Je hebt dan geen zekerheid.

Ik heb Hamilton gezien van op de eerste rij van de Grand Circle en ik vond dit eigenlijk een perfecte plaats voor een redelijke prijs. Goed zicht op het gehele podium en geen obstakels. Hamilton is trouwens ook een aanrader.
 
Ik heb de Lion king gezien in de Lyceum theatre, niet goedkoop als je ook nog eens goede plaatsen wilt maar wel eens de moeite waard om mee te maken.
 
Ik ben sinds zondagavond terug van vier daagjes Londen. Wij hadden een goedkoop hotel (voor Londen) vlak bij King 's Cross en St Pancras. Het Angus hotel op Argyle square 32. Heel centraal gelegen en voor ons was het perfect want we hadden alleen een bed en een douche nodig. Er werd geen ontbijt geserveerd in het hotel. Wij konden onze koffers ook achterlaten na het uitchecken tot we naar de trein gingen. Groot voordeel aan een hotel dicht bij het station: niet veel sleuren met bagage. Terug naar huis woog mijn bagage namelijk veel door te shoppen 😬
Als je wat meer luxe wil, of een ruime kamer, is dit wel geen aanrader.

Bij King's Cross is er een super leuke cocktail bar. Hocus Pokos - Alchemy Lab onder he Megaro Hotel op 1 Belgrove Street. Experimentele cocktails die super lekker zijn. De eigenaar van de zaak is heel vriendelijk en gepassioneerd over zijn vak. Heel veel wordt zelf on site gemaakt. Ik had bv een cocktail gedronken waar een beetje aardbei wijn aan de pas kwam, en die was ter plaatsen gemaakt.
Wij hadden niet gereserveerd maar er was (vrij vroeg op een vrijdag avond) nog plaats.

Verder hangt het een beetje af wat je interesses zijn wat je wil zien. Wij zijn naar het Natural History museum geweest en hoewel het gebouw en de geschiedenis van het museum zeer indrukwekkend is, vindt ik het natuur museum in Brussel een beter collectie heeft. Wat wel de moeite was in dit museum was bij de stenen en mineralen de 'vault'. Hier werden waardevolle minerale en stenen met hun verhaal uitgesteld. Heel boeiend als dit soort dingen je aanspreekt.

De meeste musea in Londen zijn gratis, best wel een ticket reserven zodat je zeker binnen raakt.

Als het goed weer is, zijn de parken ook wel een aanrader. Ik hou niet zo van drukte dus even de natuur in gaan was hielp mij wel om weer wat tot rust te komen.



Je hebt ook The Lion King en Frozen als Disney echt haar ding is. Zeker op tijd kaartjes kopen. Goede plaatsen zijn niet goedkoop. Je kan ook een gokje wagen en op Leicester Square aan de box office een gokje wagen om goedkopere tickets te pakken te krijgen voor die avond. Je hebt dan geen zekerheid.

Ik heb Hamilton gezien van op de eerste rij van de Grand Circle en ik vond dit eigenlijk een perfecte plaats voor een redelijke prijs. Goed zicht op het gehele podium en geen obstakels. Hamilton is trouwens ook een aanrader.
Merci voor de tips Hamilton ook zal veel goed over gehoord. Zal voor begin september worden denk ik de reis.
 
Die in shoreditch? Al een keer of twee beland en dat is inderdaad ook top!
Ja de shoreditch one, die in carnaby is minder geslaagd. Dan vind ik cahoots leuker in carnaby.

Echt wel goeie bars voor een date. Icebar was ook leuk maar permanent gesloten.

Ah de goeie oude (single) tijd. Londen echt wel ideale stad voor leuke nights met girls je nooit meer ga terug zien :)
 
In Londen: kamer met ontbijt of enkel logies? Prijsverschil is +-90€ voor 3 ochtende
Hangt af van jouw voorkeur en hoe het ontbijt op hotel is. Ik ga uit van 2 personen? Dan is 15 €/pp wel goedkoop.
Anderzijds zijn er heel wat leuke plekken om te ontbijten maar dan kom je er uiteraard ook niet met 15 €/pp, dus opnieuw, hangt af van jouw verwachtingen en voorkeuren.
 
Hangt af van jouw voorkeur en hoe het ontbijt op hotel is. Ik ga uit van 2 personen? Dan is 15 €/pp wel goedkoop.
Anderzijds zijn er heel wat leuke plekken om te ontbijten maar dan kom je er uiteraard ook niet met 15 €/pp, dus opnieuw, hangt af van jouw verwachtingen en voorkeuren.
Geen idee hoe het er is. Zou de 1e keer zijn.
Gewoon Ibis hotel dus standaard, maar niet expetioneel gok ik 😊
 
Terug
Bovenaan