brandverzekering duurder -> meer verzekerd bedrag?

D

Deleted member 451

Guest
Zopas mijn brandverzekering weer binnen :(

van 380 naar 410 euro op 1 jaar tijd weer.
5 jaar geleden nog maar gestart op 305 euro...


ik heb nog 10 jaar lening te gaan, dus ik ga niet meer veranderen met mijn lening, en dus zit ik nog 10 jaar vast aan die brandverzekering.
daarna kan ik gaan waar ik wil ermee.


nu is mijn vraag: ok de prijs stijging is gevolg van de index (en natuurlijk die verrekte natuur rampen )

maar wil dit dan ook zeggen: mijn huis waarde is ook gestegen in waarde; (gekocht aan 350.000 , maar volgens recente schatting 500.000 waard),
en met als gevolg, als het huis afbrand, dat ik ook meer terug krijg?


wellicht niet zeker? in tegendeel: ze gaan de nieuwwaarde pakken van 5 jaar geleden, en gaan er nog een procentueel bedrag af trekken omdat het al 5 jaar "verouderd" is?

zou toch eigenlijk niet mogen zo'n praktijken.... de index werkt precies maar in 1 richting.
 
Hier staat dat ook zo als bij renegade, als het volledig afbrandt, betaalt de verzekering de volledige nieuwbouwwaarde van dat moment. Enkel inboedel is beperkt in bedrag, maar daar weet ik nu niet uit het hoofd of dat meestijgt met die indexering.
 
Ik zou dat nakijken hoe dat vermeld staat bij u in uw polis. In mijn verzekering ben ik verzekerd voor de toekomstige nieuwbouwwaarde.
Mijn pôlis zegt:

"Tevens zal het gebouw tot boven het verzekerde bedrag gedekt worden tot de volledige waarde van het gebouw".

maar zegt dus niets over de waarde van oorsprong of de waarde op moment van brand.... weer lekker vaag
Verzekerde waarde : Gebouw Wederopbouwwaarde
contract noemt "AXA COMFORT THUIS" ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn pôlis zegt:

"Tevens zal het gebouw tot boven het verzekerde bedrag gedekt worden tot de volledige waarde van het gebouw".

maar zegt dus niets over de waarde van oorsprong of de waarde op moment van brand.... weer lekker vaag
Verzekerde waarde : Gebouw Wederopbouwwaarde
contract noemt "AXA COMFORT THUIS" ....
Daar bedoelen ze dus de waarde op moment van brand mee.
 
Je bent ook niet verplicht daar je verzekering af te nemen...

Mogelijks bedoel jij dat je ooit korting hebt gehad bij het aangaan van jouw hypothecaire lening? Je bent zelfs dan niet in alle gevallen verplicht jouw verzekering daar te hebben. Soms is dat enkel het 'eerste' jaar maar dat gaan ze niet vrijuit uitflappen natuurlijk.

Wil je gaan shoppen kan je dat eventueel eerst eens napluizen.
 
Je bent ook niet verplicht daar je verzekering af te nemen...

Mogelijks bedoel jij dat je ooit korting hebt gehad bij het aangaan van jouw hypothecaire lening? Je bent zelfs dan niet in alle gevallen verplicht jouw verzekering daar te hebben. Soms is dat enkel het 'eerste' jaar maar dat gaan ze niet vrijuit uitflappen natuurlijk.

Wil je gaan shoppen kan je dat eventueel eerst eens napluizen.
meestal is het voor de duurtijd van je lening hoor, zeker bij AXA.
 
Als je 500k wilt dan ga je uw polis moeten aanpassen naar het nieuw kapitaal, als het afbrandt dan krijg je hetgeen waarvoor je verzekerd bent.

Wat ik altijd aanraad is uw woning laten verzekeren op basis van het aantal ruimtes (= minisysteem) ipv kapitaal, dan heb je geen gezever met de grootte van het bedrag.

En we spreken hier over een stijging van 30 EUR oftewel 2,5 EUR per maand...
 
Terug
Bovenaan