Blind Getrouwd 2024

Tenzij iemand een redderscomplex heeft (en het is niet dat dat dan voor een gezonde relatie zorgt) stoot zijn kwetsbaar opstellen eerder af in deze fase. Hij vergeet hier dat ze in blind getrouwd zitten en de hele eerste fase van vonken en verliefd worden hebben overgeslagen. In die fase hebben de meesten weinig boodschap aan overladen worden met iemands worstelingen.
Communicatie zit wel goed tussen die twee, maar ik denk dat het puur vriendschappelijk zal blijven.

Moet ik mezelf nu een boomer vinden? Maar in deze aflevering ging het trouwens toch ook weer héél vaak over 'tijd voor mijzelf', 'mijzelf niet vergeten', 'zelfzorg', 'jezelf terugvinden', ...

Ik krijg daar dan toch vooral de indruk van dat een aantal van die kandidaten niet helemaal klaar lijkt voor een serieuze relatie.

Ok, het is belangrijk om je goed in je vel te voelen etc, maar moet dat telkens zo hard benoemd worden?

Ik zou denken dat je in een 'normale' relatie sowieso toch best wel wat tijd hebt voor jezelf ook?
Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen, maar ik heb ook nog steeds mijn eigen werk, ruimte voor wat sport, ruimte om eens iets met vrienden of collega's te doen, tijd alleen in de zetel 's avonds, ...

Ik blijf dat ergens opmerkelijk vinden dat dat zo hard aan bod komt bij jonge, kinderloze mensen die ocharme 5 dagen in een relatie (huwelijk) zitten.

Maar goed, het zal dan ook ergens een generatie-dingetje zijn, zeker? :tongue:

#boomer-out

Jezus heb eens een paar afleveringen gezien, wat een cringe is me dat.

Meeste van die vrouwen duidelijk damaged goods waar niets meer mee is aan te vangen, ocharme die gasten.

Moet ik mezelf nu een boomer vinden? Maar in deze aflevering ging het trouwens toch ook weer héél vaak over 'tijd voor mijzelf', 'mijzelf niet vergeten', 'zelfzorg', 'jezelf terugvinden', ...

Ik krijg daar dan toch vooral de indruk van dat een aantal van die kandidaten niet helemaal klaar lijkt voor een serieuze relatie.

Ok, het is belangrijk om je goed in je vel te voelen etc, maar moet dat telkens zo hard benoemd worden?

Ik zou denken dat je in een 'normale' relatie sowieso toch best wel wat tijd hebt voor jezelf ook?
Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen, maar ik heb ook nog steeds mijn eigen werk, ruimte voor wat sport, ruimte om eens iets met vrienden of collega's te doen, tijd alleen in de zetel 's avonds, ...

Ik blijf dat ergens opmerkelijk vinden dat dat zo hard aan bod komt bij jonge, kinderloze mensen die ocharme 5 dagen in een relatie (huwelijk) zitten.

Maar goed, het zal dan ook ergens een generatie-dingetje zijn, zeker? :tongue:

#boomer-out
Je mag wel niet vergeten dat die kandidaten hierin vaak gestuurd worden door de regie, reken maar dat die de deelnemers vragen voorstellen als "wat voel je nu", "wat vond je daarvan" etc.
Deelnemers die niets zeggen of blootgeven zorgen niet voor goede TV. Dat bewijst dit saaie seizoen maar al te goed.

Ik denk zelfs dat ze letterlijk ingelepeld krijgen "denk je dat je je goed voelt bij getrouwd zijn of moet je toch eerst op zoek naar jezelf?"

Jonas en Britt: Zij gaat al op de rem staan. Misschien is dat geen ramp (en misschien was hij te heftig, dat weten we niet), maar als zo'n situatie zich voordeed in vorige seizoenen had dat zelden of nooit een positieve uitkomst. Ik geef ze een kleine kans, maar ik ben er niet van overtuigd dat zij uiteindelijk de stap kan zetten.
Volgens mij kwam dit alleen niog goed bij Jiri en Florence? Dus het kan wel.
Voor het overige herinner ik niet dat het nog goed kwam tussen koppels.

Kan iemand mij uitleggen wat er nu in godsnaam in die douche is gebeurt?
Ze stonden daar beiden poedelnaakt (toch niet met kledij of een bikini/zwembroekse aan zeker) dus hij dacht aan seks en zij eerder aan de romantiek? :unsure:

Koppel: ons huwelijk is misgelopen
Expert: wat is er gebeurd ?
Koppel: we hebben seks gehad
Expert: probeer anders eens een knuffel te geven

Het absurde van het programma even samengevat

Met de vrienden naar de voetbal gaan en effe vergeten aan je vrouw te laten weten dat je die nacht niet meer naar huis gaat komen is anders ook wel een topper als je elkaar pas kent

Met de vrienden naar de voetbal gaan en effe vergeten aan je vrouw te laten weten dat je die nacht niet meer naar huis gaat komen is anders ook wel een topper als je elkaar pas kent
Die zijn de 5 weken samenwonen gewoon aan het aftellen. Minimale tijd met elkaar spenderen wanneer de productie nog wat beelden nodig heeft en voor de rest zoveel mogelijk hun eigen leven leiden.

Die zijn de 5 weken samenwonen gewoon aan het aftellen. Minimale tijd met elkaar spenderen wanneer de productie nog wat beelden nodig heeft en voor de rest zoveel mogelijk hun eigen leven leiden.
Dat gevoel had ik ook..wrm ging zij naar huis? Ze kon toch even goed bij hem blijven en dat hij het bezoek van zijn familie afzegt

Die kerel ontgoochelt niet. Matcht volledig met de eerste indruk dat ik daar van had :tongue:

De vraag van zijn mama/broer was misschien nog wel het meest treffend: op basis van welke eigenschappen en interesses hebben ze jullie samengebracht? Veel kwam er vervolgens niet uit.

Naast het feit dat ze allebei hun bagage hebben/onzeker zijn, komt voorlopig uit de beelden niet naar voren waarom ze inderdaad samengebracht zijn. Volgende week gaan ze precies karten? Benieuwd wat zij daar van gaat vinden...

Koppel: ons huwelijk is misgelopen
Expert: wat is er gebeurd ?
Koppel: we hebben seks gehad
Expert: probeer anders eens een knuffel te geven

Het absurde van het programma even samengevat
Als er mismatch is op fysiek vlak is dat juist niet absurd. Het kan best zijn dat zij nu bij elke aanraking dacht 'shit die gaat weer seks willen en eigenlijk wil ik dat niet' waardoor elke vorm van intimiteit zo beladen werd dat ze uit de weg gegaan werd. Dat is dodelijk voor eender welke relatie. Het is dan ook een goed idee om even die seks van tafel te vegen en duidelijk te maken dat de komende x tijd aanrakingen en knuffel sowieso enkel aanrakingen en knuffels zullen blijven.

Het blijft toch een onvoorspelbaar programma. Oké, de beste match lijkt ook echt te werken (Jidse en Jorina). Die staan er ook voor open en lijken elkaar ook echt leuk te vinden.

Daarna vond ik Larissa en Simen een goede match, maar die kaars is precies al uitgedoofd. Jammer, want met wat wij te zien krijgen, lijkt dat wel een goede match.

Thomas en Karlien leken eerste totaal niet te matchen, maar dat lijkt wel elke week beter te gaan. Of het uiteindelijk iets wordt is moeilijk te zeggen, maar ze doen alletwee wel enorm hard hun best heb ik de indruk. Met open vizier erin gesprongen.

Jonas en Britt vind ik maar raar. Zij was al "gek" op hem door het filmpje. Hij bleek achteraf nog zotter op haar te zijn, maar daar is wel serieus nog wat werk aan. En kan haar heel slecht inschatten (opnieuw op basis van wat wij kunnen zien).

Wat ik wel vreemd vind is dat ze (bijna) allemaal een kus op de wang geven bij het groeten. Op de huwelijksdag kussen ze constant op de mond en dan is er blijkbaar een moment dat je als koppel kiest om elkaar te groeten als vrienden. Oké, misschien een normaal verloop in zo'n situatie, maar een kus op de mond stelt toch nauwelijks iets voor en is toch al iets meer dat u onderscheidt tussen vrienden of koppel.

Ik vind het wel opmerkelijk hoe stroef het soms kan gaan.

Larissa en Simen: zag er op het eerste gezicht wel een leuk koppel uit. Nu gaat het blijkbaar toch niet door. Ik zou het als Simen wel enorm kut gevonden hebben dat zijn vrouw er niet bij was toen zijn ma + broer op bezoek kwamen, dat is toch denk ik de hele reden dat ze op bezoek kwamen, om Larissa wat beter te leren kennen. Tegelijkertijd is het ook geen moeite, zelfs een evidentie, om een berichtje te sturen dat je 's avonds niet meer gaat thuiskomen. Misschien is dat door het gebrek aan ervaring? Idem met dat eten, de hint was toch vrij duidelijk dat je niet constant alles moet opeten, zeker als je al op het randje van zwaarlijvig zit. Ik weet niet of dat nog in orde gaat komen.

Thomas en Karlien: Karlien wordt inderdaad steeds positiever. Ik zou als Karlien nog altijd wat het gevoel hebben dat ik zijn ma ben maar dat is precies dan toch nog oké. Ik was wel verrast tijdens dat gesprek met haar vriendinnen dat ze dan precies toch het gevoel had dat ze naast elkaar leefden, dat zal dan door de afstand zijn veronderstel ik? Hasselt vs Gent, ligt niet echt bij de deur. Maar dat kan wel opgelost worden als ze dat allebei willen.

Jonas en Britt: ik zou denken dat eens goed poepen je net dichter bij elkaar brengt. Misschien zit daar wat bindingsangst in, dat het opeens allemaal te snel gaat? Dat knuffelen lijkt me maar geforceerd. Ik denk dat het misschien wat te intens was in het begin, een sterke spark in het begin waar Britt dan misschien wat van verschoten is en nu wat terugkrabbelt. Ik weet niet of ik dat nog zie goed komen. Ik denk dat het van Britt zal afhangen, hoe ze de relatie ziet evolueren. Ik weet ook niet hoe Jonas daar nu over denkt, zij was enthousiast, hij was enthousiast, en dan komt het precies toch wat op losse schroeven te staan.

Jidse en Jorina: dat lijkt me een voorbeeld van hoe het zou moeten. Ongedwongen, je kan al eens lachen met elkaar, geen grote issues... Ik denk dat dat misschien nog het belangrijkste is, geen grote issues. Het enige koppel waar het gewoon vlot vanzelf gaat zonder angsten of onzekerheden uit het verleden. Goed, Jidse kan niet om met zijn haarverlies en draagt graag petjes, als dat het ergste is :biglaugh:

PS Nooit gedacht dat ik als 30+jarige man een analyse ging schrijven over blind getrouwd :unsure:

Bij Thomas en Karlien gaat het haar op mijn armen toch steeds spontaan recht staan: vermoedelijk zijn dat gewoon mensen die zéér ver van mij staan qua karakter en manier van doen, maar zoals mijn kinderen zouden zeggen: cringe!
Zij is precies echt wel enthousiast over hem en vind hem blijkbaar grappig maar ik zie in geen 100 jaar hoe dit ooit meer dan vriendschap gaat worden?

Larissa en Simen lijkt totale mismatch, haar stem begint toch ook wel storend te worden en echt positief staat ze niet echt in het leven. Hoe koeltjes ze ook reageerde toen Simen dat accident had gehad... bizar. Lijkt me al lang game over en dat verklaart misschien waarom Simen geen moeite deed om 's nachts iets te laten weten? Het nadien goedmaken met tankstationbloemen... geniaal!

Jonas en Britt lijkt me nog wel goed te komen, die komen precies echt wel goed overeen, en als het enkel plots wat snel ging dan kan ik Britt best begrijpen om op de rem te staan, maar fundamenteel zit het precies wel goed tussen die 2.

Jorina/Jidse: agree with all said before: ziet er inderdaad nog wel goed uit, voorlopig niets om te denken dat dit gaat mislukken, al is er nog niet echt affectie getoond, dus voor het zelfde geld eindigt dit omdat de "klik" ontbreekt bij 1 van de 2?

Terug
Bovenaan