Blind Gekocht 2022

Blind Gekocht 2022

Miljonairskoppel uit ‘Blind gekocht’ gaat strijd aan met online reviewers: brief dreigt met juridische stappen​

:rofl:

Het is ook wel gewoon marginaal en belachelijk om die mensen hun zaak te gaan gebruiken om kritiek te geven over hun deelname aan het programma.

Stukje uit een artikel in De Morgen:

“Op een bepaald moment kreeg ik mails van onbekenden”, zegt Caroline. “Ze hadden ons e-mailadres opgezocht en schreven me om te zeggen dat ik psychiatrische hulp moest zoeken en dat ik een slechte mama was. Vooral dat laatste vond ik toch een brug te ver. Niemand kan een oordeel vellen over mij op basis van een paar minuten in een televisieprogramma. Toegegeven, achteraf bekeken reageerde ik misschien wat extreem tijdens de opnames, maar alles wat ik wilde was een goeie thuis voor mijn kinderen.”

Als ge echt al de mensen hun adres gaat opzoeken en gaat melden dat ze een slechte moeder is etc etc... Ja, dan mankeert er toch wat in het kopke hoor.

Stukje uit een artikel in De Morgen:

Als ge echt al de mensen hun adres gaat opzoeken en gaat melden dat ze een slechte moeder is etc etc... Ja, dan mankeert er toch wat in het kopke hoor.
Het gaat over een e-mailadres en die staat gewoon open en bloot op hun site, zo'n drama is dat niet als je dat opzoekt.
Dat je zo'n dingen gaat sturen, is wel wat anders natuurlijk.

Deze reviews (oa.) zijn vandaag gepubliceerd voor die binnenspeeltuin:

"Binnenspeeltuin in een wijk met allemaal lintbebouwing bah ,ik zie zelfs ramen van de buren dat kan je u toch niet inbeelden!!! Voor mijn part mag er nu meteen een bordje met te koop !!!" (1 ster)

"Wat zitten deze mensen eigenlijk reviewers te dagvaarden? Het slechte imago dat rond hen hangt komt duidelijk omwille van hoe de programmamakers hen in beeld gebracht hebben. Het zijn de programmamakers die jullie moeten aanvallen als dit zo een probleem is, en niet die 4 a 5 slechte reviews die jullie hadden. Beetje makkelijk en flauw. Al de reviews die er nu aan het bijkomen zijn is dankzij jullie egotripperij." (1 ster)

"Ik leer mijn kinderen niet te pesten. Mag je iemand niet, laat die dan gewoon voor wat hij of zij is. Al de mensen die hier slechte reviews zetten owv hoe deze mensen overkwamen op tv stellen een mooi voorbeeld voor hun kinderen. Triest dat ze mensen zo willen kraken. Zegt meer over hun mentaliteit dan over deze uitbaters vind ik." (vijf sterren)

"k ben er nog niet geweest. Maar als ik reviews van andere klanten lees en tot mijn grote verontwaardiging lees dat kindjes hun eigen flesje water (!) Wordt afgenomen omdat eigen consumptie niet is toegelaten dan val ik echt omver. Die kinderen zweten veel door hun fysieke bezigheid en moeten dus hydrateren, dat ze dan bvb waterfonteinen voorzien. Alles voor het geld, zodat de eigenaren zeker kunnen rijden in hun Porsche. Mij zullen ze hier NOOIT zien. Bah bah!" (1 ster)

Hun reviews zijn ontploft... Ze krijgen er enorm veel. Vaak zeer slecht of zeer goed (om de slechten te compenseren) maar zelden relevant (waarmee ik bedoel dat iemand een bezoek vanuit een ervaring recenseert). Dit is oneigenlijk gebruik van die functie en haalt ook het systeem onderuit. Dus voor Google zelf ook geen goede zaak want de info die ze delen gaat niet over de gebruikerservaringen maar over een niet relevante mening over de zaakvoerders.

Ok, het is een speeltuin maar Ik vind het oprecht jammer dat volwassenen zich zo kinderachtig gedragen :)

Het is niet meer als terecht dat reviews die niets met de zaak zelf te maken hebben (of ze nu goed of slecht zijn) geen plaats hebben in de Google resultaten. Ze zijn niet relevant en laat relevantie nu net hetgeen zijn waar Google zich op wil profileren. Ik snap niet dat Google die dingen zelf niet verwijdert.

Laatst bewerkt:
Aanvulling, ze zijn ook niet erg goed in de communicatie met hun klanten/recensenten.

Review (2 sterren) + reactie... :rolleyes: :)

leuke speeltuin, maar ik denk dat ze hun frituurvet toch vaker mogen verversen!
mn schoonbroer en ik hebben serieuze buikklachten gehad waaronder zware diaree

9
Reactie van de eigenaareen week geleden
Beste,

Bedankt voor uw review aan Tarzan & Jane!

Fijn dat jullie het een leuke speeltuin vonden. Onze frituurolie wordt dagdagelijks gefilterd en getest vanaf dat de test aangeeft om het vet te vervangen doen we dat natuurlijk onmiddellijk (+- 3x per week vervangen we de frituurolie). Echter merken we wel aan onze reservaties dat er de laatste tijd enorm veel zieken zijn met buikgriep. Ik veronderstel dan ook dat uw buikklachten en diaree niet komt door onze frituurolie maar eerder door een buikgriep.

Alvast bedankt en hopelijk tot ziens!

Met vriendelijke groeten,

Tarzan & Jane

Dat had ook kunnen zijn:

Bedankt voor je feedback en we zijn blij dat je onze speeltuin leuk vindt. We hopen ook dat het beter met je gaat en zijn geschrokken van je bericht. Wij vinden hygiëne namelijk erg belangrijk en behandelen onze frituurolie, net als alle ingrediënten, volgens de strenge <insert de naam van de norm voor voedselveiligheid>. Ook hebben we nog nooit opmerkingen gekregen, de laatste inspectie door <insert naam van het orgaan dat toekijkt op voedselveiligheid> dateert van <datum> en had geen opmerkingen. Daarom nemen we je bericht ernstig. Zou je ons dan kunnen informeren wanneer en wat je hier exact gegeten hebt, zodat we dit nader kunnen onderzoeken en de gepaste maatregelen nemen?

Veel beterschap en tot ziens.

Je klant laten weten dat zijn buikklachten eerder aan een buikgriep zullen liggen is natuurlijk helemaal niet de juiste manier. Misschien hadden ze toch beter meegedaan met dat programma van Kamal :)

Het blijft me verbazen hoe idioot en kinderachtig volwassen mensen zich durven te gedragen achter de ingebeelde veiligheid van hun schermpje. Een beetje een kinderspeeltuin reviewbomben omdat de uitbaters blijkbaar niet al te sympathiek overkomen in een tv programma. Sommige mensen zijn zielepoten.

Deze reviews (oa.) zijn vandaag gepubliceerd voor die binnenspeeltuin:

"Binnenspeeltuin in een wijk met allemaal lintbebouwing bah ,ik zie zelfs ramen van de buren dat kan je u toch niet inbeelden!!! Voor mijn part mag er nu meteen een bordje met te koop !!!" (1 ster)

"Wat zitten deze mensen eigenlijk reviewers te dagvaarden? Het slechte imago dat rond hen hangt komt duidelijk omwille van hoe de programmamakers hen in beeld gebracht hebben. Het zijn de programmamakers die jullie moeten aanvallen als dit zo een probleem is, en niet die 4 a 5 slechte reviews die jullie hadden. Beetje makkelijk en flauw. Al de reviews die er nu aan het bijkomen zijn is dankzij jullie egotripperij." (1 ster)

"Ik leer mijn kinderen niet te pesten. Mag je iemand niet, laat die dan gewoon voor wat hij of zij is. Al de mensen die hier slechte reviews zetten owv hoe deze mensen overkwamen op tv stellen een mooi voorbeeld voor hun kinderen. Triest dat ze mensen zo willen kraken. Zegt meer over hun mentaliteit dan over deze uitbaters vind ik." (vijf sterren)

"k ben er nog niet geweest. Maar als ik reviews van andere klanten lees en tot mijn grote verontwaardiging lees dat kindjes hun eigen flesje water (!) Wordt afgenomen omdat eigen consumptie niet is toegelaten dan val ik echt omver. Die kinderen zweten veel door hun fysieke bezigheid en moeten dus hydrateren, dat ze dan bvb waterfonteinen voorzien. Alles voor het geld, zodat de eigenaren zeker kunnen rijden in hun Porsche. Mij zullen ze hier NOOIT zien. Bah bah!" (1 ster)

Hun reviews zijn ontploft... Ze krijgen er enorm veel. Vaak zeer slecht of zeer goed (om de slechten te compenseren) maar zelden relevant (waarmee ik bedoel dat iemand een bezoek vanuit een ervaring recenseert). Dit is oneigenlijk gebruik van die functie en haalt ook het systeem onderuit. Dus voor Google zelf ook geen goede zaak want de info die ze delen gaat niet over de gebruikerservaringen maar over een niet relevante mening over de zaakvoerders.

Ok, het is een speeltuin maar Ik vind het oprecht jammer dat volwassenen zich zo kinderachtig gedragen :)

Het is niet meer als terecht dat reviews die niets met de zaak zelf te maken hebben (of ze nu goed of slecht zijn) geen plaats hebben in de Google resultaten. Ze zijn niet relevant en laat relevantie nu net hetgeen zijn waar Google zich op wil profileren. Ik snap niet dat Google die dingen zelf niet verwijdert.
De meeste zullen verdwijnen door Google.
Deze kan je makkelijk reporten was ook zo bij dat restaurant met Marc van Ranst.

De reviews zijn duidelijk niet relevant dus die kan je makkelijk vragen te verwijderen

Snap niet dat mensen zich met zo een zaken bezig houden. Je kan een mening hebben over hun gedrag, maar om hen dan hiervoor op deze manier af te rekenen, dat is gewoon verwerpelijk.

Iemand zijn broodroof aanvallen op basis van een TV-programma is echt degoutant en zegt meer over die mensen dan over de deelnemers.

Los daarvan... kinderen hun bidon water afnemen vind ik ook niet kunnen. Als ze dat mij lapt moet ik mij inhouden of ze krijgt die over haar hoofd.

Ik ben 100% akkoord met het feit dat het gedrag van die reviewschrijvers niet ok is.

Aan de andere kant ben ik ook van het principe "wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten" want laat ons heel eerlijk zijn: de reden dat zij meededen aan dit programma was niet omdat zij niks vonden. Dé reden dat zij meededen was gewoon met de insteek van: gratis keuken, badkamer... effe rekenen: "oh we winnen misschien wel 100-200k".

Op het moment dat ze die rekensom aan het maken waren hadden ze dan ook maar ineens moeten incalculeren dat ze op voorhand na 3 eerdere seizoenen verdomme goed wisten dat dit programma prat gaat op het framen dat mensen initieel doodongelukkig zijn bij die eerste bezichtiging. Koppel dat aan een zeer moeilijke huizenmarkt, veel mensen die uberhaupt nooit iets zullen kunnen kopen EN de standaard afgunst van de vlaming ney mensen tout court, die stikjaloers zijn op alles en iedereen die er dikker in zitten dan zijzelf en weet je bij voorbaat goed genoeg dat je jezelf aan een serieuze backlash mag verwachten.

Tis niet ok, maar ik heb er echt héél weinig compassie mee.

Ik ben 100% akkoord met het feit dat het gedrag van die reviewschrijvers niet ok is.

Aan de andere kant ben ik ook van het principe "wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten" want laat ons heel eerlijk zijn: de reden dat zij meededen aan dit programma was niet omdat zij niks vonden. Dé reden dat zij meededen was gewoon met de insteek van: gratis keuken, badkamer... effe rekenen: "oh we winnen misschien wel 100-200k".

Op het moment dat ze die rekensom aan het maken waren hadden ze dan ook maar ineens moeten incalculeren dat ze op voorhand na 3 eerdere seizoenen verdomme goed wisten dat dit programma prat gaat op het framen dat mensen initieel doodongelukkig zijn bij die eerste bezichtiging. Koppel dat aan een zeer moeilijke huizenmarkt, veel mensen die uberhaupt nooit iets zullen kunnen kopen EN de standaard afgunst van de vlaming ney mensen tout court, die stikjaloers zijn op alles en iedereen die er dikker in zitten dan zijzelf en weet je bij voorbaat goed genoeg dat je jezelf aan een serieuze backlash mag verwachten.

Tis niet ok, maar ik heb er echt héél weinig compassie mee.
Akkoord dat die mensen weinig sympathie opwekten, al zal dat ook voor een stuk framing zijn door de programmamakers. Die Google Reviews gaan er echter los over en ik hoop voor hen dat dit snel opgelost geraakt, maar dat is nu eenmaal de verrotting van sociale media: iedereen kan zijn kak op internet smijten zonder enige verantwoording te moeten afleggen.

Snapt er iemand waarom die twee met al hun beesten niet gewoon dat huis/land afkopen van die ouders?
Ze zeggen zelf: te hoge renovatiekosten, maar daar hebben ze toch geld voor? Kan mij niet inbeelden dat die ouders geen regeling zouden treffen, tenzij ze hun zoon en schoonzoon voor geen haar moeten en ze liever de boel verkopen om zelf te profiteren.

Snapt er iemand waarom die twee met al hun beesten niet gewoon dat huis/land afkopen van die ouders?
Ze zeggen zelf: te hoge renovatiekosten, maar daar hebben ze toch geld voor? Kan mij niet inbeelden dat die ouders geen regeling zouden treffen, tenzij ze hun zoon en schoonzoon voor geen haar moeten en ze liever de boel verkopen om zelf te profiteren.
Wellicht valt het (zelfs zonder renovatie) gewoon buiten budget? Als ik me niet vergis stond dat op 10.000m2 grond. Voor een woonhuis is dat een uitzonderlijke niche en de familie wil gewoon goed cashen?

Jij gaat uit dat het van de ouders is.
Maar waarschijnlijk is dat het huis van de bomma in het rusthuis met 5 tot 8 kinderen waarvan de ouders dus maar 1 vijfde tot 1 achtste zeggenschap hebben.

Omdat ze duidelijk in het programma gezegd hebben dat de prijs veel hoger lag dan hun budget. (En dat was dan nog zonder te renoveren)

Misschien heeft die ook een broer of zus die uitgekocht moet worden? Ik dacht dat dat het huis van de grootmoeder was, dus dan moet ge wrslk al een aantal mensen uitkopen.

Laatst bewerkt:
Hoe het exact weer ineen zat weet ik niet maar het huis+grond was geschat op 550k.
Hun budget was maar 450k...

In sommige families wordt er dan misschien wat geschipperd en geschoven maar je kent de verdeling niet en zelfs in kleine kring liggen zaken soms héél moeilijk als het over geld gaat.

330K voor een BEN-woning... :laugh:
vraag me echt af waarom ze voor die mensen kiezen. Ik bedoel, als je eerste werk naar die mensen gaan is en hun duidelijk maken dat je waarschijnlijk de helft niet gaat kunnen doen waarom selecteer je die dan?

Dat is gewoon onmogelijk in deze markt voor dat budget en had al niet makkelijk geweest 5 jaar geleden. Die mensen moeten gewoon bouwen en er dan 10j over doen om het af te werken helemaal.

Terug
Bovenaan