Blind Getrouwd 2024

Ik vind Simen zalige gast, dat lijkt mij een brave teddybeer waarmee je altijd wel kan lachen om zijn humor. Dat lijkt iemand die het leven zeer luchtig opneemt en tegelijkertijd eerlijk en oprecht in het leven staat. Ik hoop oprecht dat die 2 samenblijven.

Die reactie op dat eten, om s’morgens exact hetzelfde te herhalen bij het extra ontbijt , zo nice.
“Nu gade iet speciaal zien!”
Heerlijke mens, kwam super tof over deze aflevering, hopelijk blijft dat zo.

Ik zou nu ook wel echt niet graag met een figuur als Thomas gekoppeld worden en ik zie dat ook niet goed aflopen hier. Maar misschien heeft zijn vrouw een engelengeduld. Ik weet niet op basis waarvan ze die gekoppeld hebben, ze blijven altijd vaag over hun “wetenschap”.

België en alcohol, toch echt geen gezonde relatie. ;)

O nee zeg, iemand die niet drinkt. Hoe kan zoiets?

Los daarvan wel maar slaapzak bijgeleverd, maar heeft weinig te maken met het feit dat die mens slaapapneu heeft of niet drinkt. :)
Gaat daar sowieso nen sniets worden. En veel irritaties van mevrouw.

Ah, mijn favoriete guilty pleasure programma. :p

Precies minder interesse in dit seizoen tov de vorige jaren? Normaal steeds een sappig topic.

On topic met de eerste indrukken:

Simen ziet er wel een toffe peer uit, een beetje volkser maar wie weet dat dat nog iets kan worden met Larissa. Weet even niet wat de verschillen waren in afstand en hoeveel invloed dit dus kan hebben. Het feit dat zij zich graag 'in het spirituele verdiept', had ik gedacht dat het nogal een zweverig type ging zijn maar viel goed mee.

Hier heb ik het beste gevoel bij. Allebei toffe mensen en ze passen onderling ook relatief goed bij elkaar denk ik.

Jorina en Jidse - benieuwd naar hoe deze zullen verlopen. Jorina ziet er wel een aanstekelijk enthousiast persoon uit, lijkt me wel tof en op dit moment niet 'too much'. Jidse ziet er mij idd wel iemand uit die af en toe eens een schop onder zijn gat verdiend.

Jidse hangt wel heel hard aan zijn papa voor een 27-jarige. Van het type "mijn ouders zijn mijn beste vrienden", altijd problematisch. Daar scheelt iets mee. Voor de rest wel een toffe kerel en zijn bedoelingen zijn zeker goed.

Tot slot Thomas en Karlien. Ocharme Karlien, word je dan plots gekoppeld aan een kerel van 32 zonder rijbewijs die overgevoelig is. Misschien dat 'de wetenschap' aangeeft dat die twee bij elkaar zouden passen en dan ben ik heel blij voor hen, maar het zou echt niets voor mij zijn. Precies je jongere broertje waar je voor moet zorgen (zo kwam dat bij mij over).

Second.
Ocharme Karlien. Dat ziet er mij een toffe, zelfstandige, dynamische vrouw uit die van tijd wel eens goed los kan gaan. En dan zit je daar opgescheept met zo'n afhankelijk, oversensitief emo-type die wel héél erg in touch is met zijn female side. Enkele sleutelmomenten:
- Liedjes doorgeven in een MP3-speler voor je elkaar gezien hebt. Dat was al de voorbode voor wat komen zou.
- Je wordt net wakker van uw huwelijksnacht, Thomas in fragiele zachte stem: "Ja, ik heb hier wat liedjes voorbereid met een heel diepe betekenis. Goed luisteren naar de teksten want die zijn heel belangrijk voor mij. Ik zweef namelijk op het randje van een depressie." (*) Wat een feeling, wat een timing, wauw. Echt hetgeen je wil horen als je 2 seconden wakker bent uit uw huwelijksnacht. :sarcastic:
- Die hippie-sandalen onder een lange broek. Precies een 60-jarige Agalev'er op weg naar zijn boomhut om te gaan vogelspotten.
- Komen toe aan het hotel: Wauw, fantastisch, iedereen onder de indruk, iedereen heeft goesting om erin te vliegen, je krijgt een drankje aangeboden, iedereen aan het klinken op een fantastisch avontuur, ... Thomas: "Euh, excuseer, kan iemand eens voorproeven om te checken of er alcohol in zit?" -> Sfeerspons.

Die jongen heeft dringend een schop onder zijn gat nodig. Wellicht al heel zijn leven betutteld geweest dus het zal met shocktherapie moeten gebeuren. Mocht Karlien nu bijvoorbeeld op dit moment (*) een blik bier hebben bovengehaald, die opengedaan hebben terwijl er wat bierspetters op het bed en in zijn gezicht vlogen, een ad'je placeren, zijn verhaal straal negeren, en hem onderbreken met de boodschap: "Dat mag je later eens vertellen kapoen, we gaan ons eerst wat amuseren! Geef die fietsen maar aan de Simen, wij nemen de quad. Zet je maar vanachter en hou je goed vast!". En de aflevering eindigt met die wegscheurende quad in de avondzon. Dààr zou die jongen eens deugd van hebben.

Maar zoals het nu gaat zouden ze er beter direct mee stoppen. Dit heeft geen zin. En aan de match-makers: "allebei houden ze van muziek" is geen voldoende basis voor een match.

Laatst bewerkt:

Hier heb ik het beste gevoel bij. Allebei toffe mensen en ze passen onderling ook relatief goed bij elkaar denk ik.

Jidse hangt wel heel hard aan zijn papa voor een 27-jarige. Van het type "mijn ouders zijn mijn beste vrienden", altijd problematisch. Daar scheelt iets mee. Voor de rest wel een toffe kerel en zijn bedoelingen zijn zeker goed.

Second.
Ocharme Karlien. Dat ziet er mij een toffe, zelfstandige, dynamische vrouw uit die van tijd wel eens goed los kan gaan. En dan zit je daar opgescheept met zo'n afhankelijk, oversensitief emo-type die wel héél erg in touch is met zijn female side. Enkele sleutelmomenten:
- Liedjes doorgeven in een MP3-speler voor je elkaar gezien hebt. Dat was al de voorbode voor wat komen zou.
- Je wordt net wakker van uw huwelijksnacht, Thomas in fragiele zachte stem: "Ja, ik heb hier wat liedjes voorbereid met een heel diepe betekenis. Goed luisteren naar de teksten want die zijn heel belangrijk voor mij. Ik zweef namelijk op het randje van een depressie." (*) Wat een feeling, wat een timing, wauw. Echt hetgeen je wil horen als je 2 seconden wakker bent uit uw huwelijksnacht. :sarcastic:
- Die hippie-sandalen onder een lange broek. Precies een 60-jarige Agalev'er op weg naar zijn boomhut om te gaan vogelspotten.
- Komen toe aan het hotel: Wauw, fantastisch, iedereen onder de indruk, iedereen heeft goesting om erin te vliegen, je krijgt een drankje aangeboden, iedereen aan het klinken op een fantastisch avontuur, ... Thomas: "Euh, excuseer, kan iemand eens voorproeven om te checken of er alcohol in zit?" -> Sfeerspons.

Die jongen heeft dringend een schop onder zijn gat nodig. Wellicht al heel zijn leven betutteld geweest dus het zal met shocktherapie moeten gebeuren. Mocht Karlien nu bijvoorbeeld op dit moment (*) een blik bier hebben bovengehaald, die opengedaan hebben terwijl er wat bierspetters op het bed en in zijn gezicht vlogen, een ad'je placeren, zijn verhaal straal negeren, en hem onderbreken met de boodschap: "Dat mag je later eens vertellen kapoen, we gaan ons eerst wat amuseren! Geef die fietsen maar aan de Simen, wij nemen de quad. Zet je maar vanachter en hou je goed vast!". En de aflevering eindigt met die wegscheurende quad in de avondzon. Dààr zou die jongen eens deugd van hebben.

Maar zoals het nu gaat zouden ze er beter direct mee stoppen. Dit heeft geen zin. En aan de match-makers: "allebei houden ze van muziek" is geen voldoende basis voor een match.

Ik heb nog nooit naar een volledige aflevering van Blind getrouwd gekeken, af en toe een fragment zien passeren in de media, of bij m'n zus op televisie, maar eerlijk gezegd: ik zou betalen om een op deze manier live-becommentarieerde versie van dat programma te kunnen kijken 😂🤣, zalig.

Second.

Dat is toch niet de eerste keer dat we zo van die 'ik gebruik muziek om mijn gevoelens uit te drukken' in dit programma zat. De vorige keer is dat ook desastreus afgelopen.

Tijd voor een eerste prono:

Simen en Larissa: die gaan tijdens het samenwonen op elkaars zenuwen beginnen werken

Thomas en Karlien: te weinig raakvlakken

Jidse en Jorina: hij gaat ee vandoor met 1 van haar zussen

Jonas en Britt: blijven getrouwd, "van moetens". Eerste koppel dat nog tijdens het programma zwanger wordt.

Het is natuurlijk nog heel vroeg in het programma, maar Simen en Larissa lijken naar de friendzone te gaan. Nochtans lijkt dat een zeer goede match op het eerste zicht.

Het is natuurlijk nog heel vroeg in het programma, maar Simen en Larissa lijken naar de friendzone te gaan. Nochtans lijkt dat een zeer goede match op het eerste zicht.
2, enkel haar stem begin ik wat vervelender te vinden :unsure:

Geen idee of het framing van de vtm is, maar hoeveel seizoenen zijn ze al bezig, begint Larissa daar weer “ik voel nog niks”
Ondertussen zou je toch al mogen weten dat het normaal is dat je na een halve week nog niet tot over je oren verliefd bent als je het mij vraagt.

Simen was wel lachen met dat pikante eten, ook best stom dat ze daar uitstappen doen waar er enkel Spaans gesproken werd (of zo leek het toch) zodat ze er quasi niks van verstaan.

2, enkel haar stem begin ik wat vervelender te vinden :unsure:

Geen idee of het framing van de vtm is, maar hoeveel seizoenen zijn ze al bezig, begint Larissa daar weer “ik voel nog niks”
Ondertussen zou je toch al mogen weten dat het normaal is dat je na een halve week nog niet tot over je oren verliefd bent als je het mij vraagt.

Simen was wel lachen met dat pikante eten, ook best stom dat ze daar uitstappen doen waar er enkel Spaans gesproken werd (of zo leek het toch) zodat ze er quasi niks van verstaan.
Tgoh, ik denk dat het zeker een stukje knip en plak werk is van VTM, maar anderzijds is het ook volledig anders voor de tv dan dat je effectief mee doet. Ik kan me best voorstellen dat wij het als kijker wat onderschatten.

Pronostiekje is hier nog niet veel veranderd. Eerste twee koppels, dat wordt niets.

Bij beide koppels merk je dat de vrouwen de klik niet meteen gevoeld hebben, en nog steeds niet voelen na een paar dagen. Larissa lijkt heel terughoudend momenteel, en die Karlien herhaalt ook veel te vaak dat ze 'nog zo ver niet is'.

Koppel 3 (Jidse en Jorina) geef ik nog steeds het meeste kans. Nog steeds het gevoel dat zij er heel 'open' in staan en zonder al teveel verwachtingen eraan begonnen zijn. Als het fysiek ook nog genoeg klikt, dan komen die er misschien wel.

Het laatste koppel is nog wel een vraagteken. Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden, maar ik zie het niet echt in die kerel.

Laatste koppel lijkt mij net de meeste kans om slagen, gezien de vrouw er deze keer wel met volle goesting in is gestapt. ;)

Met uitzondering van die fitnesstrainer en stewardess wat jaren geleden is wat je hier zegt ook gewoon de rode draad in Blind Getrouwd. Als de vrouw interesse heeft of begint te krijgen dan lukt het. Dat is in het gewone leven niet heel veel anders ook.

Als die Thomas nog een keer het woord zelfzorg gebruikt ga ik gillen. Duidelijk iemand die tevéél therapie heeft ontvangen. Die Karlien vind ik elke aflevering wat sympathieker. Slaagkans : 0%

Simen en Larissa: misdadig die mensen nog te laten samenwonen, dat is game over. Slaagkans : -30%

Jidse en Jorina: heerlijk hoe zij halfziek op een boot ligt en hij trots een vis vasthoudt terwijl zij dat nog OK vindt ook. Die gaan drie kinderen krijgen. Slaagkans: 89%

Jonas en Britt: Britt is van haar wolk gedonderd. Zoals hoger aangehaald: als de vrouw het niks vindt wordt het niks. Slaagkans: 51%. Niet gebuisd, maar ook niets om als ouder trots op je kind van te worden

Als die Thomas nog een keer het woord zelfzorg gebruikt ga ik gillen. Duidelijk iemand die tevéél therapie heeft ontvangen. Die Karlien vind ik elke aflevering wat sympathieker. Slaagkans : 0%
te veel therapie en ook de klassieke (top)sporter hé -> mega-individualistisch ingesteld, die is gewoon nog totaal niet klaar voor een serieuze relatie lijkt me. Zo sympathiek vind ik die Karlien eerlijk gezegd niet, maar ben er gelukkig ook niet aan gekoppeld, vermoedelijk gewoon totaal mijn type niet :wink:

Bwoh, ik had de laatste aflevering net de indruk dat Karlien voor hem aan het vallen is. Ze begon bij alles wat hij deed te giechelen. Ze maakt ook wel een projectje van hem zodat hij voldoet aan haar normen qua looks, zie de commentaar op de sandalen en de nieuwe coupe voor Thomas. Thomas wordt door de regie geframed als mega-zelfzorg, geen idee hoe hij in de praktijk echt is.

Semen (pun intended) en Larissa lijkt het zoveelste Blind Getrouwd koppel dat op papier bij elkaar kan passen maar in de praktijk geen vonken geeft.

Jidse en Jorina: Ik had de boot laten terugkeren als zij daar zeeziek ligt te wezen i.p.v. per sé die vis te willen vangen.

Jonas en Britt nog totaal geen idee.

Simen en Larissa: misdadig die mensen nog te laten samenwonen, dat is game over. Slaagkans : -30%

Jidse en Jorina: heerlijk hoe zij halfziek op een boot ligt en hij trots een vis vasthoudt terwijl zij dat nog OK vindt ook. Die gaan drie kinderen krijgen. Slaagkans: 89%

Jonas en Britt: Britt is van haar wolk gedonderd. Zoals hoger aangehaald: als de vrouw het niks vindt wordt het niks. Slaagkans: 51%. Niet gebuisd, maar ook niets om als ouder trots op je kind van te worden
Ik heb grotendeels hetzelfde gevoel.

Thomas en Karlien:

Ik gaf ze al weinig kans, want hij lijkt teveel struggles te hebben en na deze aflevering geef ik ze eigenlijk helemaal geen kans meer. Denk dat Karlien het dit keer zelfs letterlijk over 'vriendschap' had en op een manier dat het heel duidelijk was, imo. 'We lachen goed samen'. Dat kan goed zijn, maar voor de rest zie je op het scherm 0,0 chemie op seksueel/intiem vlak.

Simen en Larissa:

Ook geen kans. Allebei te weinig zelfvertrouwen en teveel issues uit het verleden, zo lijkt het. Blijft me verbazen dat zo'n personen zich inschrijven voor een programma als dit. Programmamakers hebben ongetwijfeld wel graag zo één koppel in de poule zitten. Lijken mij nochtans allebei wel fijne mensen (op hun manier).

Jidse en Jorina:

Geef ik nog steeds de meeste kans. Nog altijd van overtuigd dat ze er allebei met open vizier zijn ingestapt met geen torenhoge verwachtingen, dat helpt. Ze hebben de juiste houding (zeker de vrouw). Hem vind ik wel een beetje een 'wijsneus'. Als dit toch niet lukt, dan denk ik dat we de schuld bij hem moeten zoeken.

Jonas en Britt:

50-50. Ik ben niet overtuigd dat zij de stap uiteindelijk kan zetten. Denk niet dat de klik bij haar er initieel was. Ergens geeft hij mij ook nog een té studentikoze indruk.

Terug
Bovenaan