Cannabis...

Idd TRUMP legaliseren is zeker niet goed, ben blij dat ik van alles af ben en gestopt met roken.
Ik ben ook blij dat het niet zoals in Nederland is, want dat maakt het stoppen met roken ook veel moeilijker plus sneller hervallen.
Mja je mag zeggen wat je wilt....nu heb ik geen problemen . Ik zoek die ket ook niet meer op.
Maar moest vanaf morgen dit legaal zijn en op elke hoek van de straat verkocht worden ik de winkel... ik ben meteen weer verslaafd.
 
Mja je mag zeggen wat je wilt....nu heb ik geen problemen . Ik zoek die ket ook niet meer op.
Maar moest vanaf morgen dit legaal zijn en op elke hoek van de straat verkocht worden ik de winkel... ik ben meteen weer verslaafd.
Zou ervan af hangen. De cannabis van nu is volgens mij toch niet dezelfde van die dat wij smoorden 20 jaar geleden. Lijkt me nu toch een pak verslavender geworden dan toen.
 
Mja je mag zeggen wat je wilt....nu heb ik geen problemen . Ik zoek die ket ook niet meer op.
Maar moest vanaf morgen dit legaal zijn en op elke hoek van de straat verkocht worden ik de winkel... ik ben meteen weer verslaafd.
Ik ben op mijn eigen een 20 tal jaar afgekicked van crack, speed, xtc, cocaine, vloeibare, champi's en cannabis zonder te hervallen.
Eigenlijk alles dat toen voorhande was behalve heroïne. Ik denk dat ik toen wel letterlijk de hel gezien heb, maar nu kan ik dat plaatsen en het heeft mij gemaakt tot wie ik ben. Dat heeft me wel het leven en de kleine dingen leren appreciëren. Appreciatie dat ik vroeger niet had en daar ben ik heel dankbaar voor. Wil je mijn tip? Stop als ge er klaar voor bent en er vrede mee hebt. Niet eerder en voor niks/niemand anders dan jezelf.
Dan zal het lukken.
 
Hopelijk krijgen jullie nooit een drugspsychose dat is het ziekste je kan voorhebben van die je nest.
Dan zul je een luik opentrekken dat je liever nooit gezien had.
 
Zou ervan af hangen. De cannabis van nu is volgens mij toch niet dezelfde van die dat wij smoorden 20 jaar geleden. Lijkt me nu toch een pak verslavender geworden dan toen.
Is dat zo? Is cannabis niet eerder verslavend qua handeling ipv fysiek?

Veel alcoholverslaving gezien en dat is enorm destructief. Dat alcohol legaal is echt bizar. Je kan er makkelijk op overdosissen, werkt hallucinerend en met zware afkickverscjijnselen.
 
De weed van 20 jaar geleden was heel verslavend en straf, valt ook te zien hoeveel je rookt, is dit dagelijks en meer dan 2 niet goed dan.
In de jaren 70 was de weed nog niet zo straf, in de jaren 90 was dit een ander verhaal, heel straffe weed en hash, hetzelfde als nu hoor, geloof mij maar.
Het probleem ik had van te stoppen met weed, heel hevig worden en niet kunnen slapen en continu aan denken, das echt een ellende om vanaf te raken en stemmingswisselingen, agressie, agitatie, slapeloosheid, donkere gedachten.
 
Laatst bewerkt:
Het is van vorige donderdag geleden dat ik nog geblowed heb, de eerste dagen ging het nog wel aangezien ik elke avond een feestje had.
Afgelopen nacht heb ik slecht geslapen, zeer veel en levendige dromen gehad, ik heb mezelf ergens tussen droom en realiteit moeten ‘wakker’ schudden omdat het té werd, te levendig, te eng…

Ik merk nu ook op dat ik, ondanks voldoende uren slaap, toch heel vermoeid ben.

Heb nog wel wiet liggen voor 1 jonko maar kies er toch bewust voor hier niet naar te grijpen. Ik wil tonen dat ik het karakter heb om te stoppen, ondanks dat er nog iets aanwezig is.
 
Je moet altijd oppassen als je met weed stopt dat je niet verslaaft geraakt aan iets anders bv: alcohol, best is van gewoon veel sigaretten te roken.(tenzij je nog niet verslaaft zijt aan sigaretten uiteraard)
Als je afkicked van een verslaving ga je altijd proberen over te gaan naar een ander en best 1 dat je al hebt dan.
Uw lichaam en geest probeert die weedverslaving dan te compenseren door een andere verslaving, das met alle verslavingen zo.
Veel succes en sterkte je zal het nodig hebben.
 
Waarom unsure smiley, heb heel veel ervaring met drugsverslavingen en sigaretten verslaving.Ik ben van alles op men eentje gestopt zonder hulp.Ik rookte wel alle dagen de 1 joint na de ander.
 
Waarom unsure smiley, heb heel veel ervaring met drugsverslavingen en sigaretten verslaving.Ik ben van alles op men eentje gestopt zonder hulp.Ik rookte wel alle dagen de 1 joint na de ander.

Dat blijkt inderdaad zo, afgaande van uw prior posts in dit topic.
 
Waarom unsure smiley, heb heel veel ervaring met drugsverslavingen en sigaretten verslaving.Ik ben van alles op men eentje gestopt zonder hulp.Ik rookte wel alle dagen de 1 joint na de ander.
Ik ben van mening dat een slechte gewoonte vervangen met een andere slechte gewoonte gewoon een verschuiving van het probleem veroorzaakt. Grijpen naar een gezonde gewoonte kan ook voor de nodige afleiding zorgen, vandaar de unsure reactie
 
Als je die verslaving al hebt, gebeurt dit eigenlijk vanzelf. Ik ben van alles af, echt fier op men eigen en dat mag ook wel. De meeste raken er nooit vanaf, veel succes aan degene die hier ook mee worstelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik blow niet nooit gedaan drink niet maar heb een zware verslaving aan slaappillen ( zowat moeilijkste om af te geraken )
 
Met slaappillen geen enkele ervaring, wil u toch veel sterkte wensen en waar een wil is een weg is.
 
Met slaappillen geen enkele ervaring, wil u toch veel sterkte wensen en waar een wil is een weg is.
Heeft geen enkele invloed op mijn dagelijks leven, ik kan gewoon niet zonder slapen. S'morgens ben ik het eerste uur zo wat suf.
 
Heeft geen enkele invloed op mijn dagelijks leven, ik kan gewoon niet zonder slapen. S'morgens ben ik het eerste uur zo wat suf.
Wat neem je dan? Alpra/diazepam of zolpidem of iets dergelijks? Kan wel eens de moeite zijn om eens ter sprake te brengen bij de huisarts. Er zijn wel alternatieven voor benzo’s die minder verslavend zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
Big pharma rules the world.
Ik dacht dat de publieke opnie al reeds wat openminder was dan wat ik hier lees. (In tegenstelling tot rest vd wereld)
Mijn mening : er zijn genoeg wetten als je iets mispeutert die u kunnen sancioneren. Het illegaal maken van bepaalde substanties veranderd hier niets aan.

Verwijzen naar andere zaken is irrelevant maar toch. Canabis is enkel maar illegaal omdat er geen taksen afgerekend kunnen worden.
Door de geschiedenis is er altijd "gebruik" geweest.
Zaken die ik ook niet normaal vind moeten daarvoor ook niet gecriminilariseerd worden.
Pharma / gokken / alcohol heeft ook een imense impact op onze maatschappij en zijn toch ook legaal.

Eindelijk is er hier geen discussie maar een echokamer van gelijkgestemden.
 
Terug
Bovenaan