Citytrip Londen

Italian:
Indian:
Een eerste selectie waar ik zo aan denk. Keuze te over in London :biglaugh: vegi aanbod heb ik echter geen idee van, daar heb ik nooit op gelet.
Ligt dat aan mij of is horeca een stukje duurder in London?
Oke het is een grote stad, maar ik zou verwachten dat ze dan competitief moeten zijn naar elkaar toe. Ik vind het overal toch wat prijzig om te gaan eten (niet dat mij dat zal weerhouden :p )
 
Ligt dat aan mij of is horeca een stukje duurder in London?
Oke het is een grote stad, maar ik zou verwachten dat ze dan competitief moeten zijn naar elkaar toe. Ik vind het overal toch wat prijzig om te gaan eten (niet dat mij dat zal weerhouden :p )
Het zal sowieso duurder zijn dan België ja: eigen aan grootstad, verhouding GBP/EUR en vergeet ook de typische service charge bovenop de geafficheerde prijzen niet.
Los daarvan, voordeel aan een grootstad is dat je een groot aanbod hebt in alle prijsklasses. Ik merk dat ik zelf een iets duurdere smaak heb als het over horeca gaat dus er zijn zeker goedkopere alternatieven 😉
 
Opnieuw onze citytrip aan het plannen in de kerstperiode. Ik moet zeggen: amai alles is extreem veel duurder geworden? Zelfde hotel (Elmwood hotel), zelfde periode, van 444 euro vorig jaar (die we hebben moeten annuleren) naar 666 euro dit jaar. Trouwens 1 van de goedkoopste die ik vind.

Dat zullen veel mensen (inclusief mezelf) toch al voelen in de portemonnee als ze eens een tripje willen maken!
 
Wij zijn in juni van vrijdag tem maandag naar Londen gegaan met de auto met de trein. Was tijdens jubilee weekend.
Dan geparkeerd aan tower bridge: https://www.q-park.co.uk/en-gb/cities/london/tower-bridge/
Viel enorm goed mee qua prijs nadat we op voorhand gereserveerd hadden. Ik denk een 68 pond. (Tip: gewoon ticketje nemen bij het binnenrijden en voucher gebruiken bij het betalen aan automaat bij vertrek)
En dat lig buiten de strenge congestion zone
Bedankt voor de tip!
Prima locatie en prijzen zien er ok uit.
Maar Google Maps geeft wel aan dat dit in de strenge zone ligt, of is dit nog iets anders?
 
Bedankt voor de tip!
Prima locatie en prijzen zien er ok uit.
Maar Google Maps geeft wel aan dat dit in de strenge zone ligt, of is dit nog iets anders?
DIt is nog net buiten de congestion zone normaal gezien. Zo staat het ook nog steeds op hun website. Misschien is er wel nog een "gewone" LEZ.
 
Shakespeare's Globe, British Museum(vaste collectie gratis), London Tower, Chinatown en eventueel nog een comedy show(leicester square comedy club) of IMAX/arthouse vertoning meepikken. Altijd wel tijd en geld te weinig.
 
Wij gaan komend weekend (zondag tem dinsdag) naar Londen. We rijden met de auto naar Calais en daar dan de ferry op naar Dover.
Nu is de vraag, rijden we door naar Londen en parkeren we daar. Zo ja, waar? Of nemen we in Dover de trein naar Londen? Zo ja, waar parkeer ik de wagen in Dover?
 
London, justpark app installeren en dan coleraine road se3 opzoeken, die int begin vant straat nemen. Kost 22£ alsk ze nu opzoek van zondag tot dinsdag. Makkelijk om naar toe te rijden en met trein bent ge op 20min aan london bridge waar ge de metro neemt. Is ook buiten de milieu zone
 
London, justpark app installeren en dan coleraine road se3 opzoeken, die int begin vant straat nemen. Kost 22£ alsk ze nu opzoek van zondag tot dinsdag. Makkelijk om naar toe te rijden en met trein bent ge op 20min aan london bridge waar ge de metro neemt. Is ook buiten de milieu zone
Heb nu zelf eens gekeken op justpark en ik kan zelfs een parkeerplaats nemen aan Abbey Wood Station (34 pond). De tube die daar vertrekt rijdt rechtstreeks naar de halte waar onze airbnb vlak aan ligt dus misschien wel ideaal.
Ik zal jouw voorstel ook eens bekijken. Merci!
 
Waarom ferry en niet eurotunnel? Prijs verschil te groot?

Ik nam altijd eurotunnel als ik nog in Londen woonde om terug te keren naar Belgie. Zoveel sneller en nooit geen issues met slecht weer.
Wij gaan komend weekend (zondag tem dinsdag) naar Londen. We rijden met de auto naar Calais en daar dan de ferry op naar Dover.
Nu is de vraag, rijden we door naar Londen en parkeren we daar. Zo ja, waar? Of nemen we in Dover de trein naar Londen? Zo ja, waar parkeer ik de wagen in Dover?
 
Waarom ferry en niet eurotunnel? Prijs verschil te groot?

Ik nam altijd eurotunnel als ik nog in Londen woonde om terug te keren naar Belgie. Zoveel sneller en nooit geen issues met slecht weer.
Normaal pakken we ook altijd de Eurotunnel naar Engeland, maar het prijsverschil was groot en de honden gaan niet mee dus ook daar geen probleem.
 
1
Normaal pakken we ook altijd de Eurotunnel naar Engeland, maar het prijsverschil was groot en de honden gaan niet mee dus ook daar geen probleem.
1x ferry gedaan en door het slechte weer was docking alleen al klein uurtje. Daarna nooit meer naar gekeken. Nuja ik betaalde ook maar tussen de 35 en 55 gbp, one way.
 
1

1x ferry gedaan en door het slechte weer was docking alleen al klein uurtje. Daarna nooit meer naar gekeken. Nuja ik betaalde ook maar tussen de 35 en 55 gbp, one way.
Ferry (met Irish Ferries) was dit keer 200 euro, Eurotunnel 340 en Eurostar iets van een 800.
 
London, justpark app installeren en dan coleraine road se3 opzoeken, die int begin vant straat nemen. Kost 22£ alsk ze nu opzoek van zondag tot dinsdag. Makkelijk om naar toe te rijden en met trein bent ge op 20min aan london bridge waar ge de metro neemt. Is ook buiten de milieu zone

Heb nu zelf eens gekeken op justpark en ik kan zelfs een parkeerplaats nemen aan Abbey Wood Station (34 pond). De tube die daar vertrekt rijdt rechtstreeks naar de halte waar onze airbnb vlak aan ligt dus misschien wel ideaal.
Ik zal jouw voorstel ook eens bekijken. Merci!
Dor gigantische vertragingen aan de check-in en border control de boot gemist (we waren ruim op tijd) en dus halsoverkop andere parking moeten zoeken (ik ging met de zoon direct naar de voetbal).
Uiteindelijk geparkeerd aan Wimbledon Park, zeer veilige buurt, 4 minuutjes wandelen tot de metro (District Line), perfect dus.
 
Dor gigantische vertragingen aan de check-in en border control de boot gemist (we waren ruim op tijd) en dus halsoverkop andere parking moeten zoeken (ik ging met de zoon direct naar de voetbal).
Uiteindelijk geparkeerd aan Wimbledon Park, zeer veilige buurt, 4 minuutjes wandelen tot de metro (District Line), perfect dus.

Niet te geloven hoe die check-in en border control nog altijd voor zo'n problemen kan zorgen, dat was 10 of 20 jaar geleden al regelmatig een drama (en zeer inefficiënt, zelfs wanneer de wachttijden meevielen) en nu precies nog altijd geen "smooth sailing"... :crazy:
 
Niet te geloven hoe die check-in en border control nog altijd voor zo'n problemen kan zorgen, dat was 10 of 20 jaar geleden al regelmatig een drama (en zeer inefficiënt, zelfs wanneer de wachttijden meevielen) en nu precies nog altijd geen "smooth sailing"... :crazy:
Aan de Channel Tunnel is dat over het algemeen toch veel vlotter. Is dat dan omdat daar maar 1 operator is ten opzichte van de 3 ferry operators in Calais/Dover, geen idee, maar het valt wel op. Ook in het terugkomen toch best druk aan de paspoortcontrole.

Nu, in Dover ga je eerst door de paspoortcontrole en pas daarna aanschuiven aan de juiste check-in.
In Calais moet je eerst langs de check-in bij de juiste operator (in totaal over alle operators ongeveer 20 rijen) om dan terug naar 2 baanvakken gestuurd te worden richting de paspoortcontrole, wat niet echt efficiënt te noemen is. De wachttijden in Dover vielen dan inderdaad wel mee, maar zoals je zelf zegt, nog altijd geen "smooth sailing". Omdat we goed op tijd waren wel nog de boot vroeger kunnen pakken dan.

Voor de rest, verkeer richting Londen en daarna terug naar Dover was zeer vlot, ook om van de M25 naar Wimbledon Park te geraken was dat eigenlijk heel vlot.

De trip zelf was heel leuk, Londen is mij echt heel goed bevallen, al is 3 dagen misschien wel genoeg, want dan mis ik toch de rust hier in de Kempen. We hadden een airbnb gehuurd in James Street, vlak bij Bond Street, ideale ligging, heel bruisend en vlakbij 2 metrostations (Bond Street en Oxford Circus).
 
Terug
Bovenaan