Citytrip Londen

Om die reden namen wij altijd de ferry in Duinkerke. Daar zit enkel DFDS, nog nooit echt moeten aanschuiven al spreek ik ondertussen wel van 5 jaar geleden...
 
Vraagske voor de Underground -> ik lees hier dat cashless met creditkaart het gemakkelijkste is, maar kan je dat ook doen werken als je met vrouw en 2 kinderen gaat en slechts 2 credit cards hebt? kan je eenzelfde kaart meedere keren scannen aan zelfde poortje?

of dus toch maar Oyster-kaart in ons geval?
 
@Spooky Ieder moet een eigen kaart hebben (bank of Oyster). Het systeem gaat per kaart namelijk een maximum instellen dat eraf gaat, maar dat werkt enkel als die weet dat 1 kaart = 1 persoon.

Two people can't use the same contactless or Oyster card for a journey.
 
Vraagske voor de Underground -> ik lees hier dat cashless met creditkaart het gemakkelijkste is, maar kan je dat ook doen werken als je met vrouw en 2 kinderen gaat en slechts 2 credit cards hebt? kan je eenzelfde kaart meedere keren scannen aan zelfde poortje?

of dus toch maar Oyster-kaart in ons geval?
2 weken geleden in Londen geweest met onze 2 kinderen (7 en 4). Eerste keer ticketje gekocht en betaald voor de kinderen, tweede keer stond er iemand bij dat bredere poortje en zei dat we langs daar moesten met de kinderen. Dus daar dan met de kredietkaart betaald (mijn vrouw en ik allebei 1 kind mee) en dat was OK. Dus vanaf dan telkens dat brede poortje en elks een kind mee erdoor.
 
2 weken geleden in Londen geweest met onze 2 kinderen (7 en 4). Eerste keer ticketje gekocht en betaald voor de kinderen, tweede keer stond er iemand bij dat bredere poortje en zei dat we langs daar moesten met de kinderen. Dus daar dan met de kredietkaart betaald (mijn vrouw en ik allebei 1 kind mee) en dat was OK. Dus vanaf dan telkens dat brede poortje en elks een kind mee erdoor.
Ok thanks, zal vermoedelijk oyster kaart voor kinderen nemen en dan credit kaart voor ons
 
Iemand tips voor een airbnb of hotel in Londen? We gaan met de Eurostar in mei, programma ben ik nog wat aan het uitstippelen.
Liefst niet te duur, zal toch quasi enkel om te overnachten zijn, voor de rest zoveel mogelijk tijd in de stad spenderen :) Ontbijt ofzo hoeft dus ook niet persé
 
Zoon is dit jaar in februari geweest en zij hebben voor 4 nachten K+O 365 EUR betaald, kijk eens naar HUB hotels by Premier Inn.
Zij zaten in de Hub Premier Inn St James park en waren supercontent. Ondertussen prijzen wel gestegen.

Zelf zijn we dit jaar in het London Bridge hotel geweest, Conrad London St James en Café Royal maar deze zijn niet echt budget vriendelijk 🥹
 
Wij gaan tussen kerst en nieuwjaar voor 4 dagen met de eurostar. Ik had een hotel gevonden in het centrum voor 600 euro via booking. The Belgrave Hotel noemt het. Is ook met ontbijt inbegrepen.

Het is voor mij al geleden sinds mn 6de middelbaar dat ik naar Londen geweest ben. Dus weet er niet heel veel meer van. De belangrijkste dingen gaan we zowiezo bezoeken en gaan het nu allemaal wa beginnen plannen.

Zijn er nog speciallekes da jullie aanraden? En speciallekes da extra leuk zijn tijdens de kerstperiode.

Nu me de brexit, is da gewoon online ne visum aanvragen en onze reispas meenemen?
 
Kerstsfeer/drukte opsnuiven op de grote pleinen en bekende straten die schoon verlicht zijn eh.

Er is een site waar alles op staat wat er te doen en zien is. Winter wonderland deed ik ook wel is graag vroeger al was dat 4j terug al fameus druk.

Zelf ga ik eind januari nog eens twee dagen naar daar. Gewoon een kort - ff er tussenuit - weekendje om wat rond te slenteren en goed te eten 😏
 
Nu me de brexit, is da gewoon online ne visum aanvragen en onze reispas meenemen?
Voorlopig is er nog geen visumverplichting, de reispas is idd verplicht. Vanaf 2025 zou je de ETA moeten aanvragen (en betalen).

Vanaf 26 december zijn er normaal grote kortingen, met de komst van Black Friday zijn de kortingen wat magerder dan vroeger maar hier en daar is er wel een slag te slaan. De kerstversieringen van Selfridges en Harrod's zijn altijd leuk om te zien.
 
Voorlopig is er nog geen visumverplichting, de reispas is idd verplicht. Vanaf 2025 zou je de ETA moeten aanvragen (en betalen).

Vanaf 26 december zijn er normaal grote kortingen, met de komst van Black Friday zijn de kortingen wat magerder dan vroeger maar hier en daar is er wel een slag te slaan. De kerstversieringen van Selfridges en Harrod's zijn altijd leuk om te zien.
Ik ga wss 12 december naar Londen. Enkel mijn paspoort, via de gemeente aangevraagd, is voldoende hé?
 
Ik ga wss 12 december naar Londen. Enkel mijn paspoort, via de gemeente aangevraagd, is voldoende hé?
Tot eind 2024 zal het paspoort het enige zijn dat nodig is om naar Londen te reizen. Voordeel is ook dat je meteen die e-gates kunt gebruiken, dat bespaart toch al wat tijd in Brussel. Terug uit Londen is het helaas een tragere rij aan de bemande controle (staan enkele gates maar veel te weinig).
 
Kerstsfeer/drukte opsnuiven op de grote pleinen en bekende straten die schoon verlicht zijn eh.

Er is een site waar alles op staat wat er te doen en zien is. Winter wonderland deed ik ook wel is graag vroeger al was dat 4j terug al fameus druk.

Zelf ga ik eind januari nog eens twee dagen naar daar. Gewoon een kort - ff er tussenuit - weekendje om wat rond te slenteren en goed te eten 😏
VInd wel verschillende sites met vanalle info, maar tis veel 😁 welke site bedoel jij? Khoop da we gaan toekomen me ons 4 dagen 😅
 
Thanks!

Iemand hier da die warner bros studio tour al gedaan heeft? Ziet er leuk uit, maar is wel ff op de bus zitten en je bent int totaal wel een dagje kwijt denk ik dan.
 
Thanks!

Iemand hier da die warner bros studio tour al gedaan heeft? Ziet er leuk uit, maar is wel ff op de bus zitten en je bent int totaal wel een dagje kwijt denk ik dan.
Zou ik niet doen voor die 4 dagen. Tenzij je zwaar fan bent... Keuzes ga je toch moeten maken.
 
Iemand tips voor een airbnb of hotel in Londen? We gaan met de Eurostar in mei, programma ben ik nog wat aan het uitstippelen.
Liefst niet te duur, zal toch quasi enkel om te overnachten zijn, voor de rest zoveel mogelijk tijd in de stad spenderen :) Ontbijt ofzo hoeft dus ook niet persé
in juni 2022 verbleven in Travelodge Southwark. Absoluut geen hoogstaande kwaliteit, maar meer dan voldoende om met enkele vrienden te overnachten. Was ook goedkoper dan de Airbnb's die ik vond
 
Terug
Bovenaan