Citytrip Londen

alles op internet zegt neen.. maar misschien heeft er iemand werkelijke ervaring of je met je belgische e-id nog in UK word binnengelaten?

('tis niet voor mij maar voor een collega met wie ik random een praatje sloeg en nu in een kleine histery heb doen belanden om dat ze volgens mij dinsdag niet vertrekken kan..)



Vind de benodigde reisdocumenten voor een land of regio.

Toon alle andere landen en regio's

Benodigde reisdocumenten​


Verenigd Koninkrijk
  • Paspoort geldig bij inreis en tijdens verblijf
 
Ze kan inderdaad dinsdag niet vertrekken als ze geen paspoort heeft maar zoals @Racing_Genk zegt kan dat wel via spoedprocedure.

 
Ze kan inderdaad dinsdag niet vertrekken als ze geen paspoort heeft maar zoals @Racing_Genk zegt kan dat wel via spoedprocedure.


Ze moet dan wel rekening houden met een veel hogere kostprijs (200-250 euro) dan de normale procedure natuurlijk.
 
thx. ze heeft met het gemeentehuis gebeld, en idd morgenvroeg op gemeentehuis en nen halven dag later gaan halen in brussel..
320PP extra.. maar ze had het er voor over dus da's aan haar.

Ze was alleszins wreed kwaad op haar reisbureau waar ze eurostar enzo geboekt had, die hadden niks gezegd..
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
zoals TS zegt: alles op internet zegt "Id is niet genoeg", "Paspoort is nodig"
sorry hoor, maar als je dan door het leven gaat: "dit hadden ze moeten zeggen...", dan ga je nog veel problemen hebben in het leven.
Waarom ga je dan bij een reisbureau? Want ik zie letterlijk geen andere bestaansreden voor een reisbureau dan dat zij alles voor je regelen en je informeren. Er zijn nu eenmaal mensen die gewoon niet op de hoogte zijn.
 
Laatst bewerkt:
Waarom ga je dan bij een reisbureau? Want ik zie letterlijk geen andere bestaansreden voor een reisbureau dat zij alles voor je regelen en je informeren. Er zijn nu eenmaal mensen die gewoon niet op te hoogte zijn.

Het is voor mij persoonlijk ook de logica zelve dat je dat weet (of zelf opzoekt), maar ik sluit mij toch hierbij aan. Van een reisbureau zou je dit inderdaad toch verwachten.
 
Waarom ga je dan bij een reisbureau? Want ik zie letterlijk geen andere bestaansreden voor een reisbureau dat zij alles voor je regelen en je informeren. Er zijn nu eenmaal mensen die gewoon niet op te hoogte zijn.
Je zou dat denken, maar als ik aan Travelplus Business uitleg vraag over pakweg corona-maatregelen in een specifieke regio waar ik naartoe moet of zo, krijg ik als antwoord ook steevast gewoon een link naar de fod buza. :unsure:
 
ik vond dat ook onbegrijpelijk dat ze dat niet besefte.. brexit is nochtans lang en breed in het nieuws geweest inmiddels.
Maar kijk ze vond het onduidelijk op het internet.. dan zou ik het ook is expliciet vragen aan het reisbureau als je er dan toch een gebruikt.

Ze zal het dan ook wel weten zeker dat ze het aan haar eigen te danken heeft..

Ik denk ook dat ze nu officieel den eerste keer buiten europa gaat reizen, niet iedereen is groeite hetzelfde en heeft dezelfde ervaringen natuurlijk.
Ik denk niet dat ze zich er ooit nog aan zal mispakken
 
zoals TS zegt: alles op internet zegt "Id is niet genoeg", "Paspoort is nodig"
sorry hoor, maar als je dan door het leven gaat: "dit hadden ze moeten zeggen...", dan ga je nog veel problemen hebben in het leven.
Ja, volledig akkoord als je de reis zelf plant. Maar als je boekt via een bureau is dit basis-info om te geven als reisbureau.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dat kan goed zijn maar als reisbureau hoort zoiets melden toch ook zeker tot je takenpakket
Ryanair is op dat vlak nog crapuleuzer. Daar kon je reizen online boeken met enkel je ID-kaart-gegevens (zo’n optie om te kiezen of je paspoortgegevens opgaf of ID-kaart waardoor mensen misleid waren) op te geven, om dan op de luchthaven geweigerd te worden omdat je een paspoort nodig hebt. Deden dat in het verleden oa bij Marokko.
Een manier voor hen om de overboekte vluchten te ontlasten.
 
Ja, volledig akkoord als je de reis zelf plant. Maar als je boekt via een bureau is dit basis-info om te geven als reisbureau.
Als jij er niet achter vraagt zal het reisbureau er wel vanuit gaan dat je het weet zeker

Ze gaan toch ook niet nog eens moeten uitleggen dat je zonnecreme mee moet naar Egypte of iets tegen de muggen als je naar de tropen gaat.

Trouwens, als het reisbureau haar reis effectief heeft geboekt, zouden die toch het paspoort vragen en ergens moeten ingeven ?
 
Zo gek vind ik dat niet. Ik heb in mijn leven nog nooit een paspoort nodig gehad en zou er mogelijk ook niet bij stilstaan dat je dat voor het VK plots nodig hebt sinds de Brexit.

Da's voor mij exact hetzelfde als bv. iemand van de Kempen, die niet vaak naar steden gaat, die zonder nadenken met een oude auto de LEZ van Antwerpen zou binnenrijden. Ja, da's in het nieuws geweest, maar als je daar nog nooit mee te maken hebt gehad, is het imo menselijk dat je daar gewoon niet aan denkt.
 
De geïnformeerde reiziger zou dat weten of zoekt dat zelf op, maar anderzijds is het voor die zaken uit te besteden toch dat je naar een reisbureau gaat?
 
De geïnformeerde reiziger zou dat weten of zoekt dat zelf op, maar anderzijds is het voor die zaken uit te besteden toch dat je naar een reisbureau gaat?
Al de rest kunt ge ter plaatse doorgaans ook nog wel halen maar om een land in te komen zijn er een paar dingen fundamenteel: uw paspoort, een eventueel visum en vaccinaties. In de VS een Esta. Etc. Lijkt me als reisbureau inderdaad maar normaal van die basisdingen even te melden. Bij mij werd dat in het verleden toch gemeld alleszins.
 
Misschien ook wel rekening mee houden dat het maandag Vlaamse feestdag is. De meeste gemeentelijke diensten zullen waarschijnlijk gesloten zijn...
 
Terug
Bovenaan