Blind Gekocht 2022

Blind Gekocht 2022

wat @Doxie zei

Nee de ene tegel is de andere niet
Daar zijn gradaties in (enkel de toplaag gekleurd of tot vol in de kern bv, hardheid, ...)

Maar je weet dat op voorhand toch dat het met die sponsors is ...

Tja dat is gewoon een metalen hal he
Al hebben ze vorig jaar geïnvesteerd in akoestische panelen

:offtopic:
Wij huurden appartement in oude blok (nou ja jaren 60) boven kledingwinkel.
Nadat ze voor de zoveelste keer failliet waren was dat ineens verhuurd aan iets van 'peuter en kleuter' turnen (wat ook andere bestemming is want recreatie). Dat was echt een hel om boven te wonen en de politie deed daar niets aan en gemeente idemdito (want die haar vergunningsaanvraag om verandering van bestemming hing bv pas uit NADAT ik bij de gemeente gaan klagen was, dus die mocht open zijn zonder vergunning :wtf:). Geluk dat we wisten dat het maar voor 6 maand was (we gingen verhuizen) want zo op elke dag van de week met thuiswerk en in de weekends vanaf 9u, ik denk dat ik er ook 1 gehad had :p

@KimiBwoah maar dan moet je maar niet janken omdat je uw kinderen niet ziet. Je hebt die keuze zelf in de hand
En haar 1e man is overleden na arbeidsongeval dus daar zal ze ook wel financieel niet slechter van geworden zijn los van het menselijke leed
Wat een rare redenering. Dus omdat je een druk bestaan hebt mag je niet proberen om u tijd met u kinderen te maximaliseren?

Dus is zo raar. Nu ja mij allemaal goed.
Maar gaan jullie dan ook allemaal stoppen met janken dat de prijzen te duur zijn en je voor 350k niets vind?
Nja maar wat minder met u kinderen bezig zijn en meer werken he! Je kiest er zelf voor.

On a serieus note: mss doen deze mensen dat juist in de hoop dat men later met de kinderen in de zaak kan werken? Of mss doet men dit omdat men dan binnen 5-10 minder zal moeten werken en dan weer meer tijd hebt?

Het is toch gwn logisch dat las je een nieuwe zaak hebt dat er ook wat offers komen.
Na 4 jaar kan je toch niet al hands off die zaak gaan runnen... Ale komaan.

Jullie hebben allemaal een rare visie op ondernemen.
Denken jullie nu echt dat een zaak die nog maar 4 jaar bestaat je best kan leiden door thuis in u villa te zitten en een gerant te zetten?

Als dat jullie beeld is van ondernemerschap dan snap ik waarom veel zelfstandigen gezien wordt als profiteur.

De opoffering van tijd met u kinderen is iets wat nogal vaak voorkomend is bij ondernemers. Niet enkel de horeca ondernemers.

Naar het schijnt was ook Bill gates niet iedere dag thuis.

Die had mss beter ook een gerant gezet na 4 jaar. Maarja gwn zowat zielig miljardair zijn en nog op u pc'tje tokkelen (niet eens een Mac!)? Is dat ondernemen? Toch gwn op u lui gat zitten en een gerant aannemen.

Het kunnen niet allemaal insta entrepreneurs zijn zijn die hun job is van resort naar resort gaan. Blijkbaar zijn er zelf mensen die geld hebben er nog altijd voor werken ook. Hoe gek?!
Ge doet juist alsof die vrouw belangrijk werk verricht zoals de meeste zaakvoerders/CEO's die een ander niet kan doen.

Die vrouw doet de kassa en andere dingen die een 17 jarige aan 8 euro per uur ook kan doen.
3x ben ik ooit In die speeltuin geweest en ik dacht altijd dat zij een gewone oudere medewerker was met een simpel loontje.
Wel chapeau dat ze dat doet want ik zie andere kakmadammen dat niet doen.

Ge doet juist alsof die vrouw belangrijk werk verricht zoals de meeste zaakvoerders/CEO's die een ander niet kan doen.

Die vrouw doet de kassa en andere dingen die een 17 jarige aan 8 euro per uur ook kan doen.
3x ben ik ooit In die speeltuin geweest en ik dacht altijd dat zij een gewone oudere medewerker was met een simpel loontje.
Wel chapeau dat ze dat doet want ik zie andere kakmadammen dat niet doen.

Ja en meestal staat de vrouw van de bakker in de winkel. Ik snap u punt niet.

Dit is toch gwn logisch. Doet ze werk dat speciaal is? Neen, maar wat als iets gebeurd in de speeltuin? Zij is er dan wel.

Zal een jobstudent je dat aankunnen als er 2 zagende ouders staan met een bloedend kind dat gevallen is dreigt met een rechtzaak?

Gwn dat we hier al moeten over praten... Ja mensen die een zaak hebben werken er ook in....
Ik dacht echt dat dit logisch was.

Ja en meestal staat de vrouw van de bakker in de winkel. Ik snap u punt niet.

Dit is toch gwn logisch. Doet ze werk dat speciaal is? Neen, maar wat als iets gebeurd in de speeltuin? Zij is er dan wel.

Zal een jobstudent je dat aankunnen als er 2 zagende ouders staan met een bloedend kind dat gevallen is dreigt met een rechtzaak?

Gwn dat we hier al moeten over praten... Ja mensen die een zaak hebben werken er ook in....
Ik dacht echt dat dit logisch was.
De man is er ook nog e, net zoals de rest van het personeel.
Ze zijn trouwens ook niet altijd open e. (Wanneer de kinderen geen school hebben)
Die vrouw kan makkelijk eens 2 dagen vroeger stoppen om op tijd bij haar kinderen thuis te zijn maar dat doet ze niet omdat ze een controlefreak is/het niet kan loslaten. Heeft ze trouwens zelf gezegd.

Uw voorbeeld van de bakker is ook gewoon de nagel op de kop. Die bakker doet zijn ding (brood en taarten bakken ) en zijn madame/personeel/jobstudenten doen de winkel. Caroline wilt alles zelf doen omdat ze niks kan loslaten /niks toevertrouwt aan andere personen. Dan is het logisch dat ge veel uren klopt en op de rand van een burnout staat.

Laatst bewerkt:
De man is er ook nog e, net zoals de rest van het personeel.
Ze zijn trouwens ook niet altijd open e. (Wanneer de kinderen geen school hebben)
Die vrouw kan makkelijk eens 2 dagen vroeger stoppen om op tijd bij haar kinderen thuis te zijn maar dat doet ze niet omdat ze een controlefreak is/het niet kan loslaten. Heeft ze trouwens zelf gezegd.
Mijn beide ouders waren zelfstandig en die deden dat...

Na een 10 tal jaar en een zaak die goed loopt en waar ze de ins en outs kenden.
Deze mensen zijn nog niet zo lang bezig in deze business.

Men zal waarschijnlijk het 'kinderen missen' argument overplayed hebben want dat zegt makkelijker als 'we moeten kleiner gaan wonen wegens corona'.
Maar jullie zeggen zelf dat de job zo zwaar is. Langs de andere kant kan ze ook gedaan worden door een gerant?

Waar ga jij een gerant vinden die een zaak leid alsof het de zijne is (uurtje langer op te luiden geen probleem enz) en dat voor een gwn loon...

Jullie zeggen zelf dat je niet snapt hoe iemand dit zou doen voor miljonair te zijn. Maar een wernemer zou dit wel moeten doen voor een gewoon loon?

Dat gaat niet. Gwn het aantal uren al.

Vier zet duidelijk in op drama dit jaar. Heel spijtig!
De acteerprestaties van Béa en Kelly bij de "onthulling" in Gent was echter maar matig. Maar goed, gezien de reacties hier slagen ze wel in hun opzet.

Klassieke cliffhanger ook bij het huis van één miljoen. Beginnen bij de boven, de vrouw in dubio laten over het bestaan van de studio. Ontevreden zijn, maar bij het moment dat ze de studio onder ontdekken, gaat alles koek en ei zijn.

Ik vind trouwens de aankoopprijs van een 820k vrij stevig voor dat huis, toch voor Beringen. En zeker als je dan de boel nog volledig gaat slopen.

Mss dat er hier meer mogelijk was geweest. Dan hield je nog een 170k meer over, daar kon je al een serieuze studio mee bouwen in de hof :)
Tuin is wat minder maar 2 are grond is toch niet weinig en toch ook veel mogelijk denk ik dan :)

Laatst bewerkt:

Men zal waarschijnlijk het 'kinderen missen' argument overplayed hebben want dat zegt makkelijker als 'we moeten kleiner gaan wonen wegens corona'.
Maar jullie zeggen zelf dat de job zo zwaar is. Langs de andere kant kan ze ook gedaan worden door een gerant?

Waar ga jij een gerant vinden die een zaak leid alsof het de zijne is (uurtje langer op te luiden geen probleem enz) en dat voor een gwn loon...

Jullie zeggen zelf dat je niet snapt hoe iemand dit zou doen voor miljonair te zijn. Maar een wernemer zou dit wel moeten doen voor een gewoon loon?

Imo moet je geen binnenspeeltuin beginnen als tijd met je kinderen zo belangrijk is. Je weet toch als je daarmee begint dat woensdagnamiddag, de weekends en de schoolvakanties jouw werktijd zijn. I'm sorry maar die willen gewoon teveel zaken tegelijk die niet te combineren vallen. Keuzes maken is geen talent binnen dat koppel.

Imo moet je geen binnenspeeltuin beginnen als tijd met je kinderen zo belangrijk is. Je weet toch als je daarmee begint dat woensdagnamiddag, de weekends en de schoolvakanties jouw werktijd zijn. I'm sorry maar die willen gewoon teveel zaken tegelijk die niet te combineren vallen. Keuzes maken is geen talent binnen dat koppel.
Het ding is dat veel mensen nogal onbezonnen aan kinderen beginnen, geen idee waarom ! En dan plots merken dat ze niet meer onbezonnen kunnen doen wat ze maar willen.

Ik geef u over het algemeen gelijk hoor.
Alleen ligt bij deze case het probleem meer bij haar dan de zaak die veel uren vereist.
Van hetgeen ik van een collega gehoord heb(zoon doet daar weekendwerk) is Caroline nu veel gelukkiger en kan ze al wat meer loslaten en is ze nu vaker bij de kinderen.

Ik vind trouwens de aankoopprijs van een 820k vrij stevig voor dat huis, toch voor Beringen. En zeker als je dan de boel nog volledig gaat slopen.

Mss dat er hier meer mogelijk was geweest. Dan hield je nog een 170k meer over, daar kon je al een serieuze studio mee bouwen in de hof :)
Tuin is wat minder maar 2 are grond is toch niet weinig en toch ook veel mogelijk denk ik dan :)

Van 286m2 maakt ge geen huis van 400m2 om het met de wijze woorden van Caroline te zeggen:p

Los of het voldoet aan de eisen zal dat huis niet online gestaan hebben toen ze aan het zoeken waren voor het programma denk ik.

+ dat ligt wel aan een N-weg

Het ding is dat veel mensen nogal onbezonnen aan kinderen beginnen, geen idee waarom ! En dan plots merken dat ze niet meer onbezonnen kunnen doen wat ze maar willen.

Die kinderen maken vaak het plaatje perfect zeker? Als je weet dat je de tijd niet hebt om grotendeels in te staan voor de opvoeding van je kinderen moet je achteraf niet klagen. En als je de situatie dan nog wil aanpassen om die tijd te optimaliseren maar je wil je luxe niet laten varen.. Sjah.. Geen idee waarom een inloopfrigo zo belangrijk is voor mensen die nooit thuis zijn.

Jullie hebben allemaal een rare visie op ondernemen.
Denken jullie nu echt dat een zaak die nog maar 4 jaar bestaat je best kan leiden door thuis in u villa te zitten en een gerant te zetten?

Als dat jullie beeld is van ondernemerschap dan snap ik waarom veel zelfstandigen gezien wordt als profiteur.

De opoffering van tijd met u kinderen is iets wat nogal vaak voorkomend is bij ondernemers. Niet enkel de horeca ondernemers.

Naar het schijnt was ook Bill gates niet iedere dag thuis.

Die had mss beter ook een gerant gezet na 4 jaar. Maarja gwn zowat zielig miljardair zijn en nog op u pc'tje tokkelen (niet eens een Mac!)? Is dat ondernemen? Toch gwn op u lui gat zitten en een gerant aannemen.

Het kunnen niet allemaal insta entrepreneurs zijn zijn die hun job is van resort naar resort gaan. Blijkbaar zijn er zelf mensen die geld hebben er nog altijd voor werken ook. Hoe gek?!

Het is vooral het continue slachtofferrolletje dat dat mens aanneemt dat mij mateloos stoort.

45 min naar uw werk rijden is een ramp want ze ziet de kinderen niet meer. Dat is volledig een eigen keuze, het staat haar ook vrij wat minder uren te werken en meer bij de kinderen te zijn. Maarja, dan moet je natuurlijk personeel inzetten waardoor er minder winst overblijft en dus ook een minder vet dividend.

De zoektocht naar een huis met een budget van 1mi was een lijdensweg, aldus de vrouw. Wat een stomp in de maag van mensen die een huisje zoeken voor 200.000 euro. En die ook lange uren kloppen om een ietwat menswaardig leven te lijden.

Onee het huis heeft niet genoeg dressings, niet genoeg badkamers, geen studio, geen zwembad. Dat uw eisen hoog liggen met 1mio euro ja, maar verwacht niet dat je van een volledig op uw maat gemaakt huis naar een beter iets zal kunnen verhuizen met ook nog eens een lager budget.

Maar het is toch niet omdat je weet dat je u kind zal missen voor je aan iets begint dat je het dan plots niet mist?

Waarom staken mensen dan? Je tekent toch bij volle verstand een contract en plots zaag je dat je betaalt krijgt wat erop staat?

Mag iemand dan nog klagen over zijn werk?
Ale dat is zo een non argument...

Zagen over kosten aan u huis? Ja waarom koop je dan een huis je weet toch dat er ooit eens kosten zullen zijn...

Verdien je te weinig? Ja je hebt u contract getekend. Vindt dat eerlijk gezegd zelf een wat belachelijk argument.

Eerlijk ik val halvelings van mijn stoel. Als ik nu dacht dat er ooit iemand hautain zou genoemd worden dan had ik net gedacht dat het een 'ondernemer' was die op centjes teerde terwijl anderen werken.

Maar blijkbaar zijn mensen die net een zaak beginnen zijn en elke dag er keihard in werken en offers brengen dan de hautaine... Omdat ze er durven over te klagen? Of wat is eig nu het argument. Men mag hun kinderen missen maar men had er moeten over zwijgen?

Als de sky the limit opnieuw begint zou Harry dan de echte ondernemer zijn en Willy de dommerik die op zijn leeftijd nog altijd werkt?

De meeste succesvolle mensen hebben wel spijt van verloren tijd met hun familie. Ieder jaar zie je dat in topdokters... Maarja waarom zagen die daarover ze wisten het toch?

Ik ben eig niet meer mee. Let's agree to disagree.

eisen hoog liggen met 1mio euro ja, maar verwacht niet dat je van een volledig op uw maat gemaakt huis naar een beter iets zal kunnen verhuizen met ook nog eens een lager budget.
Vooral dit inderdaad, ze kunnen enkel maar "verliezen" in dit verhaal puur qua woning

Het punt is: allemaal goed en wel dat ze dat doen, is hun leven [chapeau dat ze zoveel werken, ik zou het niet doen].

MAAR dan moet ze niet janken dat ze haar kinderen niet meer ziet, er zijn genoeg andere oplossingen zodat ze ze wel meer kan zien.

Terug
Bovenaan