Blind Gekocht 2022

Play4 Blind Gekocht 2022

Ik zou dat ook wel bom vinden zo'n lemen huis met een finoven erin, not gonna lie. Is dat echt zo'n ramp voor het milieu? Lijkt mij toch ook dat dat afhangt van hoe ge stookt, hoe veel ge stookt, met welk hout, eventueel met ne filter dabei?

Maar hoe verwarm je je huis egaal? Dat element begreep ik niet uit die demonstratie.

Ja goed dat centraal vertrek is lekker warm. Maar wat met slaapkamers boven? Je moet je huis dan zwaar isoleren. Maar als je dan zwaar geïsoleerd hebt hoe hou je de temperatuur dan onder controle? Onze architect enkele jaren terug weigerde bij nieuwbouw of zware energetische renovaties pertinent een open haard te plaatsen. Temperatuur is onmogelijk te beheersen en je huis wordt een sauna.
 
Was toch een giga inkomhal?


Ik vraag me af of zo'n oven héél het huis kan verwarmen.
Geloof er ook niks van. Kinderen gaan later content zijn als ze moeten studeren op hun slaapkamer.

Er is thans een oplossing die ecologisch is, zonnepanelen, elektrische verwarming en terugdraaiende teller, maar ja liever fosiel 🤷🏻‍♂️ crimineel eigenlijk.
 
Maar hoe verwarm je je huis egaal? Dat element begreep ik niet uit die demonstratie.

Ja goed dat centraal vertrek is lekker warm. Maar wat met slaapkamers boven? Je moet je huis dan zwaar isoleren. Maar als je dan zwaar geïsoleerd hebt hoe hou je de temperatuur dan onder controle? Onze architect enkele jaren terug weigerde bij nieuwbouw of zware energetische renovaties pertinent een open haard te plaatsen. Temperatuur is onmogelijk te beheersen en je huis wordt een sauna.
Ik kan persoonlijk wel echt toekomen met zo'n oven in de woonruimte + eventueel elektrisch kachelke in de badkamer ofzo. Ik verdraag geen verwarming op de slaapkamer. Maar er is ook niemand die zegt dat ge geen traditionele verwarming meer moogt hebben in bepaalde ruimtes natuurlijk.

Ik vind dat koppel ook ergerlijk maar ik vind het ook wa flauw om zo te doen van HOE DURVEN DIE ZEGGEN DAT ZE ECOLOGISCH ZIJN TERWIJL DIE EEN VUURKE WAREN AAN HET STOKEN IN DE TUIN. Bij zo'n onderwerpen is het natuurlijk kei gemakkelijk om ne stok te vinden om mee te slaan he. Ecologisch gaan leven is niet iets dat ge van de ene dag op de andere doet, dat is jaren lang proberen om uw aangeleerde gewoontes in vraag te stellen en af te leren, en het is niet omdat ge er (nog) niet helemaal zijt dat het daarom niet bewonderenswaardig kan zijn, ofzo. Zolang ge het niet gebruikt om op een morele high ground te kruipen is dat toch allemaal prima, lijkt mij.
 
eventueel elektrisch kachelke in de badkamer ofzo.
lol bye.

ik verdraag geen verwarming op de slaapkamer.
Ge moet verder zien dan enkel slapen op de kamer. Ik doe ook geen verwarming aan omdat ik er enkel slaap, maar als ge nog thuis woont dan studeert, game,.. ge op uw kamer en is verwarming wel welkom in de winter.
 
Ik kan persoonlijk wel echt toekomen met zo'n oven in de woonruimte + eventueel elektrisch kachelke in de badkamer ofzo. Ik verdraag geen verwarming op de slaapkamer. Maar er is ook niemand die zegt dat ge geen traditionele verwarming meer moogt hebben in bepaalde ruimtes natuurlijk.

Ik vind dat koppel ook ergerlijk maar ik vind het ook wa flauw om zo te doen van HOE DURVEN DIE ZEGGEN DAT ZE ECOLOGISCH ZIJN TERWIJL DIE EEN VUURKE WAREN AAN HET STOKEN IN DE TUIN. Bij zo'n onderwerpen is het natuurlijk kei gemakkelijk om ne stok te vinden om mee te slaan he. Ecologisch gaan leven is niet iets dat ge van de ene dag op de andere doet, dat is jaren lang proberen om uw aangeleerde gewoontes in vraag te stellen en af te leren, en het is niet omdat ge er (nog) niet helemaal zijt dat het daarom niet bewonderenswaardig kan zijn, ofzo. Zolang ge het niet gebruikt om op een morele high ground te kruipen is dat toch allemaal prima, lijkt mij.
Omdat vuurke stoken zowat het milieuonvriendelijkste is dat je kan doen.
 
Over the top, zware, donkere gang, een sobere slaapkamer met juist een specialer papiertje (ben ik de enige die vond dat die groene wandlamp hoegenaamd niet bij dat blauwe papier paste? :unsure: ), weer een ander thema badkamer (vond ik op het eerste zicht nu niet zó terrible persoonlijk) en dan weer een hele andere stijl in de living. Maar bon, een likje verf kan veel doen en is geen ingrijpende renovatie natuurlijk. Voor €2-3000 koopte al wel wa verf en dan heb je nog winst gedaan met die gratis keuken en weet ik veel wat nog allemaal.
dat behangpapier in die slaapkamer... dat was precies een computerspel waarbij een veel te kleine textuur 1000 keer over een veel te groot oppervlak wordt herhaald (repetitive texture syndrome). dat was gatlelijk. trouwens: die schuur die een bouwval was vorige week, hebben ze niet getoond, dacht ik. dus Bea pakt in dat gesprekje uit met die schuur, die waarschijnlijk nog steeds een bouwval is.
en ze pakken uit met al die ruimte voor de dieren, maar hadden die 2 ook niet een paard en een pony?
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat 1 van de twee (ik vermoed zij) de extremistische is, de andere erin meegaat voor de liefde en er de praktische ongemakken even bijneemt, dat over de jaren heen kotsbeu gaat worden en binnen 10 jaar doen ze dat niet meer of ze zijn uit elkaar.

Sorry, ik ben soms wat cynisch.
ik vond toch die Inigo (toepasselijke naam wel) vaak harder over die eco-toestanden doordramt dan zij? zij was vooral lastig over die claustrofobische badkamer. eigenlijk ook wel weer cynisch van Bea dat ze dat éne huis afdoet als te klein, en hier van die badkamer (waar die vrouw als ze zwanger zou zijn volgens mij niet eens in geraakt) zegt "dat het toch een afgewerkte badkamer is waar ze hun kunnen wassen)


trouwens, dat nieuwe koppel.... 550k voor 6 slaapkamers, 2 badkamers, 400m² tuin. in één van de duurste regio's van het land.
ik heb zelf in Kortenberg gewoond: 4 slaapkamers (wat voor hun dus al onrealistisch is), 3 badkamers, (de grootte van de tuin weet ik niet, maar zeker een stuk kleiner). dat huis is verkocht voor 700k.
misschien vind je nog wel iéts, maar er gaat werk aan zijn, dat ge niet gaat kunnen doen omdat het geld op is.
 
Laatst bewerkt:
“Hout stoken ongezond?

Hout stoken is een bron van fijn stof. Zeker als je op een mistige, windstille dag vervuild of vochtig hout in een oude, slecht geventileerde kachel steekt. In Vlaanderen is de houtkachel dan ook een grotere vervuiler dan de auto op gebied van fijn stof. Volgens de Vlaamse Milieu Maatschappij is houtverbranding verantwoordelijk voor 35% van de totale uitstoot van fijn stof, samen met een flink percentage aan kankerverwekkende stoffen zoals dioxines (40%) en PAK's (87%). Vier uurtjes de kachel aansteken is even schadelijk als met een oude bestelwagen naar het Zwitserse Bazel rijden.”

Tot zover de “meest ecologische woning” van Blind Gekocht! Laat me niet lachen.
Zij verwarren ecologisch met, we willen nog zo weinig mogelijk betalen aan water, verwarming en electriciteit. Wat begrijpelijk is hè. Maar kom dan niet de groene uithangen.

Aan de andere kant, het is ook maar hoe je het verkoopt. Als ze zeggen dat het voor hunne portefeuille was dan waren ze mss niet geselecteerd.
 
Ik kan bevestigen dat de zoektocht naar een huis met 5+ slaapkamers bijzonder moeilijk was. Ik heb geluk dat wij (VOOR de prijsexplosie) nog een ruwbouw hebben kunnen kopen waar ik zelf nog de slaapkamers mocht uittekenen. Als ik nu zoek naar huis met 5 volwaardig slaapkamers is dat de prijs van mijn huis maal twee, minstens.
 
Ik kan persoonlijk wel echt toekomen met zo'n oven in de woonruimte + eventueel elektrisch kachelke in de badkamer ofzo. Ik verdraag geen verwarming op de slaapkamer. Maar er is ook niemand die zegt dat ge geen traditionele verwarming meer moogt hebben in bepaalde ruimtes natuurlijk.

Ik vind dat koppel ook ergerlijk maar ik vind het ook wa flauw om zo te doen van HOE DURVEN DIE ZEGGEN DAT ZE ECOLOGISCH ZIJN TERWIJL DIE EEN VUURKE WAREN AAN HET STOKEN IN DE TUIN. Bij zo'n onderwerpen is het natuurlijk kei gemakkelijk om ne stok te vinden om mee te slaan he. Ecologisch gaan leven is niet iets dat ge van de ene dag op de andere doet, dat is jaren lang proberen om uw aangeleerde gewoontes in vraag te stellen en af te leren, en het is niet omdat ge er (nog) niet helemaal zijt dat het daarom niet bewonderenswaardig kan zijn, ofzo. Zolang ge het niet gebruikt om op een morele high ground te kruipen is dat toch allemaal prima, lijkt mij.

Ik ben het met je eens dat er altijd keihard wordt ingehakt op mensen die ecologie belangrijk vinden. Je kunt veel voor het milieu doen maar van zodra je dan 1 keer om de 5 jaar een vliegvakantie durft nemen ben je direct de grote hypocriet enzovoort. Dat is allemaal bullshit.

Verder twijfel ik ook niet aan de intenties van dat koppel. Ik ben ervan overtuigd dat ze het niet alleen voor hun portefeuille doen maar ook voor het milieu.

Maar er is in de groene gemeenschap blijkbaar nog altijd een gedeelte hippies die denken dat ze ecologisch zijn omdat ze een soort zelfvoorzienendheid nastreven en een soort "terug naar de natuur" nastreven. Terwijl die twee vaak allesbehalve compatibel zijn.
 
Idd goed om nog eens een laag budget te zien. In het eerste seizoen zag je ook dat die mensen veel dankbaarder waren dan de hogere budgetten.
die vrouw zit in dezelfde situatie als ik zo'n beetje: op later leeftijd beseffen dat huren na het pensioen toch een heel ander gegeven gaat zijn.
nu, ik denk dat ik nog zo'n 5 jaar heb, om massa's te sparen, om mijn inbreng te verhogen - daar knelt het schoentje bij mij, mijn netto-loon is toch redelijk doenbaar voor een maandelijkse afbetaling. alleen heb ik quasi niets op dit moment, dus t wordt moeilijk.

ik vond wel dat ze serieus overdreven hebben met die vliegtuigen. ik werk zelf op de luchthaven, vaak op het tarmac, zo luid als dat ze het hier doen uitschijnen zijn die vliegtuigen enkel bij takeoff op de runway zelf.
En die mensen woonden al in de directe omgeving van de luchthaven, hadden daar geen opmerkingen over, dus zo'n groot probleem zou het niet geweest zijn. (ttz, dat eerste huis dat bezocht werd: ik vrees dat dat gaat gesloopt worden door een projectontwikkelaar, wel omwille van die vliegtuigen)

en je merkt in de aflevering ook de power van editing: elk voorfilmke was Inigo aan't blijten alsof het zó slecht was, maar eerst bleek het dan te gaan over afscheid van het oude huis (wat mij ook wel een leuk huisje leek), en daarna van pure vreugde over die kachel.

dus dat Bea op't einde zegt: "het gaat misschien niet lukken": jaja, Play, we geloven jullie ;)
 
die vrouw zit in dezelfde situatie als ik zo'n beetje: op later leeftijd beseffen dat huren na het pensioen toch een heel ander gegeven gaat zijn.
nu, ik denk dat ik nog zo'n 5 jaar heb, om massa's te sparen, om mijn inbreng te verhogen - daar knelt het schoentje bij mij, mijn netto-loon is toch redelijk doenbaar voor een maandelijkse afbetaling. alleen heb ik quasi niets op dit moment, dus t wordt moeilijk.

ik vond wel dat ze serieus overdreven hebben met die vliegtuigen. ik werk zelf op de luchthaven, vaak op het tarmac, zo luid als dat ze het hier doen uitschijnen zijn die vliegtuigen enkel bij takeoff op de runway zelf.
En die mensen woonden al in de directe omgeving van de luchthaven, hadden daar geen opmerkingen over, dus zo'n groot probleem zou het niet geweest zijn. (ttz, dat eerste huis dat bezocht werd: ik vrees dat dat gaat gesloopt worden door een projectontwikkelaar, wel omwille van die vliegtuigen)

en je merkt in de aflevering ook de power van editing: elk voorfilmke was Inigo aan't blijten alsof het zó slecht was, maar eerst bleek het dan te gaan over afscheid van het oude huis (wat mij ook wel een leuk huisje leek), en daarna van pure vreugde over die kachel.

dus dat Bea op't einde zegt: "het gaat misschien niet lukken": jaja, Play, we geloven jullie ;)
Ik heb in Herent gewoond en op een dag was dat precies of een vliegtuig in ons appartement vloog.
Ze waren aan het werken op de startbanen waardoor hun route anders was en dat was echt immens lawaai hoor.

In Steenokkerzeel regelmatig met de fiets gepasseerd en ook dalend verkeer is daar veel lawaai. Allemaal met dank aan het niet bestaan van een degelijk spreidingsplan
 
Klopt, ik woon in Nederokkerzeel onder 1 van de landingsroutes en dat is gewoon heel lawaaierig. Dus wat ze in dat filmpjes tonen is niet overdreven. Dus ik kan me voorstellen dat Bea daarvan schrikt.

Maar landen valt bij ons nog mee. Als ze opstijgen boven ons huis is het nog veel meer lawaai. Precies den indruk dat als het goed weer is dat ze altijd opstijgen boven ons huis :eek2:.
 
In Amstelveen hadden we boven onze kotcampus ook regelmatig de opstijgende en dalende vliegtuigen. Ettelijke uren door wakker gelegen, de lichte slaper die ik ben. Kan echt niet geloven dat er mensen vrijwillig willen wonen op die plaatsen, soit, iedereen is anders.
 
Ik heb in Herent gewoond en op een dag was dat precies of een vliegtuig in ons appartement vloog.
Ze waren aan het werken op de startbanen waardoor hun route anders was en dat was echt immens lawaai hoor.

In Steenokkerzeel regelmatig met de fiets gepasseerd en ook dalend verkeer is daar veel lawaai. Allemaal met dank aan het niet bestaan van een degelijk spreidingsplan
In Herent?
Ik heb in Kortenberg gewoond, en ik had er veel meer last van de snelweg 500m van mijn venster.

Steenokkerzeel kan ik nog ergens begrijpen, da's echt naast de luchthaven, maar Herent? Daar zitten ze normaal al vrij hoog zelfs...

Niet dat ik u niet wil geloven he, maar als ik op het tarmac sta, dus ivm Herent toch een pak dichter bij de luchthaven, heb ik niet het gevoel dat het zo luid is als ze deden uitschijnen.
En ik ben nu niet bepaald doof.
 
In Herent?
Ik heb in Kortenberg gewoond, en ik had er veel meer last van de snelweg 500m van mijn venster.

Steenokkerzeel kan ik nog ergens begrijpen, da's echt naast de luchthaven, maar Herent? Daar zitten ze normaal al vrij hoog zelfs...

Niet dat ik u niet wil geloven he, maar als ik op het tarmac sta, dus ivm Herent toch een pak dichter bij de luchthaven, heb ik niet het gevoel dat het zo luid is als ze deden uitschijnen.
En ik ben nu niet bepaald doof.
https://www.standaard.be/cnt/dmf201...6bEHC+Wea594w6+v5upow5hGoGIHCsjH5G0nNohggQA==

Ik ben ook in die streek opgegroeid en in Steenokkerzeel, Herent, Kortenberg, Kampenhout,... heb je inderdaad lawaai van vliegtuigen. Het is nu wel niet zo dat die volledige gemeenten daar last van hebben maar is zeer afhankelijk van waar je net woont tov de landingsroute of stijgingsroute. Ook wisselen die soms wat omwille van windrichting. Mijn ouders wonen diagonaal onder een landingsroute en dan valt het lawaai al bij al mee maar bij een specifieke windrichting wordt er opgestegen recht boven hun huis met een veelvoud aan lawaai. Ik snap die reactie van Bea ook wel. Het kan daar op bepaalde plaatsen zeer lawaaierig zijn... Denk dat trouwens de prijzen pal onder de frequente vliegroutes iets lager zullen liggen als het gemiddelde daar.
 
Terug
Bovenaan