Citytrip Londen

Het openbaar vervoer maken ze precies moeilijk?
Er zijn 6 zones blijkbaar in London. Een Travelcard kopen kanop 2 typen: Day Anytime en Day Off-Peak (Anytime is letterlijk anytime you want en Off-Peak is enkel niet in de drukke ochtendspits).
Maar de ene mag meer dan de andere.

Oh en als je een 7-day ticket koopt dan mag je plots enkel maar in zone 1 en 2.
Denk dat we het wel zullen zien ter plaatse hoe het juist zit..:D
PVpIBO1.png
 
Vroeger eens met school geweest, is een heel gezellige stad. Kan me nog herinneren dat we in camden lock al die louche zaakjes binnenstapten en iemand ons mee naar beneden nam en daar vanalles ilegaal zien liggen 😂
Je gaat zeker wel genieten
 
Test vooraf boeken voor dag 2 hoeft vanaf eind oktober niet meer he, je zal dan gewoon zo’n zelftest moeten doen en rapporteren.
Ik ga in november en ga gewoon vragen of ze dat in het hotel kunnen voorzien ofzo, die mensen weten dat veel beter dan ons.

Voor openbaar vervoer, koop gewoon een Oyster card en zet daar geld op, makkelijker kan je niet hebben, geen geklooi met travel cards enzo.
 
Meer dan een pagina ver en nog niemand die het British Museum genoemd heeft, schaam jullie diep.
Ook belangrijk om te weten: de meeste pubs sluiten daar echt belachelijk vroeg (22u).
Idd sowieso een Oyster card kopen.

Nog een absolute must: als ge niet minstens ene keer bijna wordt overreden bij het oversteken, zijt ge niet in Londen geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Meer dan een pagina ver en nog niemand die het British Museum genoemd heeft, schaam jullie diep.
Ook belangrijk om te weten: de meeste pubs sluiten daar echt belachelijk vroeg (22u).
Idd sowieso een Oyster card kopen.

Nog een absolute must: als ge niet minstens ene keer bijna wordt overreden bij het oversteken, zijt ge niet in Londen geweest.

Het probleem is dat je aan het British museum 4 dagen kwijt kan zijn, hij wil misschien nog iets anders doen. 😁
 
Natural history, V&A en de national gallery mag er dan ook wel bij natuurlijk als je echt mega musea wilt :p en die oyster cards (als t nog niet vermeld was) kunt ge gewoon in st pancras kopen of op hoek en kant bij zo’n paki in zen nachtwinkel. Geen gezeik met zone zoveel en da kost me zoveel, gewoon in en uittikke en zorge dat er genoeg op sta. Kaart kan je erna terug gebruiken bij uw 2e bezoek :p
 
Jullie vergeten wel dat hij in de kerst periode gaat. Dan zijn er aan al die musea ijspistes en kerst marktjes en dan krijg je een massaal grote massa die al die musea wilt bezoeken wat het echt niet leuk maakt.

Eigenlijk is die kerst periode echt niet leuk door teveel toeristen. Ik snap de reden wel want met de lichtjes en de marktjes krijg je echt wel Christmas feeling dat je in Belgie bvb niet zal zien maar de massa's mensen die periode..

Sowieso oyster card en geld opzetten. Zone 1&2 is genoeg als uw hotel trouwens in die zone ligt. Je gaat wel leuke buurten daardoor missen misschien, maar dat zijn meer de local spots ipv de toeristische.
 
Ik wil graag naar Londen maar ik heb de reis echt uitgesteld. De Covid eisen vind ik momenteel gewoon absurd.
Ze hebben toeristen nodig, maar toerisme wordt momenteel gewoon ontraden.

Je kan zeggen: Zoveel extra moeite zijn die extra testen toch niet? Misschien, maar wat als je 2 dagen voor je reis positief test? Dan kan je maar beter een annulatieverzekering hebben afgesloten.

Of nog erger: Je test hier in België negatief, maar in Londen test je plots wel positief. Je hele reis van 10 dagen, in quarantaine dan maar?

Meer dan een pagina ver en nog niemand die het British Museum genoemd heeft, schaam jullie diep.
Vrouwlief wil kost wat kost het Britisch Museum bezoeken ;)

Nog een absolute must: als ge niet minstens ene keer bijna wordt overreden bij het oversteken, zijt ge niet in Londen Brussel geweest.
Fixed that for you ..
 
Haha leuke reacties en goeie tips! Die Oyster card ga ik ook eens kijken. Komt waarschijnlijk nog goedkoper uit ook dan ipv die dagpassen. En als het wat duurder is dan so be it. We moeten dan inderdaad niet kijken/letten op de zones en wat nog maar kunnen dan gewoon dat pasje scannen? Dat is wel handig.

Het British Museam staat eventueel op ons lijstje, alleen wat 'schrik' dat het te druk zal zijn. Dat zien we nog wel.

Over de test die wegvalt (althans, de keuze om een zelftest te doen) @Plutus : waar heb je die informatie gevonden?
 
Ik ben er 2x geweest met Eurostar en gebruikte daar de Metro , werkt heel vlot , Harrods heb ik dan ook 2x gedaan en was echt zalige ervaring,
het is echt een prachtige stad , maar in kerstperiode zal het voor mij niet doenbaar zijn .Ik word daar zot lol
Ge moet zien dat ge geen hotel bij politiebureax hebt , want 1x dit voorgehad en das conitnue sirenes daar , gelukkig had ik daar geen last van thank god olanzapine lmao

Voor mij persoonlijk was Londen de leukste stad ik al gedaan heb .
 
Haha leuke reacties en goeie tips! Die Oyster card ga ik ook eens kijken. Komt waarschijnlijk nog goedkoper uit ook dan ipv die dagpassen. En als het wat duurder is dan so be it. We moeten dan inderdaad niet kijken/letten op de zones en wat nog maar kunnen dan gewoon dat pasje scannen? Dat is wel handig.

Het British Museam staat eventueel op ons lijstje, alleen wat 'schrik' dat het te druk zal zijn. Dat zien we nog wel.

Over de test die wegvalt (althans, de keuze om een zelftest te doen) @Plutus : waar heb je die informatie gevonden?
"NB 1 Wie volledig gevaccineerd is zal vanaf eind oktober (datum nader te bepalen) enkel een lateral flow test moeten laten afnemen voor dag 2 na aankomst. Deze lateral flow test mag in de plaats van de PCR-test. Wie hierbij positief test, zal wel een PCR-test moeten afleggen (om varianten op te sporen) en in isolatie moeten gaan."

 
Hm, voor dag 2, dus dat is wel sneller dan nu want atm is op dag 2 ook goed. Ik ga begin november normaal voor 2 dagen, wel met vliegtuig naar UK. Als dat positief is ben je wel goed gejost. Maar waar zouden ze dan controleren of je die test gedaan hebt en resultaat?
Zoals het nu is lijkt me 2 dagen zowat een grijze zone, testresultaat PCR is toch te laat voor terugkeer, moet je die dan nog ondergaan?
Nuja, nog wat afwachten zeker.
 
British Museum > elk ander museum, no contest. De highlights zijn goed te doen op één of zelfs een halve dag. Niet twijfelen. De koningsgraven van Ur en de leeuwenjachtreliëfs van Assurbanipal alleen al. :love:

De Elgin marbles daarentegen zijn overrated en compleet kapotgekuist door die incompetente dieven. Skippen die handel.

Ik moet wel zeggen dat ik het in de Kerstperiode ook echt niet zou zien zitten om naar Londen te gaan, zeker niet om te gaan winkelen in Harrods. :wtf:

Fixed that for you ..
You missed the joke...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"NB 1 Wie volledig gevaccineerd is zal vanaf eind oktober (datum nader te bepalen) enkel een lateral flow test moeten laten afnemen voor dag 2 na aankomst. Deze lateral flow test mag in de plaats van de PCR-test. Wie hierbij positief test, zal wel een PCR-test moeten afleggen (om varianten op te sporen) en in isolatie moeten gaan."

Maar ge moet nog steeds die testreservering op voorhand kunnen voorleggen? Dat is me niet duidelijk bij zo'n zelftest.
 
Maar ge moet nog steeds die testreservering op voorhand kunnen voorleggen? Dat is me niet duidelijk bij zo'n zelftest.
Concrete regels en ook start van die regeling is nog niet duidelijk. Op de UK-website staat wel gewoon beschreven dat je zo'n tests kan bestellen en laten leveren (echter niet als toerist), thuis zelf kan afnemen en dan het resultaat moet rapporteren.

Vandaar dat ik dat zelf binnenkort eens aan mijn hotel ga vragen. Zij hebben er alleen maar baat bij om het voor toeristen zo makkelijk mogelijk te maken, dus wie weet...

EDIT: source on lateral flow tests: https://www.gov.uk/order-coronavirus-rapid-lateral-flow-tests
 
Ik ga ook contact opnemen met het hotel waar we dan uiteindelijk zullen boeken. Zij zullen wel goed kunnen helpen gok ik.
Thanks voor die tip btw, zou top zijn als we geen PCR test moeten gaan doen (en betalen).
 
Concrete regels en ook start van die regeling is nog niet duidelijk. Op de UK-website staat wel gewoon beschreven dat je zo'n tests kan bestellen en laten leveren (echter niet als toerist), thuis zelf kan afnemen en dan het resultaat moet rapporteren.

Vandaar dat ik dat zelf binnenkort eens aan mijn hotel ga vragen. Zij hebben er alleen maar baat bij om het voor toeristen zo makkelijk mogelijk te maken, dus wie weet...

EDIT: source on lateral flow tests: https://www.gov.uk/order-coronavirus-rapid-lateral-flow-tests
Het enige echte verschil met de huidige regeling is dus dat ge niet meer naar de dichtstbijzijnde brievenbus moet wandelen om de test op te sturen. Ik kom net terug van Londen, test werd gewoon aan hotel bezorgd. Easy peasy en als ge het echt niet ziet zitten kunt ge die stok ook gewoon in een hondendrol vegen en opsturen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alle parken in Londen zijn prachtig, maar die van Greenwich vond ik zeker de moeite om naar toe te gaan.
 
Zit Hamleys er nog? Dat was mijn op één na favoriete toy store indertijd, maar nu FAO Schwarz weg is van Fifth in NY...

Moet je tegenwoordig geen reispaspoort hebben trouwens? Ik ging met de plusdochter misschien naar de Back to the future musical gaan in de herfstvakantie, maar das een knoop die we nog moeten doorhakken. Wij verblijven meestal in de goodenough in Londen, een soort guesthouse hotel dat dezl uitmaakt van een college nabij het geboortehuis van Dickens.
Hamleys is er zeker nog. Vorig jaar nog binnen geweest en we hebben toen echt tegen elkaar moeten zeggen: 'mannen, we gaan voort of we zitten hier morgen' nog. Enorm toffe winkel inderdaad.
 
Alle parken in Londen zijn prachtig, maar die van Greenwich vond ik zeker de moeite om naar toe te gaan.
Veruit het mooiste maar ik woonde dan ook aan de achterkant. Was een zondagse activiteit. Wandelen naar daar en pub. :love:

Museum of Natural history was mijn fave museum.

Probeer Booking te doen bij Nightjar bar. Verkozen jaren na elkaar als beste cocktail bar in de wereld en terecht. Bar is een kelder, je zie dus gewoon een zwarte deur met een zwarte Nightjar. Je geraakt niet binnen zonder Booking. Wandel van London bridge to tower Bridge. Leuke markt aan Londen bridge ook.
 
Terug
Bovenaan