Citytrip Londen

"NB 1 Wie volledig gevaccineerd is zal vanaf eind oktober (datum nader te bepalen) enkel een lateral flow test moeten laten afnemen voor dag 2 na aankomst. Deze lateral flow test mag in de plaats van de PCR-test. Wie hierbij positief test, zal wel een PCR-test moeten afleggen (om varianten op te sporen) en in isolatie moeten gaan."


Dat is goed nieuws. Wij gaan de tweede week van November.
Normaal verblijven we in de Pullman aan St Pancras maar ditmaal in The Stafford, aan zeer goede prijs kunnen boeken via Booking.
 
Ga graag naar UK maar met al de regels en extra kost van 85euro voor uwen paspoort...
Hopelijk tegen volgend jaar wat meer versoepelingen.
 
British Museum is een dikke aanrader.

Ik heb dat eens een weekend gecombineerd met de voetbal tesamen, hotel lag er 20min wandelen van.
2 dagen museum en matchke tussen :coolbrows:

EDIT: Ik ga dit de algemene Citytrip Londen maken trouwens ;)
 
Tickets voor Eurostar zijn plots gemiddeld 40 euro duurder geworden sinds het openen van deze post. Nu boeken of even wachten en hopen dat ze terug wat dalen? :p

Was eerst €44 op 26 december, nu €79. Hotels ook plots een slag duurder. Mis ik iets, belangrijke informatie mbt reizen naar UK die net bekend gemaakt is? :p
 
Laatst bewerkt:
Kleine tip: pak u een metro kaart en laat de deelsteps links liggen. Steps daar zijn wettelijk nog steeds een zwaar schaduwgebied en er gebeuren genoeg lelijke ongevallen bc London traffic don’t fuck about.
 
Haha leuke reacties en goeie tips! Die Oyster card ga ik ook eens kijken. Komt waarschijnlijk nog goedkoper uit ook dan ipv die dagpassen. En als het wat duurder is dan so be it. We moeten dan inderdaad niet kijken/letten op de zones en wat nog maar kunnen dan gewoon dat pasje scannen? Dat is wel handig.
Jep. Er zit een daily cap op, je betaalt per dag sowieso nooit meer dan wat je had betaald als je een day pass of weekly pass had genomen.
https://tfl.gov.uk/fares/find-fares/tube-and-rail-fares/pay-as-you-go-caps#on-this-page-0
Als je Apple Pay of Google Pay, of gewoon een bankkaart met NFC hebt moet je zelfs geen oyster kaart halen, gewoon je kaart/telefoon tegen de poortjes houden.
 
Ga graag naar UK maar met al de regels en extra kost van 85euro voor uwen paspoort...
Hopelijk tegen volgend jaar wat meer versoepelingen.
0,5% kans dat ze het paspoort gaan afschaffen. Dat blijft volgens mij.
Op vlak van Covid gaan ze wel verder versoepelen. Ik verwacht tegen volgend jaar dat een test bij aankomst niet meer nodig gaat zijn.

Tickets voor Eurostar zijn plots gemiddeld 40 euro duurder geworden sinds het openen van deze post. Nu boeken of even wachten en hopen dat ze terug wat dalen? :p

Was eerst €44 op 26 december, nu €79. Hotels ook plots een slag duurder. Mis ik iets, belangrijke informatie mbt reizen naar UK die net bekend gemaakt is? :p
Ik vermoed door de versoepelingen tegen eind oktober (gemakkelijker om een test af te leggen), dat men verwacht dat meer mensen zin hebben in een reisje naar de UK en ze daarvan profiteren om hun prijzen ineens serieus op te slaan?

Want zeg nu zelf: De meeste mensen wensen géén fucking extra zaken te doen als ze op reis zijn. Ze willen zich amuseren. Als je dan nog naar zo'n testcenter moet gaan en staan aanschuiven in de rij, om een Covidtest af te leggen zegt zeker de helft van de mensen: neen dank u, dan stel ik mijn reis uit.
 
Lateral flow tests to be introduced for vaccinated international arrivals

From 24 October fully vaccinated passengers and most under 18s arriving in England from countries not on the red list can take a cheaper lateral flow test, on or before day 2 of their arrival into the UK. These can be booked from 22 October.

Passengers are also able to book to have a test which they can take on their arrival into the UK at testing centres located in some airports.

Kort gezegd: Vanaf morgen zou je via de GOV site, als buitenlander, de test kunnen boeken en dit kan mogelijk geboekt worden in en rond de luchthaven. (In Heathrow zal er mogelijks een test center komen, al zijn ze daarin vrij vaag op dit moment)

Na het resultaat van de test kan je dit uploaden op je Passenger Locator Form ??? (dit Form kan je updaten online of moet je dan een nieuw Form doorsturen? Dat is me nog niet duidelijk, want momenteel kan je dit NIET updaten, eens doorgestuurd is dat finaal ..)
 
Laatst bewerkt:
Voor een land dat iedereen ging verslaan achter hun dearly beloved Brexit, maken ze er toch clusterfuck na clusterfuck van…
 
Die testing is inderdaad niet zo heel duidelijk. Ik zou gewoon vragen aan jouw hotel of zij dat kunnen voorzien en wat je allemaal moet doen. Ze hebben er veel baat bij als ze dat kunnen beantwoorden denk ik.

Wij hebben zonet 5 nachtjes geboekt in het Elmwood hotel in London. Heel dicht bij St Pancras. Goedkoopste wat we vonden en uitermate basic maar genoeg voor ons aangezien we toch niet veel op die kamer zullen zijn buiten om te slapen. Kostte 445 euro, annuleerbaar tot 24 december (gratis) en er moet pas ter plaatse betaald worden. Ideaal dus voor deze onzekere tijden.

De Eurostar is fors duurder geworden maar zullen we waarschijnlijk ook gewoon boeken. Daar kan je wel je geld niet terugkrijgen mocht je door corona niet kunnen reizen helaas. Een beetje geluk mag wel zeker :)
 
Veruit het mooiste maar ik woonde dan ook aan de achterkant. Was een zondagse activiteit. Wandelen naar daar en pub. :love:

Museum of Natural history was mijn fave museum.

Probeer Booking te doen bij Nightjar bar. Verkozen jaren na elkaar als beste cocktail bar in de wereld en terecht. Bar is een kelder, je zie dus gewoon een zwarte deur met een zwarte Nightjar. Je geraakt niet binnen zonder Booking. Wandel van London bridge to tower Bridge. Leuke markt aan Londen bridge ook.
Nightjar bar is wat strikt in een minimum uitgave en een band fee, maar die cocktails zien er wel fantastisch lekker uit. Zou wel kunnen dat we eentje gaan proeven als we er zijn. Kan het nu nog niet inboeken want het staat op 'private hire'-mogelijkheid.
 
Ik ga eigenlijk liever voor de band er komt. De band zijn meestal niet zo speciaal en dan kan je er na nog gaan feesten/eten in shoreditch.

Teveel dingen te doen daar om op 1 plaats te blijven. Onze avond bestond Nightjar, Vietnamees eten (regio ervoor) bar/club.
 
Ik ga eigenlijk liever voor de band er komt. De band zijn meestal niet zo speciaal en dan kan je er na nog gaan feesten/eten in shoreditch.

Teveel dingen te doen daar om op 1 plaats te blijven. Onze avond bestond Nightjar, Vietnamees eten (regio ervoor) bar/club.
Exact ons plan: eentje gaan drinken om 18h en erna hapke gaan eten. Dan wat ronddwalen op de kerstmarktjes. Ik ga eens regio Shoreditch bekijken qua horeca. En in het algemeen de verschillende regio's want ik ken (nog) niet veel van alle verschillende regio's :p
 
Het is toch een beetje duidelijker nu. Belgische PLF invullen kan 6 maand op voorhand. Test boeken op voorhand, 2 dagen op voorhand UK PLF waar je code testboeking moet ingeven. Dag dat je aankomt is dag 0, test doen voor of op dag 2. Enige wat ik me nog afvraag is of een zelftest genoeg is dan? En kan dat gecontroleerd worden of kan je gewoon liegen in principe?
 
Wij gaan met het gezin dit weekend voor een 3-4 tal dagen, zal het u dan kunnen vertellen :). Normaal gezien moet je de zelf test doen en er dan een foto of resultaat van uploaden waarna je een certifcaat ofzo krijgt van het labo.
Juist de lateral flow tests day 2 geboekt en laten leveren aan ons hotel (Premier Inn) wanneer we toekomen. De bevestigingsmail bevat trouwens de testcodes die we dan zullen kunnen invullen in onze PLF wanneer deze kan ingevuld worden. Zijn trouwens ongeveer 3 keer goedkoper dan de normale home tests die ze voor 24 oktober verplichtten (die lagen tegen de 60 GBP). Extra geld dat het vrouwtje wel zal spenderen tijdens het shoppen.
 
Toevallig iemand die weet of je evouchers voor de eurostar gewoon kan uitwisselen? Ik heb iemand gevonden die zijn evouchers verkoopt maar ik kwam deze tegen: https://help.eurostar.com/faq/us-en/question/Can-someone-else-use-my-e-voucher.

Lijkt er op dat enkel het account van die persoon de boeking zou kunnen doen met mijn naam op de tickets. Iemand ervaring mee?
We hebben de tickets op onze naam geboekt maar met het emailadres van de verkoper. Is gelukt. Leuke korting gekregen :)
 
Ugh en ik denken dat je enkel een reispaspoort moet voorzien. Blijkbaar nu nog een hoop zever ook met testen die je moet doen...
Had eens eurostar gezocht voor begin juli, maar ik kan maar 1 trein vinden per dag ( namiddag). Kan toch niet?
*edit: lees hierboven test op dag 2. Wat al je gewoon op zaterdag naar de UK gaat en de dag erna terugkeert?
 
Terug
Bovenaan