Citytrip Londen

Bramstep

Active member
Crowdfunder FE
citytrip-londen.jpg


Hoi allen,

Mijn vriendin en mezelf zijn nog nooit in Londen geweest en we wilden er graag een citytrip doen van 26 december tot 29-30 december. Aangezien het kerstperiode is zie ik dat er redelijk wat te doen en versierd is doorheen de hele stad.

We hebben zelf al wat research gedaan en dit zou ons plan zijn:

-Met de auto (en dan parking betalen) naar Calais rijden (is 1u30m voor ons) oftewel ons laten voeren door een vriend/ouders. Parking nog niet opgezocht maar zal wel rond de 50 euro ofzo liggen
-Dan met de Eurostar van Calais naar Londen.
-Dan van London station wandelen/taxi naar ons hotel
-Dan verplaatsen via oftewel openbaar vervoer ofwel gebruik maken van zo'n deelsteps. Zou eens moeten kijken hoe cheap dat is of juist niet is.

Zijn er mensen die soortgelijk al gedaan hebben en opmerken 'doe dit zo, of doe dit zo'?

Als tweede: wat zijn de must do's in Londen rond de kerstperiode? Wij vonden hier en daar wat dingetjes maar wilden zeker hier eens polsen. Zo is er een Warner Bros Harry Potter museum/tentoonstelling waarin Hogwarts in kerstsfeer gebracht wordt. Welke dingen hebben jullie onthouden van jullie Londen trip en zouden jullie anderen aanraden?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom niet vanuit Bxl Zuid naar Londen met de Eurostar?
Londen is wel duur voor hotels, zeker op tijd boeken.

Regio rondom Shakespeare's Globe is wel leuk.
 
Waarom niet vanuit Bxl Zuid naar Londen met de Eurostar?
Londen is wel duur voor hotels, zeker op tijd boeken.

Regio rondom Shakespeare's Globe is wel leuk.
Zag net dat je uit Bxl Zuid kan vertrekken inderdaad. Misschien handiger om eerst trein van Kortrijk naar Brussel te nemen en dan de Eurostar naar Londen. Het is wat omweg, maar in tijd zal het niet veel schelen:

-Calais: 1u30 autorijden en dan 1u30 Eurostar
-Brussel: 1u10 trein en dan 2u Eurostar.

Goeie tip, thanks!
Hotels vonden we hier en daar al wel wat moois voor een kleine 75 euro per nacht inclusief ontbijt. Het zijn meer de basic hotels maar dat maakt weinig uit to be fair, zolang het in een redelijke buurt is.
 
Als je in Kortrijk woont, waarom niet van Lille. Is vlakbij.

Indien je met de auto naar Londen gaat (via Eurotunnel, absoluut niets moeilijk aan): wij sliepen laatste keer in Holiday Inn Express London - Greenwich. Gratis parkeren en op 15min wandelen van The O2-arena (metro). Kamers waren proper, rest was in orde. Enkel het ontbijt was niet superspeciaal, zeer standaard. Centrum Londen zal natuurlijk leuker zijn, maar daar betaal je ook de prijs voor.
 
Laatst bewerkt:
Rijsel is inderdaad nog dichter, wist niet dat de Eurostar daar ook vertrok/passeerde.
We laten de auto thuis omdat we in de stad zelf toch niet gaan rondrijden in alle drukte, daarvoor nemen we wel een stepje of het openbaar vervoer.
We zijn er nu ook niet om te springen om meteen in centrum Londen de omgekeerde richting te moeten rijden to be honest.

Bedankt!
 
Ik ben al zeer vaak in Londen geweest voor een verlengd weekend en de laatste keren hebben we altijd gelogeerd in het European Hotel. Relatief basic hotel, altijd wel zeer proper en vriendelijk personeel, maar vooral de locatie is echt top, op enkele minuten wandelen van St-Pancras/Kings Cross. Ideaal wanneer je met de Eurostar reist omdat je gewoon te voet naar het hotel kan om u bagage te droppen. Op u dag van vertrek kan je uw bagage dan gewoon overdag achterlaten tot je vertrekt. Ik zou u niet laten afschrikken door sommige reviews, omdat velen gewoon te veel verwachten. Het is een basic hotel, voor een aantrekkelijke prijs op een toplocatie. Aangezien je waarschijnlijk toch niet veel op de kamer zal zitten, is dat in mijn ogen ruim voldoende.

Wanneer ik slechts enkele dagen in Londen vertoef (of een andere grootstad) vind ik de ligging van mijn hotel belangrijker dan eender wat. Je wil echt zo weinig mogelijk tijd verliezen met onderweg te zijn.

Veel plezier in ieder geval wanneer het zover is, sowieso een geweldige stad!
 
Hier ook een fervent short tripper naar london. Ging altijd met men ex voor 2 dagen. Gekkenwerk met de auto maar we hadden het er voor over tijdens de kerstperiode.

Gouden tip voor als je met de auto wilt, via een app kan je parkeerplaatsen boeken bij mensen thuis. De plek waar wij altijd parkeerde kost voor uw periode van smorgens de 26e tot savonds de 29e 28 pond. Locatie is voor de blackwall tunnel dus gewoon recht op recht naar daar rijden, snelweg af en 500m verder zet ik men auto. plek is op 5min wandelen van t station dat u op 15-20min naar london bridge station brengt om van daaruit de metro te nemen. Indien interesse pm je maar.

Qua hotels… k slaap op een vaste plek, the london house hotel. Goedkoop, goede locatie tussen hyde park en notting hill. 5min wandelafstand van de metro.

Tijdens kerst zijn er veel pleinen gedecoreerd. Allemaal wel t zelfde qua kraamkes maar doe zeker covent garden, de kerstboom aan trafalgar square. Winter wonderland is ook leuk, mega commercieel maar ik vond da tof voor een avondje. Harrods vermijden haha. Mega drukte vanaf opening 😂

Verder kon ik er gewoon van genieten om rond te wandelen in London tijdens de kerstperiode. Soho is keigezellig, regent street ook ne klassieker. Mayfair regio heeft ook veel plekken met leuke versiering. Kben al zo vaak in London geweest dat ik me ni meer focus op de toeristische bezienswaardigheden maar gewoon rondwandel en geniet van de sfeer dat er hangt rond die periode!
 
Zit Hamleys er nog? Dat was mijn op één na favoriete toy store indertijd, maar nu FAO Schwarz weg is van Fifth in NY...

Moet je tegenwoordig geen reispaspoort hebben trouwens? Ik ging met de plusdochter misschien naar de Back to the future musical gaan in de herfstvakantie, maar das een knoop die we nog moeten doorhakken. Wij verblijven meestal in de goodenough in Londen, een soort guesthouse hotel dat dezl uitmaakt van een college nabij het geboortehuis van Dickens.
 
Ik logeer altijd in Premier Inn St Pancras.
Goeie kwaliteit/prijs
 
Jaren gewoond in Londen. Het snelste is rijden naar Rijsel, wagen parkeren en dan de Eurostar op.

Er is zoveel te doen in Londen dat het volledig afhangt van uw interesses en uw budget. Boek alles gewoon goed op voorhand, hotel als activiteiten. Sommige zaken raken echt snel uitgekocht.

ZONE 1 blijft de duurste optie voor hotels maar het maakt uw leven wel gemakkelijker. Je moet minder lang op de metro zitten en kan veel te voet doen. Vooral in de kerst periode moet je vooral wandelen kan je de sfeer opsnuiven van de verschillende buurten.

Bezoek ook Winter Wonderland best savonds in de week
 
Bedankt voor de tips, ik ga eens wat gaan Googlen hiermee :D

Via welk platform boeken jullie meestal hotels in UK? De eerste 2 hotels die ik zoek op Booking.com vindt hij dat hotel wel als ik wil invullen waar ik naartoe wil, maar als ik dan op search klik geeft hij heel veel andere hotels buiten hetgeen ik ingetypt heb :p
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen,

Mijn vriendin en mezelf zijn nog nooit in Londen geweest en we wilden er graag een citytrip doen van 26 december tot 29-30 december. Aangezien het kerstperiode is zie ik dat er redelijk wat te doen en versierd is doorheen de hele stad.

We hebben zelf al wat research gedaan en dit zou ons plan zijn:

-Met de auto (en dan parking betalen) naar Calais rijden (is 1u30m voor ons) oftewel ons laten voeren door een vriend/ouders. Parking nog niet opgezocht maar zal wel rond de 50 euro ofzo liggen
-Dan met de Eurostar van Calais naar Londen.
-Dan van London station wandelen/taxi naar ons hotel
-Dan verplaatsen via oftewel openbaar vervoer ofwel gebruik maken van zo'n deelsteps. Zou eens moeten kijken hoe cheap dat is of juist niet is.

Zijn er mensen die soortgelijk al gedaan hebben en opmerken 'doe dit zo, of doe dit zo'?

Als tweede: wat zijn de must do's in Londen rond de kerstperiode? Wij vonden hier en daar wat dingetjes maar wilden zeker hier eens polsen. Zo is er een Warner Bros Harry Potter museum/tentoonstelling waarin Hogwarts in kerstsfeer gebracht wordt. Welke dingen hebben jullie onthouden van jullie Londen trip en zouden jullie anderen aanraden?

Alvast bedankt!

Hebben dat vroeger een paar keer gedaan, maar dan altijd met de Eurostar naar Londen centrum. Zelfs ooit een dag op en af en gewoon gaan shoppen.

Op Boxing day is 't er retedruk maar je kan geweldige zaakjes doen. Enfin vroeger, voor de Brexit. Geen idee wat dit nu doet met hun prijzen. In Londen is het openbaar vervoer zeer goed, bussen of metro werkt prima. Taxi kan ook als het eens moet.

Ik ga in december nog eens een voetbaltrip doen en heb vernomen dat je er op dag 2 een coronatest moet laten uitvoeren. En dat moet op voorhand gereserveerd (en betaald) zijn. Hou daar rekening mee. En een paspoort niet vergeten. 't Is wat lastiger reizen dan vroeger.
 
Jaren gewoond in Londen. Het snelste is rijden naar Rijsel, wagen parkeren en dan de Eurostar op.

Er is zoveel te doen in Londen dat het volledig afhangt van uw interesses en uw budget. Boek alles gewoon goed op voorhand, hotel als activiteiten. Sommige zaken raken echt snel uitgekocht.

ZONE 1 blijft de duurste optie voor hotels maar het maakt uw leven wel gemakkelijker. Je moet minder lang op de metro zitten en kan veel te voet doen. Vooral in de kerst periode moet je vooral wandelen kan je de sfeer opsnuiven van de verschillende buurten.

Bezoek ook Winter Wonderland best savonds in de week
Ik ga eens kijken waarvoor je allemaal op voorhand moet boeken. Winter Wonderland ziet er wel heel leuk uit, daar zullen we zeker eens een kijkje gaan nemen!
 
Hebben dat vroeger een paar keer gedaan, maar dan altijd met de Eurostar naar Londen centrum. Zelfs ooit een dag op en af en gewoon gaan shoppen.

Op Boxing day is 't er retedruk maar je kan geweldige zaakjes doen. Enfin vroeger, voor de Brexit. Geen idee wat dit nu doet met hun prijzen. In Londen is het openbaar vervoer zeer goed, bussen of metro werkt prima. Taxi kan ook als het eens moet.

Ik ga in december nog eens een voetbaltrip doen en heb vernomen dat je er op dag 2 een coronatest moet laten uitvoeren. En dat moet op voorhand gereserveerd (en betaald) zijn. Hou daar rekening mee. En een paspoort niet vergeten. 't Is wat lastiger reizen dan vroeger.
Dat ga ik eens checken hoe het zit aangezien we volledig gevaccineerd zijn. Wist zelf niet dat Boxing Day bestond, dat is de dag dat wij zouden aankomen. Het zal lekker druk zijn dus :D
 
Dat ga ik eens checken hoe het zit aangezien we volledig gevaccineerd zijn. Wist zelf niet dat Boxing Day bestond, dat is de dag dat wij zouden aankomen. Het zal lekker druk zijn dus :Dhttp://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/12/27/article-2078991-0F47CE
Op dit moment: zelfs als je gevaccineerd bent moet je die test doen.
Ik hoop dat ze wat gaan versoepelen voor EU-inwoners maar dat moet je dus in de gaten houden.

Zelfs zo streng op dit moment dat wij met onze korte trip dat moeten inplannen, terwijl we maar 1 overnachting blijven en dus al terug weg zijn voor die test zou uitgevoerd moeten worden. Maar zonder reservering (en betaling) komen we het land niet binnen. Zijn ook gevaccineerd.

Op Boxing Day ziet de Harrods er trouwens zo uit:


article-2078991-0F47CEF600000578-734_964x641.jpg
 
Day 2 testing is verplicht ook voor gevaccineerden. En zoals gezegd vooraf geboekt, betaald en kunnen bewijzen.
Dan moet je ook in quarantaine in UK als je positief test.

Je hebt een internationale paspoort nodig nu, niet enkel je ID
 
Thanks voor de tips. Internationaal paspoort is OK, de test gaan we moeten inplannen. Bekende labo's/bureau waar je dat makkelijk online kan inplannen (die jullie uit ervaring kennen)?
 
Bedankt voor de reacties. Nog even uitzoeken waar je dagpassen kan kopen voor het openbaar vervoer en dan kunnen we het vastleggen.
Ik had gedacht om alles met van die Bird-stepjes te doen, maar blijkbaar is dat niet gelegaliseerd in London en zit dat nog in een proefproject in bepaalde regio's :p
 
Terug
Bovenaan