Cannabis...

Ik vermoed dat Gua het heeft over CBD wiet.
Dat ziet er hetzelfde uit en ook qua smaak hetzelfde. Je hebt alleen niet dezelfde high (aangezien er zeer weinig THC inzit).
 
Zijn het dan Cbd druppeltjes die hij moet gebruiken en hoeveel %? En hoe in te nemen etc...
@Guazala kan je dat even toelichten zodat hij (of iemand anders) er wat aan heeft.
Als het idee is om nog steeds de handeling van het roken, het grinden, het rollen te hebben + nicotine en CBD, lijkt mij de versie om te roken wel het beste plan.
Het leek mij vrij nutteloos om dat erbij te vermelden, gezien de hele uitleg. Want met druppeltjes onder uw tong te doen, heb je dat logischerwijze allemaal niet.
 
Als het idee is om nog steeds de handeling van het roken, het grinden, het rollen te hebben + nicotine en CBD, lijkt mij de versie om te roken wel het beste plan.
Het leek mij vrij nutteloos om dat erbij te vermelden, gezien de hele uitleg. Want met druppeltjes onder uw tong te doen, heb je dat logischerwijze allemaal niet.

Dacht dat er een andere methode bestond naast het roken ervan gezien cbd in verschillende varianten bestaat maar goed, je eerste post was in dit geval wel duidelijk genoeg dan.🧐
 
Ge kunt mss beginnen met uw rijbewijs vrijwillig in te leveren want iemand die dagelijks wiet smoort is niet iemand die nog achter het stuur moet kruipen imo.

Dat zal al een goeie motivatie zijn, terug uw rijbewijs in handen hebben eens ge ervan af zijt
dat iets dat je zelf ook zou doen?
ook als je dat altijd op het einde van je dag doet?

mij zou het niet 'motiveren'
bv. ik rook niet maar eet space cake altijd op het einde van de dag om te bekomen. geen impact op de society waarin we leven buiten de bovenburen die mss wat vreemds ruiken.
 
Ik vind je verhaal heel herkenbaar maar dan als partner zijnde. Mijn vriend had een serieuze cannabis verslaving, hij rookte dagelijks en toch meer dan twee per dag.
We hebben er veel ruzie over gehad maar hij zag nooit de zin in van stoppen want ' ik heb al jaren vast werk en alles loopt daar goed'
'financieel zijn er geen problemen'
'ik doe er niemand kwaad mee en het is mijn ontspanning'.
Tot we samen een kindje kregen... Hij ging mee wandelen met de platte baby en mij en opeens steekt hij een joint op om gezellig in het bos wat te roken tijdens de wandeling. Dat was voor mij de druppel om te zeggen dat hij moest kiezen tussen ons en zijn dagelijkse joint want ik weiger om mijn kind te laten opgroeien in een omgeving waarin het oké is om dagelijks te smoren.
Hij is toen gestopt maar heeft het moeilijk gehad en heeft tijdelijk het contact met zijn vaste blow vrienden serieus geminderd om niet in de verleiding te komen. Hij heeft het er ook met de huisdokter over gehad en ik dacht ook naar het caw geweest.
Mijn vriend rookt trouwens nog gewoon roltabak en dat heeft ook wel geholpen want die handeling heeft hij dus niet moeten opgeven :)

Ik vind het ferm dat je er mee bezig bent en ik wens je alle succes en moed om te minderen/stoppen.

Mijn partner wil ook absoluut dat ik stop maar ze is meer bezorgd om mijn gezondheid. Ik smoor quasi nooit in het openbaar omdat er toch nog een bepaald stigma over hangt en ik niet wil geassocieerd worden met drugs. Bovendien vind ik het dan weer niet relax om iets actief te doen en ondertussen te blowen.

Herkenbaar. Alleen ben ik er wel veel sneller mee gestopt.

Ik ben beginnen blowen rond mijn 15 jaar en was al heel snel hooked. Ik smoorde tegen mijn 17de ofzo ook de ganse dag door, zelfs tijdens school onder de middag, in het weekend vaak van 's morgens vroeg. Op die leeftijd was in de week dagelijks een joint of 4-5 geen uitzondering.

Probleem was ook dat ik daardoor uiteraard zo leeg als een zak zand werd, mijn favoriete bezigheid was dan ook vooral smoren en gamen. Niet dat ik niet buiten kwam, ik had veel vrienden en ging vaak uit, maar quasi al mijn vrienden blowden ook veel te veel, in het weekend namen we ook vaak zwaarder spul. Maar soms wanneer ik thuis al aan het smoren was en plots de bel ging omdat mijn maten aan de deur stonden, deed ik gewoon niet open omdat ik echt geen zin had in contact met anderen. Ook als mijn ma ofzo vroeg om naar de winkel te gaan achter iets en ik had gesmoord, het koud zweet brak mij al uit. Ge hebt mensen die de ganse dag smoren en functioneren alsof het niets is, dat was bij mij niet het geval.

Rond mijn 20 - 21 jaar waren mijn toenmalige vriendin en ik over een lange, verre reis aan het spreken. Ik sloeg toen compleet in paniek bij de gedachte dat ik bv een maand lang niet zou kunnen smoren. Toen is bij mij de klik gekomen dat ik echt moest stoppen, heb dat dan ook vrij snel cold turkey gedaan. Ik bleef wel roken, waardoor het mss iets makkelijker was. Ik ben nu 20 jaar verder en heb sindsdien geen joint meer aangeraakt, ondanks dat bepaalde vrienden dat ook nu nog wel nog af en toe doen. Zeker in het begin zat iedereen altijd overal nog te smoren en ik zowat als enige niet. Veel contacten met vrienden zijn dan wel verwaterd, ik ben ook op mijn 23ste verhuisd naar een andere regio waardoor ik sowieso minder in die kringen bleef hangen. Denk dat dat ook heeft geholpen om er definitief vanaf te geraken.

Moet zeggen, ik heb nu wel beseft dat ik de laatste jaren teveel heb gedronken. Niet dat ik tegen de middag al nood had aan alcohol ofzo, maar ik dronk wel quasi alle dagen. Soms gewoon 's avonds 1 zwaar bier of 2 glazen wijn, soms wel meerdere op een doordeweekse avond. Ik vond het problematisch worden en drink nu sinds enkele weken in de week quasi niks meer, enkel in het weekend drink ik nog wel.

Van zodra je zelf beseft dat het problematisch wordt heb je de eerste stap al gezet, ik zou niet panikeren dat het niet meteen lukt, bij mij is dat met zowel smoren als roken wel meteen gelukt, maar de meeste mensen doen het in fasen en meerdere pogingen, is absoluut normaal.

Ik heb ook enkele verre reizen gedaan in mijn leven en zelfs ter plaatse Cannabis aangeboden gekregen, weliswaar nooit op ingegaan omdat het steeds in landen was waar drugsgebruik gelijkstond aan een levenslange celstraf of de doodstraf.
Wel heb ik het toen nooit als een echt gemis ervaren, toch heb ik deze momenten nooit aangegrepen om te stoppen.
 
dat iets dat je zelf ook zou doen?
ook als je dat altijd op het einde van je dag doet?

mij zou het niet 'motiveren'
bv. ik rook niet maar eet space cake altijd op het einde van de dag om te bekomen. geen impact op de society waarin we leven buiten de bovenburen die mss wat vreemds ruiken.
Ik rijd nooit na cannabisgebruik. Ik heb één keer eens een kilometer gereden naar de winkel na te hebben gerookt en dat doe ik nooit meer. Ge merkt meteen dat ge véél slomer zijt. Dat is totaal niet verantwoord.
 
Ik rijd nooit na cannabisgebruik. Ik heb één keer eens een kilometer gereden naar de winkel na te hebben gerookt en dat doe ik nooit meer. Ge merkt meteen dat ge véél slomer zijt. Dat is totaal niet verantwoord.
Er is een wezenlijk verschil tussen blowen en de dag nadien in de auto kruipen na een nachtrust gehad te hebben of blowen en in een tijdspanne van X aantal uur in de wagen te kruipen.
 
Er is een wezenlijk verschil tussen blowen en de dag nadien in de auto kruipen na een nachtrust gehad te hebben of blowen en in een tijdspanne van X aantal uur in de wagen te kruipen.
Als ze een speekseltest doen heb je natuurlijk direct de grote prijs gewonnen.

Maar op zich niet fair ivm alcohol. Want met een immense kater ga je slechter rijden dan dat je de avond ervoor een joint gerookt hebt. En met die kater ga je wss niet eens positief blazen.
 
Als ze een speekseltest doen heb je natuurlijk direct de grote prijs gewonnen.

Maar op zich niet fair ivm alcohol. Want met een immense kater ga je slechter rijden dan dat je de avond ervoor een joint gerookt hebt. En met die kater ga je wss niet eens positief blazen.
Binnen een marge van 12h wel idd
 
Er is een wezenlijk verschil tussen blowen en de dag nadien in de auto kruipen na een nachtrust gehad te hebben of blowen en in een tijdspanne van X aantal uur in de wagen te kruipen.
Dat is waar, maar als ge zelf al toegeeft dat ge inmiddels dwaasgepaft zijt is het misschien een moment om vooral in termen van oplossingen te denken ipv excuusjes.
 
Ik ben nu bijna 20 jaar bijna dagelijks aan het blowen, alles tesamen misschien een half jaar gestopt geweest.
Ik merk nu pas op dat het echt problematisch begint te worden.

In principe heb ik alles om gelukkig te zijn in het leven: een goede job, lieve vriendin een leuk huis, een pasgeboren baby...
En toch kan ik het niet laten om te 'smoren'. Vroeger maakte ik mezelf wijs dat ik verslaafd was aan de nicotine maar de laatste jaren besef ik maar al te goed dat het aan de cannabis zelf is.

Ik heb al enkele pogingen ondernomen om te stoppen of data in mijn hoofd geprent om te stoppen en als het dan (bijna) zo ver is dan vind ik wel een reden om toch nog door te gaan.
Bijvoorbeeld 1 januari stop ik... Maar 1 januari is nog niet alle wiet op: ja dan werk ik dit nog op en dan stop ik, dan is alles op een woensdag bv. op en dan wil ik op een zondag stoppen want 'maandag is een nieuwe week'.

Ik merk ook op aan mezelf dat ik:

1) moeilijker begin te krijgen met zaken te onthouden
2) ik mezelf heel vaak neerslachtig voel de laatste tijd, alsof het allemaal geen zin meer heeft. En als ik dan nadenk waarom ik juist ongelukkig ben moet ik tot de conclusie komen dat ik het zelf eigenlijk niet weet. Kleine tegenslagen of een ruzie kan ik me soms dagen aantrekken.

Hebben er nog mensen zo diep gezeten?

Ps: heb het maar even hier geplaatst, mods mogen het verplaatsen als het meer in algemene discussies thuis hoort.
Het besef is de eerste stap bij alle soorten verslavingen om er vanaf te geraken.
Ik wens je veel sterkte en moed in het overwinnen van je demonen. Reik alle mogelijkheden aan die er bestaan (zijn hier al een paar opgenoemd in dit topic) en het gaat je lukken!
 
Als je een sterk karakter hebt en veel discipline dan zal het op uw eigen lukken en anders good luck.
Ik zou aanraden van uw laatste te roken s'avonds voor je gaat slapen en dan nooit meer, heb je vrienden die roken, laten vallen die willen u er terug in trekken.
 
probleem is imo de "verkrijgbaarheid" .
zelfde zoals alcohol overal verkrijgbaar is.

Dat maakt het voor de TS moeilijker dan ooit. al wil ik hem wel veel succes wensen, en indien sterke persoonlijkheid is er zeker een goeie kans van slagen.

Maar bij mijn ket verslaving was het net iets makkelijker.. Mijn dealer is ermee gestopt, en al de rest die ik nog vond nadien, was allemaal verkapte rommel. Dus vandaar automatisch gestopt :) . (zit ook niet meer in dat uitgaans milieus als vroeger, dus dat helpt ook al heel wat )

Daarmee toch ongelofelijk dat bepaalde partijen drugs willen legaliseren. Hoe meer verkrijgbaarheid, hoe makkelijker juist om verslaafd te blijven imo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Idd TRUMP legaliseren is zeker niet goed, ben blij dat ik van alles af ben en gestopt met roken.
Ik ben ook blij dat het niet zoals in Nederland is, want dat maakt het stoppen met roken ook veel moeilijker plus sneller hervallen.
 
Ik ben nu bijna 20 jaar bijna dagelijks aan het blowen, alles tesamen misschien een half jaar gestopt geweest.
Ik merk nu pas op dat het echt problematisch begint te worden.

In principe heb ik alles om gelukkig te zijn in het leven: een goede job, lieve vriendin een leuk huis, een pasgeboren baby...
En toch kan ik het niet laten om te 'smoren'. Vroeger maakte ik mezelf wijs dat ik verslaafd was aan de nicotine maar de laatste jaren besef ik maar al te goed dat het aan de cannabis zelf is.

Ik heb al enkele pogingen ondernomen om te stoppen of data in mijn hoofd geprent om te stoppen en als het dan (bijna) zo ver is dan vind ik wel een reden om toch nog door te gaan.
Bijvoorbeeld 1 januari stop ik... Maar 1 januari is nog niet alle wiet op: ja dan werk ik dit nog op en dan stop ik, dan is alles op een woensdag bv. op en dan wil ik op een zondag stoppen want 'maandag is een nieuwe week'.

Ik merk ook op aan mezelf dat ik:

1) moeilijker begin te krijgen met zaken te onthouden
2) ik mezelf heel vaak neerslachtig voel de laatste tijd, alsof het allemaal geen zin meer heeft. En als ik dan nadenk waarom ik juist ongelukkig ben moet ik tot de conclusie komen dat ik het zelf eigenlijk niet weet. Kleine tegenslagen of een ruzie kan ik me soms dagen aantrekken.

Hebben er nog mensen zo diep gezeten?

Ps: heb het maar even hier geplaatst, mods mogen het verplaatsen als het meer in algemene discussies thuis hoort.

Ik zie mezelf hier ook in, jaren lang gesmoort maar nooit iedere dag, nu de laatste 5 jaar begon het erg te komen, in de week waren dat 2 joints per dag & in het weekend 4 joints op zaterdag en nog eens 4 joints op zondag. Als ik eens thuis alleen was voor een paar dagen dan was het nog erger, 4 joints in 4 u of zo. Het strafste van al was dat men vrouw dit niet weet.

Ik ben nu voor mezelf gestopt omdat het dus te erg begon te worden. Ik heb gewoon meer bezigheden opgezocht, dus ik game nu meer dan vroeg, is dat nu op console of pc, dat maakt niet uit, ook meer bezig zijn met mijn dochter van 8 jaar.

In oktober ga ik trouwen en voor mijn vrijgezellenfeest ga ik een weekend naar Amsterdam met vrienden . Ik zit er niet mee in om opnieuw te hervallen. Men geraakt er gemakkelijk aan maar ik heb ook alles wat ik wil. (leuke vrouw, dochter, over je job gaan we zwijgen :rofl:, huis, vrije tijd,..... dus ik wil dit niet kwijspelen)

Ik zei tegen mezelf: je leeft maar 1 keer dus je mag eens zot doen maar stop wanneer het erg begint te worden.
 
Die 12u is een marge en afhankelijk per persoon. Dat kan zijn dat het bij u na 8u uit uw speeksel is maar langs de andere kant ook 15u blijft...

Ik denk (kan mis zijn) dat je enkel vervolgd kan worden voor een positieve bloedtest, en die zou in principe na een nachtrust negatief moeten zijn.

Praktisch is zo een speekseltest wel problematisch als je ergens moet zijn, natuurlijk, want ze trekken wel je rijbewijs in totdat het resultaat van de bloedtest er is. Een maat van mij is zo ooit zijn job verloren omdat hij met de camionet van het werk op kant gezet is geweest, en de bloedtest was nota bene negatief. Dat is sucken.
 
Je bent idd mis, er wordt geen bloed meer geprikt. Er wordt nu een analyse op het speeksel gedaan. Wel zelfde principe, indien blijkt dat de waarde in het speeksel te laag is , geen vervolging . Maar ondertussen heb je wel die intrekking van je rijbewijs..
 
Terug
Bovenaan