Blind Gekocht 2022

Play4 Blind Gekocht 2022

In Herent?
Ik heb in Kortenberg gewoond, en ik had er veel meer last van de snelweg 500m van mijn venster.

Steenokkerzeel kan ik nog ergens begrijpen, da's echt naast de luchthaven, maar Herent? Daar zitten ze normaal al vrij hoog zelfs...

Niet dat ik u niet wil geloven he, maar als ik op het tarmac sta, dus ivm Herent toch een pak dichter bij de luchthaven, heb ik niet het gevoel dat het zo luid is als ze deden uitschijnen.
En ik ben nu niet bepaald doof.
Da's misschien ook wel een beetje de context zeker? Als je op de tarmac staat verwacht je dat geluid en dan lijkt dat nog mee te vallen. Lig je 's nachts in je bed of probeer je op uw terras een telefoontje te doen, dan is dat een heel andere ervaring.
 
Ik heb in Diegem gewerkt. Daar kon je buiten op het terras tijdens de lunch amper tegen elkaar iets zeggen, ieder vliegtuig dat overvloog moest je uw conversatie onderbreken. Ik vond dat weldegelijk extreem luid.
 
Ik ben ook in die streek opgegroeid en in Steenokkerzeel, Herent, Kortenberg, Kampenhout,... heb je inderdaad lawaai van vliegtuigen. Het is nu wel niet zo dat die volledige gemeenten daar last van hebben maar is zeer afhankelijk van waar je net woont tov de landingsroute of stijgingsroute. Ook wisselen die soms wat omwille van windrichting. Mijn ouders wonen diagonaal onder een landingsroute en dan valt het lawaai al bij al mee maar bij een specifieke windrichting wordt er opgestegen recht boven hun huis met een veelvoud aan lawaai. Ik snap die reactie van Bea ook wel. Het kan daar op bepaalde plaatsen zeer lawaaierig zijn... Denk dat trouwens de prijzen pal onder de frequente vliegroutes iets lager zullen liggen als het gemiddelde daar.

Da's misschien ook wel een beetje de context zeker? Als je op de tarmac staat verwacht je dat geluid en dan lijkt dat nog mee te vallen. Lig je 's nachts in je bed of probeer je op uw terras een telefoontje te doen, dan is dat een heel andere ervaring.
ik snap die reactie van Bea (en hier) óók wel hoor. en misschien is het voor mij idd gewenning of zo. maar die snelweg die ik zei, dat wist ik ook dat het lawaai was, en toch had ik daar meer last van dan van vliegtuigen. (speelde ook mee in de verkoop van dàt huis)

De deelnemers woonden zelf ook in Steenokkerzeel, dus zullen ze daar ook méér last hebben van die vliegtuigen. Hebben ze niks van gezegd, hoewel ze het vaak over slaapgebrek hebben.

maar het leek mij vooral dat die geluids-effecten in de aflevering overdreven werden. zoals bvb met die electriciteitspalen in Huizenjagers, een seizoen of 2 geleden: dat dat in de post-productie versterkt werd of zo. in mijn ervaring klopte het niet.
 
In Herent?
Ik heb in Kortenberg gewoond, en ik had er veel meer last van de snelweg 500m van mijn venster.

Steenokkerzeel kan ik nog ergens begrijpen, da's echt naast de luchthaven, maar Herent? Daar zitten ze normaal al vrij hoog zelfs...

Niet dat ik u niet wil geloven he, maar als ik op het tarmac sta, dus ivm Herent toch een pak dichter bij de luchthaven, heb ik niet het gevoel dat het zo luid is als ze deden uitschijnen.
En ik ben nu niet bepaald doof.
Herent (nou ja deelgemeente) is 4-5km im vogelvlucht he

Dat was echt instant wakker ze :D
 
ik snap die reactie van Bea (en hier) óók wel hoor. en misschien is het voor mij idd gewenning of zo. maar die snelweg die ik zei, dat wist ik ook dat het lawaai was, en toch had ik daar meer last van dan van vliegtuigen.
Snelweg vind ik dus eigenlijk echt een non-issue, naar geluid toe. Ik heb 8 jaar met de E17 in mijn achtertuin gewoond (200m van de achtergevel of iets dergelijks) en ik sliep gewoon altijd met de ruit open hoor. En ik woonde ten noorden van de E17 dus het grootste deel van de tijd kwam de wind vanaf de autostrade, ook dat maakt een gigantisch verschil.
Uiteindelijk geeft zo'n snelweg veelal een monotoon gezoem. 100 keer liever dat dan vlak aan een steenweg wonen waar het passeren van het verkeer veel onregelmatiger is, laat staan aan een luchthaven...
 
Zo'n goedkoop huis lijkt me toch wat vergiftigd. Daar komen sowieso onverwachte kosten aan en ook qua verbruik gaat dat duur zijn
 
Ik snap niet waarom ge dan niet voor een appartement gaat.
Zeker als ge single zijt en maar 1 (groot) kind hebt.
 
Ik snap niet waarom ge dan niet voor een appartement gaat.
Zeker als ge single zijt en maar 1 (groot) kind hebt.
bij een appartement heb je niet dezelfde vrijheid om te verbouwen als bij een huis.
(trouwens: appartementen zijn allang niet meer "de goedkope optie" vergeleken met een huis hoor)
 
bij een appartement heb je niet dezelfde vrijheid om te verbouwen als bij een huis.
(trouwens: appartementen zijn allang niet meer "de goedkope optie" vergeleken met een huis hoor)
Verbouwen... met welk budget?
Een huisje kopen en verbouwen met een totaal budget 170k is zelfs in Limburg onmogelijk. Dan koopt ge toch beter een appartementje?
 
Laatst bewerkt:
bij een appartement heb je niet dezelfde vrijheid om te verbouwen als bij een huis.
(trouwens: appartementen zijn allang niet meer "de goedkope optie" vergeleken met een huis hoor)
Nee, maar de haalbaarheid hangt natuurlijk heel hard van de regio af. Hier in de regio Antwerpen zal je nog wel genoeg appartementen vinden voor 170.000. Een huis voor die prijs... good luck.

Geen idee hoe het in de regio Lanaken zit.

Ik begrijp het wel. Ik zou mijn huis ook niet meer willen omruilen voor een appartement, maar als je budget al zeer beperkt is, is dat laatste misschien toch de verstandigste keuze voor verdere renovatie, onderhoud, energieverbruik, ...
 
Verbouwen... met welk budget?
Een huisje kopen en verbouwen met een totaal budget 170k is zelfs in Limburg onmogelijk. Dan koopt ge toch beter een appartementje?
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/maasmechelen/3630/9853566?searchId=62863dec16132

Voilà, eentje gevonden dan aan de voorwaarden voldoet mits een beetje rek op de regio (Maasmechelen, dus een dorp verder als Rekem). Dan is er nog ruimschoots budget om dat op te kalfateren, zeker als ze dankzij de sponsoring van Dovy, X2O, enz... vrij ver kunnen springen met hun budget.

Gaat dus zeker lukken.
 
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/maasmechelen/3630/9853566?searchId=62863dec16132

Voilà, eentje gevonden dan aan de voorwaarden voldoet mits een beetje rek op de regio (Maasmechelen, dus een dorp verder als Rekem). Dan is er nog ruimschoots budget om dat op te kalfateren, zeker als ze dankzij de sponsoring van Dovy, X2O, enz... vrij ver kunnen springen met hun budget.

Gaat dus zeker lukken.
Dat zijn dan ook weer vanaf prijzen natuurlijk.
 
idd, verkoop per opbod. dat wordt minstens 130k, waarschijnlijk nog meer. en er is véél werk aan.

als het zo simpel was, zat Bea niet op radio te smeken, natuurlijk.
 
idd, verkoop per opbod. dat wordt minstens 130k, waarschijnlijk nog meer. en er is véél werk aan.

als het zo simpel was, zat Bea niet op radio te smeken, natuurlijk.
Dat smeken heeft natuurlijk NIETS te maken met reclame en drama.
 
Terug
Bovenaan