Citytrip Londen

Vanaf nu geen day 2 zelftest meer toegelaten, enkel nog PCR. Dat is dus iets meer gedoe, is duurder en duurt langer tot je resultaat hebt.

Ja sucks dus zwaar.
Mijne kameraad trouwt begin januari in Londen (enfin Greenwich). Eerst was ik van plan er enkele dagen voor uit te trekken en wat in Londen rond te lopen.
Maar ik weet nu dus al niet of dat een goed idee is met corona en of de winkels gaan open zijn.

Dus was een korte trip een andere optie en dan in de buurt van Greenwich, maar goed als ik de uitslag van mijn PCR test pas 24-48 uur later heb en intussen in isolatie moet is dat ook wel kut.
Dat is dan gewoon op hotel zitten tot de trouw en dan terug. En dat is dan àls de PCR-test negatief is hé. Want ge weet maar nooit en die is positief, dan zit ge daar wel schoon.
Alleen dat laatste al doet mij serieus twijfelen of ik wel zou gaan. Stiekem hoop ik dat em het gewoon verplaatst vermits 50% van de gasten van het buitenland moet komen.
 
Pff das echt wel kut. Wij hebben al ons tripje geboekt van 26 dec. Je bent dus in quarantaine tot de test negatief terugkeert...

Kan je geen test afnemen de dag dat je vertrekt in Belgie nog bijvoorbeeld?
 
Je kan een pcr test laten doen in het station van de eurostar in London. Die dag 2 test mag je ook bij aankomst laten doen.
Maar hoe lang moet je dan wachten op het resultaat (en in quarantaine wachten)?

Weet iemand de officiele UK website waar dit aangekondigd werd? Wil eens onze opties bekijken. We zouden voor 5 dagen gaan maar al een dagje verliezen is niet leuk natuurlijk.
 
Wie 400 GBP veil heeft kan ook opteren voor een snelle service waar je staal direct behandeld wordt en na 3 of 4 uur heb je resultaat:
De bedoeling is dan om bij aankomst te spurten naar dat centrum en dan enkele uren te wachten voor resultaat om in regel te zijn.
 
In allerijl naar Londen voor het werk, hoera. Nu nog kiezen tussen die test van 400 GBP of die van 100 GBP voor "same day result".
Wat gebeurt er eigenlijk als je betrapt wordt als je niet in isolatie bent? Hypothetische vraag. :unsure:
 
Je moet jezelf isoleren, ik ga gewoon kiezen die isolatie in gedachten uit te voeren. #fightthesystem
In allerijl naar Londen voor het werk, hoera. Nu nog kiezen tussen die test van 400 GBP of die van 100 GBP voor "same day result".
Wat gebeurt er eigenlijk als je betrapt wordt als je niet in isolatie bent? Hypothetische vraag. :unsure:
NHS belt heel regelmatig om dit op te volgen, je moet in de PLF en de registratie van de test zo'n 1000x je verblijfplaats invullen. Ik zou op basis van buikgevoel zeggen dat de pakkans in Londen iets hoger is dan in België.
 
De regels zijn zojuist nog eens verscherpt. Vanaf dinsdag dien je voor vertrek ook al een PCR of sneltest te laten uitvoeren. De "dag 2 test" in het VK zelf blijft ook nog altijd vereist:
Amai, crazy.
Ik zou morgen vertrekken, dus op zich geen probleem ware het niet dat ik ben wakker geworden met een verstopte neus en een zere keel. :S
Uitstel is helaas geen optie, geen idee wat ik nu moet doen.
 
Pf, ik heb nog altijd niet geboekt voor mijne kameraad zijne trouw.
Ik heb er toch echt weinig vertrouwen in dat het hier allemaal bij gaat blijven. Mochten de maatregelen hetzelfde blijven kan het zijn dat ik alsnog met de auto rijd.
Hij heeft het weekend nog ne mail gestuurd dat de trouw wel degelijk doorgaat, maar als het van mij afhing zegde ik liever af. Maar wil dan ook weer niet al een maand op voorhand afzeggen want wie weet loopt het wel goed...
 
Wij zitten al anderhalf jaar met 650€ tegoed bij de Eurostar met de bedoeling op citytrip naar Londen te gaan. Maar die zever blijft maar duren.

Toch maar eens kijken waar die nog allemaal naar toe rijdt.
 
Voorlopig is Eurostar beperkt tot Brussel-Londen, Amsterdam-Londen en Parijs-Londen dus je zit daar vast aan het VK gegeven. Er komt een fusie aan met Thalys waardoor vouchers richting andere EU-bestemmingen kunnen, maar dat is pas over enkele jaren rond.
 
Terug
Bovenaan