Body positivity, gezondheid, discriminatie: een balans

Daar zit dan ook deel van het probleem: de extreme "vermarketing" van gezondheid en voeding. Een soort verbastering waar gezond wordt gelijkgesteld aan mager en men mensen allerhande wonderoplossingen voorschotelt, mensen die vaak niet beter weten. Ook gewoon gek om een maaltijdshake te gaan nuttigen maar geen ingrediëntentabellen te lezen, beetje de kar voor het paard spannen.

Ik betwijfel dat veel deskundigen iemand maaltijdshakes zouden aanraden. Vloeibaar voedsel zal al weinig vullen, gegarandeerd gaat de honger er niet door over waardoor de snacks aanlokkelijk worden.
Ik heb een collega die zowel 's morgens als 's middags een shake eet. Alleen 's avonds eet die "normaal". Die is zo heel fel afgevallen, maar ik stel me daar dus ook vragen bij
 
Hebben mensen een grondige kennis van voeding nodig en is het de onwetendheid die ervoor zorgt dat ze te dik blijven, of is het gewoon dat zelfs als je weet wat en hoeveel je ongeveer zou moeten eten, het enorm moeilijk blijft om je eraan te houden?
Het is niet zozeer een of verhaal maar eerder een EN verhaal.
Veel mensen weten niet wat nu goeie en gebalanceerde voeding is en weten niet hoe een dagmenu samen te stellen.
En mensen hebben vaak ook niet de discipline om minder te eten of eten af te slaan.


Daar zit dan ook deel van het probleem: de extreme "vermarketing" van gezondheid en voeding. Een soort verbastering waar gezond wordt gelijkgesteld aan mager en men mensen allerhande wonderoplossingen voorschotelt, mensen die vaak niet beter weten. Ook gewoon gek om een maaltijdshake te gaan nuttigen maar geen ingrediëntentabellen te lezen, beetje de kar voor het paard spannen.

Ik betwijfel dat veel deskundigen iemand maaltijdshakes zouden aanraden. Vloeibaar voedsel zal al weinig vullen, gegarandeerd gaat de honger er niet door over waardoor de snacks aanlokkelijk worden.

Het probleem is dat de groep met mensen met overgewicht groot is.
Dat bouw je vaak op gedurende een heel poos. Dat omkeren en terug afvallen is ook geen proces van enkele weken en vergt tijd.
Tijd die mensen niet hebben en daarom is zo een extreem dieet aanlokkelijk. Je hebt daar heel snel resultaat van, al na een week zie je merkelijk verschil.

Een echte deskundige zal dat niet aanraden nee.
“Maar de Herbalifevrouw is ook een deskundige en zij raadt dit wel aan, zal dus wel oké zijn!”

En zoals ik al enkele keren zei is de kennis over voeding van de modale mens vrij beperkt.
 
Het is niet zozeer een of verhaal maar eerder een EN verhaal.
Veel mensen weten niet wat nu goeie en gebalanceerde voeding is en weten niet hoe een dagmenu samen te stellen.
En mensen hebben vaak ook niet de discipline om minder te eten of eten af te slaan.

Tuurlijk wel, het is ook redelijk simpel. Dat het geen prioriteit is voor de meeste mensen is wel correct.
 
Tuurlijk wel, het is ook redelijk simpel. Dat het geen prioriteit is voor de meeste mensen is wel correct.
Kan je dat ook even staven met dan eens drie dagmenu’s te geven die gebalanceerd zijn?
Of is het misschien, ik zeg maar iets, toch niet zo simpel en vergt het toch wel dat denkwerk.

Of wil je op de conclusie komen dat het allemaal poepsimpel is en de mensen het gewoon niet willen. Want ik heb het al eens gezegd als je een beetje weet wat en hoe dan vergt het evenveel moeite om gezond en ongezond te eten hoor.
frosties in een kom en wat melk erop, of havermout in een kom met wat melk erop en dat blauwe bessen, evenveel moeite.
 
Kan je dat ook even staven met dan eens drie dagmenu’s te geven die gebalanceerd zijn?
Of is het misschien, ik zeg maar iets, toch niet zo simpel en vergt het toch wel dat denkwerk.

Of wil je op de conclusie komen dat het allemaal poepsimpel is en de mensen het gewoon niet willen. Want ik heb het al eens gezegd als je een beetje weet wat en hoe dan vergt het evenveel moeite om gezond en ongezond te eten hoor.
frosties in een kom en wat melk erop, of havermout in een kom met wat melk erop en dat blauwe bessen, evenveel moeite.
Jezus man, ik zou toch nooit bij u terecht willen komen moest je een diëtist zijn. Dagmenu’s, gebalanceerd eten, denkwerk. The horror!

Geef nu eens je definitie van een “gebalanceerd maaltijd”. Ben echt benieuwd hoe ver je daar in kunt gaan. Waar moet een maaltijd aan voldoen voor iets gebalanceerd is?
 
Kan je dat ook even staven met dan eens drie dagmenu’s te geven die gebalanceerd zijn?
Of is het misschien, ik zeg maar iets, toch niet zo simpel en vergt het toch wel dat denkwerk.

Of wil je op de conclusie komen dat het allemaal poepsimpel is en de mensen het gewoon niet willen. Want ik heb het al eens gezegd als je een beetje weet wat en hoe dan vergt het evenveel moeite om gezond en ongezond te eten hoor.
frosties in een kom en wat melk erop, of havermout in een kom met wat melk erop en dat blauwe bessen, evenveel moeite.
Ontbijt: 2 rogge/volkoren boterhammen met kaas/hesp/iets dat geen mengeling met 50% mayo + een stuk fruit
Middag: Slaatje met kip, zelf te maken of te kopen in de winkel. Mag gerust een sausje/dressing op, we zijn nog altijd geen konijnen. Maar uw slaatje moet geen 50% dressing worden.
Avond: Krieltjes gebakken in de pan (beetje olijfolie), groenten naar keuze en een steak. Opnieuw, wat light mayo ofzo kan echt geen kwaad.

Ontbijt: Opnieuw rogge/volkoren boterhammen met kaas/hesp/iets dat geen mengeling met 50% mayo is + een stuk fruit. Want laten we nu echt niet doen alsof de gemiddelde persoon dagelijks een exotisch ontbijt naar binnen speelt.
Middag: 2-3 volkoren wraps met light kruidenkaas van Philadelphia, ontvette hesp, rucola en komkommer (of een andere koude groente die je lust)
Avond: Volkoren spirelli met kalkoenspekreepjes en pastasaus. Opnieuw, aan de saus voeg je groenten naar keuze toe. Wat je graag lust

Tussendoor kan je nog een stuk fruit eten als je zin hebt, of hey, misschien toch eerder zin in een frangipane? Go ahead, maar in het geval van dat laatste ga je bv voor de mini versies die je tegenwoordig kan kopen ipv het grote formaat.

Drink door de dag gewoon water, maar 's avonds kan er bij het eten en tijdens het tv kijken gerust een frisdrank zero naar keuze bij.

Voila, heb ik nu net na het kijken van een film op een paar minuten verzonnen. Ik heb het zelfs nog zo Vlaams mogelijk gehouden en niet begonnen met pakweg Wok. Avond eten dag 1 is op +- 20 minuten klaar, op dag 2 op een kwartier.

Door te focussen op de volkoren producten en eiwitten (de ontvette hesp, kaas, kalkoen, steak, etc) krijg je een hoop eiwitten binnen, en met de groenten en fruit een hoop vezels die beiden zorgen voor een langer voldaan gevoel.
 
Kan je dat ook even staven met dan eens drie dagmenu’s te geven die gebalanceerd zijn?
Of is het misschien, ik zeg maar iets, toch niet zo simpel en vergt het toch wel dat denkwerk.

Groenten, fruit, 'genoeg' volkoren koolhydraten en iets van eiwitten, weze het vlees, vis of bepaalde vruchten. Niet te veel rood vlees in een week. Als je dat doet en er niet al te veel vettige saus, zout, etc op smijt dan zal dat allemaal wel meevallen. En wat variëren in alles, als je enkel bananen eet zal dat ook niet werken.

En ik ga daar geen getallen op plakken want voor elke studie is er wel een die dat zal tegenspreken. En voor elk getal waar ik mee afkom zal er iemand zijn die zegt 'maar wat als je deze vreemde vorm van kanker hebt gecombineerd met een buurman die deze genetische afwijking heeft?'

Ik stel al jaren elke week een weekmenu op en mijn bloed komt altijd terug als perfect in orde en ik kom niet echt bij.
Of wil je op de conclusie komen dat het allemaal poepsimpel is en de mensen het gewoon niet willen. Want ik heb het al eens gezegd als je een beetje weet wat en hoe dan vergt het evenveel moeite om gezond en ongezond te eten hoor.
frosties in een kom en wat melk erop, of havermout in een kom met wat melk erop en dat blauwe bessen, evenveel moeite.
Ja en er is +/- niemand die gaat denken dat frosties beter is dan havermout en blauwe bessen. Duurder? Dat wel zeker als je witte producten frosties gebruikt want die blauwe bessen zijn meestal niet goedkoop. En smakelijker? Suiker is verslavend voor een reden..
 
Ontbijt: 2 rogge/volkoren boterhammen met kaas/hesp/iets dat geen mengeling met 50% mayo + een stuk fruit
Middag: Slaatje met kip, zelf te maken of te kopen in de winkel. Mag gerust een sausje/dressing op, we zijn nog altijd geen konijnen. Maar uw slaatje moet geen 50% dressing worden.
Avond: Krieltjes gebakken in de pan (beetje olijfolie), groenten naar keuze en een steak. Opnieuw, wat light mayo ofzo kan echt geen kwaad.

Ontbijt: Opnieuw rogge/volkoren boterhammen met kaas/hesp/iets dat geen mengeling met 50% mayo is + een stuk fruit. Want laten we nu echt niet doen alsof de gemiddelde persoon dagelijks een exotisch ontbijt naar binnen speelt.
Middag: 2-3 volkoren wraps met light kruidenkaas van Philadelphia, ontvette hesp, rucola en komkommer (of een andere koude groente die je lust)
Avond: Volkoren spirelli met kalkoenspekreepjes en pastasaus. Opnieuw, aan de saus voeg je groenten naar keuze toe. Wat je graag lust

Tussendoor kan je nog een stuk fruit eten als je zin hebt, of hey, misschien toch eerder zin in een frangipane? Go ahead, maar in het geval van dat laatste ga je bv voor de mini versies die je tegenwoordig kan kopen ipv het grote formaat.

Drink door de dag gewoon water, maar 's avonds kan er bij het eten en tijdens het tv kijken gerust een frisdrank zero naar keuze bij.

Voila, heb ik nu net na het kijken van een film op een paar minuten verzonnen. Ik heb het zelfs nog zo Vlaams mogelijk gehouden en niet begonnen met pakweg Wok. Avond eten dag 1 is op +- 20 minuten klaar, op dag 2 op een kwartier.

Door te focussen op de volkoren producten en eiwitten (de ontvette hesp, kaas, kalkoen, steak, etc) krijg je een hoop eiwitten binnen, en met de groenten en fruit een hoop vezels die beiden zorgen voor een langer voldaan gevoel.
Dat klopt uiteraard allemaal.

Maar dergelijk eetpatroon aanhouden gaat echt niet voor iedereen zomaar, vaak omwille van verschillende redenen. Weinig tijd op het werk, te druk schema of onregelmatige werkuren, kinderen die iets niet lusten, kinderen die naar hobby's moeten gevoerd worden,... veel van die zaken zorgen ervoor dat het enerzijds niet altijd makkelijk is om die voorbereidingen te doen of zelfs gewoon maar elke dag een zo gevarieerd genoeg menu samen te stellen. Laat staan dan nog eens voldoende tijd te hebben voor de nodige beweging.

Wat dus allemaal niks te maken heeft met een uitzonderlijke aandoening of metabolisme maar met andere factoren die het voor sommige mensen moeilijker maken.
 
Dat klopt uiteraard allemaal.

Maar dergelijk eetpatroon aanhouden gaat echt niet voor iedereen zomaar, vaak omwille van verschillende redenen. Weinig tijd op het werk, te druk schema of onregelmatige werkuren, kinderen die iets niet lusten, kinderen die naar hobby's moeten gevoerd worden,... veel van die zaken zorgen ervoor dat het enerzijds niet altijd makkelijk is om die voorbereidingen te doen of zelfs gewoon maar elke dag een zo gevarieerd genoeg menu samen te stellen. Laat staan dan nog eens voldoende tijd te hebben voor de nodige beweging.

Wat dus allemaal niks te maken heeft met een uitzonderlijke aandoening of metabolisme maar met andere factoren die het voor sommige mensen moeilijker maken.
En dan zijn we terug bij prioriteiten en eigen keuzes.
 
En dan zijn we terug bij prioriteiten en eigen keuzes.
Ja. Maar dan is het als vrijgezel die 9 to 5 werkt natuurlijk makkelijk zeggen tegen iemand die 6 op 7 werkt met onregelmatige uren met 3 kinderen die allemaal andere dingen lusten dat je "makkelijk" een gezond en gebalanceerd eet- en sportpatroon aankan (waarmee ik hier niemand specifiek viseer overigens).
 
Laatst bewerkt:
Ja. Maar dan is het als vrijgezel die 9 to 5 werkt natuurlijk makkelijk zeggen tegen iemand die 6 op 7 werkt met onregelmatige uren met 3 kinderen die allemaal andere lusten dat je "makkelijk" een gezond en gebalanceerd eet- en sportpatroon aankan (waarmee ik hier niemand specifiek viseer overigens).

- je moet niet 6 op 7 werken
- je moet geen drie kinderen krijgen
- je moet geen onregelmatige uren doen
- je moet niet toegeven aan 'niet lusten'. (dat is veelal aangeleerd)

Je mag dat allemaal doen natuurlijk, maar kom dan niet af met 'Tja ik weet niet hoe het komt, er is niks aan te doen' en dan ( waar dit topic met begonnen is) 'pas aub zaken aan voor mij want ik wil niet de juiste keuzes maken'

En ik viseer ook niemand, ik maak constant foute keuzes maar ik doe niet alsof het allemaal zaken zijn die 'zomaar' gebeuren.
 
- je moet niet 6 op 7 werken
- je moet geen drie kinderen krijgen
- je moet geen onregelmatige uren doen
- je moet niet toegeven aan 'niet lusten'. (dat is veelal aangeleerd)

Je mag dat allemaal doen natuurlijk, maar kom dan niet af met 'Tja ik weet niet hoe het komt, er is niks aan te doen' en dan ( waar dit topic met begonnen is) 'pas aub zaken aan voor mij want ik wil niet de juiste keuzes maken'

En ik viseer ook niemand, ik maak constant foute keuzes maar ik doe niet alsof het allemaal zaken zijn die 'zomaar' gebeuren.
Je praat wat naast de kwestie hoor. Ik zeg ook zelf dat dat eigen keuzes zijn hé. En ik zeg ook niet dat iemand niet zou weten hoe het komt of dat er niks aan te doen is. Enkel dat het vaak niet zo makkelijk is.
 
Je praat wat naast de kwestie hoor. Ik zeg ook zelf dat dat eigen keuzes zijn hé. En ik zeg ook niet dat iemand niet zou weten hoe het komt of dat er niks aan te doen is. Enkel dat het vaak niet zo makkelijk is.
Ik denk niet dat er iemand dat laatste ooit ontkent heeft?

Er is een verschil tussen simpel en makkelijk.

Weten wat te doen is simpel, de wilskracht hebben om het effectief te doen is niet echt makkelijk.
 
- je moet niet 6 op 7 werken
- je moet geen drie kinderen krijgen
- je moet geen onregelmatige uren doen
- je moet niet toegeven aan 'niet lusten'. (dat is veelal aangeleerd)

Je mag dat allemaal doen natuurlijk, maar kom dan niet af met 'Tja ik weet niet hoe het komt, er is niks aan te doen' en dan ( waar dit topic met begonnen is) 'pas aub zaken aan voor mij want ik wil niet de juiste keuzes maken'

En ik viseer ook niemand, ik maak constant foute keuzes maar ik doe niet alsof het allemaal zaken zijn die 'zomaar' gebeuren.
Maar... Ik eet quasi exact het voedingsschema dat hier naar voor werd geschoven. Ik fitness 2x per week een half uur (tijdens middagpauze op kantoor). Nochtans is mijn BMI nog steeds 25,4 (en dus "overgewicht").
Ik heb geen stofwisselingsaandoening ofzo. Gewoon een volledig zittend beroep (zoals zovelen hier) op een afstand die niet op een gezonde manier kan.
 
- je moet geen drie kinderen krijgen

Je mag dat allemaal doen natuurlijk, maar kom dan niet af met 'Tja ik weet niet hoe het komt, er is niks aan te doen'

Maar ik doe niet alsof het allemaal zaken zijn die 'zomaar' gebeuren.
Vind ik wel een heel frappante uitspraak van iemand die zelf -waarschijnlijk totaal niet gepland- een tweeling heeft. :unsure:

Mensen maken honderden keren in hun levens keuzes waarvan ze vooraf totaal niet hebben kunnen inschatten wat de impact ervan nu ècht zal zijn.

Een partner kiezen, een carrièrepad bewandelen, kinderen op de wereld zetten,... Allemaal keuzes die veelal TOTAAL anders uitdraaien dan wat je had verwacht toen je de keuze maakte.

Sommige keuzes kan je nog makkelijk veranderen, andere dan weer niet.

On topic:
Zelf vind ik "gezond koken" qua warme maaltijd dan weer niet zo moeilijk, ik hield mij daar met een volwaardig gezin de zondag voormiddag mee bezig en doe dat nog steeds: meerdere gerechten klaarmaken en dan de diepvries in. Mijn zus bestelt voor haar week alleen HelloFresh maaltijden voor meerdere personen: 1 keer koken, verdelen en de diepvries in. En dat hoor ik wel vaker van singles ook.
Maar dat is dan idd tijd die ik niet kan besteden aan het gezin, poetsen, me-time, sporten,...
 
Maar... Ik eet quasi exact het voedingsschema dat hier naar voor werd geschoven. Ik fitness 2x per week een half uur (tijdens middagpauze op kantoor). Nochtans is mijn BMI nog steeds 25,4 (en dus "overgewicht").
Ik heb geen stofwisselingsaandoening ofzo. Gewoon een volledig zittend beroep (zoals zovelen hier) op een afstand die niet op een gezonde manier kan.
En loop jij rond met te zeggen dat er allerhande zaken moeten aangepast worden voor u? Ik denk het niet dus .. goed zeker?
 
Dat klopt uiteraard allemaal.

Maar dergelijk eetpatroon aanhouden gaat echt niet voor iedereen zomaar, vaak omwille van verschillende redenen. Weinig tijd op het werk, te druk schema of onregelmatige werkuren, kinderen die iets niet lusten, kinderen die naar hobby's moeten gevoerd worden,... veel van die zaken zorgen ervoor dat het enerzijds niet altijd makkelijk is om die voorbereidingen te doen of zelfs gewoon maar elke dag een zo gevarieerd genoeg menu samen te stellen. Laat staan dan nog eens voldoende tijd te hebben voor de nodige beweging.

Wat dus allemaal niks te maken heeft met een uitzonderlijke aandoening of metabolisme maar met andere factoren die het voor sommige mensen moeilijker maken.
Ja kom zeg, zo kunnen we bezig blijven. Eerst is het dat mensen niet zomaar het verschil weten tussen gezonde en ongezonde voeding. Eens dat excuus van tafel wordt geveegd komen we weer bij het "geen tijd". "Weinig tijd op het werk", ja die Belgen toch met hun 16 uur durende werkdagen. Probeer daar maar eens tijd te vinden om 20 minuten te koken.

Onregelmatige uren, nog zo'n onnozelheid van een excuus. Als iemand die zelf de afelopen 2,5 jaar in shiften heeft gewerkt -> Je kan uw eten ook gewoon op zondag al maken voor de rest van week. Plaatsen waar ze in shiften werken hebben altijd wel 1 of meerdere microgolven staan. Uw kinderen moet je iets leren eten. En anders pas je het aan naar iets dat ze wel lusten. Al heb ik nog maar van weinig kinderen gehoor die geen pasta ofzo lusten.

Verdomme, ik zou denken dat je als ouder net extra moeite zou doen zodat je kind elke dag een gezonde maaltijd heeft. Om dan diezelfde kinderen te gebruiken als excuus waarom het niet zou kunnen is op het randje van walgelijk. Maar het moet niet verrassen dan dat je tegenwoordig meer en meer kinderen van 12 jaar ziet met het gewicht van een volwassen man.

Echt, als mensen met zo'n zwakke excuses blijven afkomen moeten ze achteraf niet komen janken dat ze niet meer op een attractie mogen omdat ze 200 kg wegen. Gvd, zelfs al ben je zo tam dat je nooit wilt koken, ga dan een pokebowl ofzo halen op die momenten.

Echt waar, in een tijd waar er meer info over voeding te vinden is dan ooit tevoren, die winkels het hele jaar door vol liggen met een overvloed aan verschillende producten, waar keukens tegenwoordig zo hyperuitgerust zijn dat ze nog net uw eten zelf niet koken... om dan nog altijd met diezelfde zwakke excuses af te komen. Nee, dan stopt het gewoon. Want nu is het wachten tot de andere weer gaat afkomen met zijn Hello Fresh gezever.
 
En loop jij rond met te zeggen dat er allerhande zaken moeten aangepast worden voor u? Ik denk het niet dus .. goed zeker?
Maar, hier op het forum heb ik enkel nog maar gelezen dat mensen vinden dat ze dingen kunnen aanpassen als het geen beperking is voor al de rest van de bevolking (including: duurdere inkomprijzen bvb). Madeleine vroeg zelf trouwens ook niet echt een aanpassing he, ze vroeg een duidelijkere indicatie (wat ook onterecht was, veel duidelijker dan een voorbeeldstoel wordt het niet). Maar ik lees hier vooral heel veel "het is niet moeilijk om gezond te eten en geen overgewicht te hebben". Ik ben 1.83m en weeg momenteel 85kg, en dat is dus overgewicht volgens de definitie. Nochtans ben ik verre van "dik" ofzo. Ik denk dat héél veel mensen hier op het forum zouden verschieten als ze hun BMI berekenen.
 
Ontbijt: 2 rogge/volkoren boterhammen met kaas/hesp/iets dat geen mengeling met 50% mayo + een stuk fruit
Middag: Slaatje met kip, zelf te maken of te kopen in de winkel. Mag gerust een sausje/dressing op, we zijn nog altijd geen konijnen. Maar uw slaatje moet geen 50% dressing worden.
Avond: Krieltjes gebakken in de pan (beetje olijfolie), groenten naar keuze en een steak. Opnieuw, wat light mayo ofzo kan echt geen kwaad.

Ontbijt: Opnieuw rogge/volkoren boterhammen met kaas/hesp/iets dat geen mengeling met 50% mayo is + een stuk fruit. Want laten we nu echt niet doen alsof de gemiddelde persoon dagelijks een exotisch ontbijt naar binnen speelt.
Middag: 2-3 volkoren wraps met light kruidenkaas van Philadelphia, ontvette hesp, rucola en komkommer (of een andere koude groente die je lust)
Avond: Volkoren spirelli met kalkoenspekreepjes en pastasaus. Opnieuw, aan de saus voeg je groenten naar keuze toe. Wat je graag lust

Tussendoor kan je nog een stuk fruit eten als je zin hebt, of hey, misschien toch eerder zin in een frangipane? Go ahead, maar in het geval van dat laatste ga je bv voor de mini versies die je tegenwoordig kan kopen ipv het grote formaat.

Drink door de dag gewoon water, maar 's avonds kan er bij het eten en tijdens het tv kijken gerust een frisdrank zero naar keuze bij.

Voila, heb ik nu net na het kijken van een film op een paar minuten verzonnen. Ik heb het zelfs nog zo Vlaams mogelijk gehouden en niet begonnen met pakweg Wok. Avond eten dag 1 is op +- 20 minuten klaar, op dag 2 op een kwartier.

Door te focussen op de volkoren producten en eiwitten (de ontvette hesp, kaas, kalkoen, steak, etc) krijg je een hoop eiwitten binnen, en met de groenten en fruit een hoop vezels die beiden zorgen voor een langer voldaan gevoel.

Maar goed nu zeg je gewoon wat zaken om te eten en bij veel zaken geen aantallen.
Wat groenten, wat dressing, …

Daarbij in de ochtend boterhammen met hesp of kaas eten. Als je echt de beste opties moet geven als ontbijt en je komt daarmee af dan kan ik al zeggen dat het niet zo goed gebalanceerd is. In de ochtend quasi niks van eiwitten innemen, ook een keuze maar of het nu de beste is. Ook in de ochtend al direct starten met bewerkte vleeswaren, zo start je de dag wel goed natuurlijk.

Ook echt 0,0 reden waarom je kalkoenspekreepjes zou toevoegen. Ik weet het om toch wat smaak en vlees toe te voegen aan dat gerecht. Maar niet elk gerecht hoeft vlees te bevatten, en al zeker niet loos vlees zoals spek.
Dat zijn de klassieke instinkers van smaakmakers die perfect kunnen weggelaten worden.
Ook bij alle drie de maaltijden vlees eten, en dan nog driemaal bewerkt vlees in de vorm van hesp en spek. Goed ja daar hoeft ook geen verdere duiding bij zeker?

Grappig dat je de klassieker van het slaatje neemt en dan erbij zegt “wat dressing want we zijn geen konijnen”.
Dat is echt zo een klassieke instinker. Men gaat dan wat gezonder eten en men beslist ik ga in de middag een slaatje eten.
Men gaat naar de Delhaize naar de koeltoog en pakt een ceasarsalade, lekker gezond. En sommige zullen dan zeggen dat dit toch misschien wat weinig is en pakken dan nog een croissantje mee, je moet toch wat gegeten hebben en dat slaatje dat is niks eh.
Of ze zijn echt heel strikt en gaan enkel maar voor de ceasar.
Maar in realiteit eet je vooral saus, croutons en kip met een blaadje sla en 2 snoeptomaten. Ik kan u alvast zeggen zelfs zonder dat croissantje is dat echt niet zo goeie keuze. Lekker smeug wel ja, de droogheid van de sla en die 2 snoeptomaten daar proef je niks van!
Afhankelijk van uw referentiekader is een iets gezondere optie verzinnen niet zo moeilijk. Maar een optie verzinnen die gezond, gebalanceerd en daarnaast ook nog iets doet tegen uw hongergevoel is toch al een andere zaak.
Ook vreemd dat we een wokpan anno 2023 nog exotisch vinden.

Trouwens in post 297 voet je een heel raar relaas.
Je schrikt toch niet oprecht dat anderen niet dezelfde tijd kunnen spenderen aan bepaalde zaken dan jij?
Jij hebt zelf geen kinderen zeker? Maar voor een kind van 12 kan je niet meer de koekenkast op slot doen. Net zoals je hen ook niet kan dwingen om te bewegen.
Of denk jij dat ouders met een obees kind daar blij mee zijn? Maar als ouder wil je ook niet elke dag ruzie maken over wat uw kind eet en niet eet. Het maakt op dat vlak ook een stuk eigen keuzes.
Doe maar is een gesprek met ouders wiens kind anorexia heeft, die ouders zien dat ook. Maar het is niet zo simpel als laat ze dan meer eten.
 
Maar goed nu zeg je gewoon wat zaken om te eten en bij veel zaken geen aantallen.
Wat groenten, wat dressing, …

Daarbij in de ochtend boterhammen met hesp of kaas eten. Als je echt de beste opties moet geven als ontbijt en je komt daarmee af dan kan ik al zeggen dat het niet zo goed gebalanceerd is. In de ochtend quasi niks van eiwitten innemen, ook een keuze maar of het nu de beste is. Ook in de ochtend al direct starten met bewerkte vleeswaren, zo start je de dag wel goed natuurlijk.

Ook echt 0,0 reden waarom je kalkoenspekreepjes zou toevoegen. Ik weet het om toch wat smaak en vlees toe te voegen aan dat gerecht. Maar niet elk gerecht hoeft vlees te bevatten, en al zeker niet loos vlees zoals spek.
Dat zijn de klassieke instinkers van smaakmakers die perfect kunnen weggelaten worden.
Ook bij alle drie de maaltijden vlees eten, en dan nog driemaal bewerkt vlees in de vorm van hesp en spek. Goed ja daar hoeft ook geen verdere duiding bij zeker?

Grappig dat je de klassieker van het slaatje neemt en dan erbij zegt “wat dressing want we zijn geen konijnen”.
Dat is echt zo een klassieke instinker. Men gaat dan wat gezonder eten en men beslist ik ga in de middag een slaatje eten.
Men gaat naar de Delhaize naar de koeltoog en pakt een ceasarsalade, lekker gezond. En sommige zullen dan zeggen dat dit toch misschien wat weinig is en pakken dan nog een croissantje mee, je moet toch wat gegeten hebben en dat slaatje dat is niks eh.
Of ze zijn echt heel strikt en gaan enkel maar voor de ceasar.
Maar in realiteit eet je vooral saus, croutons en kip met een blaadje sla en 2 snoeptomaten. Ik kan u alvast zeggen zelfs zonder dat croissantje is dat echt niet zo goeie keuze. Lekker smeug wel ja, de droogheid van de sla en die 2 snoeptomaten daar proef je niks van!
Afhankelijk van uw referentiekader is een iets gezondere optie verzinnen niet zo moeilijk. Maar een optie verzinnen die gezond, gebalanceerd en daarnaast ook nog iets doet tegen uw hongergevoel is toch al een andere zaak.
Ook vreemd dat we een wokpan anno 2023 nog exotisch vinden.

Trouwens in post 297 voet je een heel raar relaas.
Je schrikt toch niet oprecht dat anderen niet dezelfde tijd kunnen spenderen aan bepaalde zaken dan jij?
Jij hebt zelf geen kinderen zeker? Maar voor een kind van 12 kan je niet meer de koekenkast op slot doen. Net zoals je hen ook niet kan dwingen om te bewegen.
Of denk jij dat ouders met een obees kind daar blij mee zijn? Maar als ouder wil je ook niet elke dag ruzie maken over wat uw kind eet en niet eet. Het maakt op dat vlak ook een stuk eigen keuzes.
Doe maar is een gesprek met ouders wiens kind anorexia heeft, die ouders zien dat ook. Maar het is niet zo simpel als laat ze dan meer eten.
En ivm die slaatjes: in lust zelfs geen saus, dus ik eet ALTIJD gewoon groenten zonder saus. Hier werd gezegd dat mensen met overgewicht geen commentaar krijgen, wel, zowat elke collega die doorkrijgt dat in geen saus eet, geeft daar commentaar op.
 
Terug
Bovenaan